Comerţul cu bunuri de larg consum a crescut cu 10% în România, în 2020 (Nielsen)
26 Martie 2021
AgerpresPrin comparaţie, media europeană de creştere în sectorul FMCG (bunuri de larg consum, n.r.) s-a situat la 7,6%, faţă de situaţia din 2019.
Retailul de băcănie din România a crescut cu 10%, în 2020, comparativ cu anul anterior, creşteri importante ale vânzărilor fiind consemnate la băuturile alcoolice şi la produsele alimentare, conform datelor de audit de retail publicate, vineri, de Nielsen.
Prin comparaţie, media europeană de creştere în sectorul FMCG (bunuri de larg consum, n.r.) s-a situat la 7,6%, faţă de situaţia din 2019.
Potrivit sursei citate, în România valoarea vânzărilor a înregistrat creşteri în toate macro-categoriile de produse, cu un avans maxim în categoria produse alimentare (+12%) şi băuturi alcoolice (+13,3%).
În acelaşi timp, creşterile spectaculoase de la debutul pandemiei, de exemplu de peste 600% la dezinfectanţii pentru mâini, au stagnat în restul anului pentru categoriile de îngrijire personală şi a casei. Acestea au avut un avans anual de 5,7%. Pe de altă parte, segmentul produselor de machiaj s-a prăbuşit 30%, la fel ca în alte ţări.
Vânzările realizate prin cele circa 60.000 de magazine ale comerţului tradiţional din Romania acoperă în continuare peste o treime din totalul naţional, dar sunt depăşite ca rată de creştere prin dezvoltarea accelerată a reţelelor de comerţ modern.
Cele 222 de hipermarketuri ale celor patru mari retaileri (Auchan, Carrefour, Cora şi Kaufland) au vândut peste un sfert din totalul FMCG, în timp ce aproape 2.600 de supermarketuri internaţionale (Carrefour, dm, MegaImage şi Profi) acoperă o cincime din totalul vânzărilor valorice.
De asemenea, cea mai mare rată de creştere aparţine celor circa 265 de magazine de tip hard discounter (Lidl şi Penny), care însă vând sub 15% din valoarea retailului de băcănie.
În ceea ce priveşte finanţele proprii şi perspectivele de angajare, interesul românilor a scăzut brusc la debutul pandemiei (-22 puncte procentuale, respectiv -19 puncte procentuale), dar aceşti indicatori au rămas mai ridicaţi decât nivelul din ţările vecine şi media europeană. Totuşi, patru din zece români (41%) din mediul urban au declarat, la sfârşitul anului trecut, că sunt în continuare dispuşi să cheltuiască suplimentar în perioada următoare, şi doar 13% că nu le rămân deloc bani suplimentari.
Analiza consultanţilor Nielsen arată o creştere a tendinţei de economisire, în cazul a 43% dintre respondenţi, în timp ce cheltuielile pe vacanţe, haine sau distracţii s-au diminuat semnificativ.
Pe segmentul ofertelor promovate de marile reţele comerciale, cât şi de către micii comercianţi, în toate categoriile se consemnează o creştere accentuată. Cel mai intens promovate sunt băuturile alcoolice, cu un salt al importanţei promoţiilor de 5,3 puncte procentuale, în T4 din 2020. Şi băuturile non-alcoolice au încercat să impulsioneze consumul prin promoţii şi au înregistrat o creştere cu 4,7 puncte procentuale a ponderii acestora în totalul vânzărilor, iar produsele alimentare (+2,1 puncte procentuale) şi non-alimentare (+1,3 puncte procentuale) şi-au menţinut presiunea promoţională mai apropiată de cea anterioară în ultimul trimestru ale anului 2020.
De Crăciun au fost înregistrate creşteri modeste, de o singură cifră, deşi în mod normal "Luna cadourilor" înregistra în anii anteriori creşteri de două cifre faţă de media lunară anuală.
La nivel general, economia României este prognozată să crească, în acest an, cu 3,8%, la o inflaţie de 2,6%.
Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare şi analiză de date, cu operaţiuni în aproape 100 de ţări care acopera mai mult de 90% din populaţia globală.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 13469 / 18209 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...