ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană: Trenurile din reţeaua transeuropeană de transport vor trebui să circule cu 160 km|h

19 Decembrie 2023   |   Agerpres

Colegiuitorii au convenit să îşi intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei reţele TEN-T durabile şi reziliente. Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile şi pentru a îmbunătăţi multimodalitatea - practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie - în cadrul sistemului european de transport.

 
 
Comisia Europeană (CE) a salutat marţi acordul politic la care au ajuns noaptea trecută Parlamentul European şi Consiliul cu privire la regulamentul care stă la baza reţelei transeuropene de transport (TEN-T), se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
 
Colegiuitorii au convenit să îşi intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei reţele TEN-T durabile şi reziliente. Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile şi pentru a îmbunătăţi multimodalitatea - practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie - în cadrul sistemului european de transport.
 
TEN-T revizuită va stabili obiective obligatorii: liniile de cale ferată pentru călători din reţeaua centrală TEN-T şi din reţeaua centrală extinsă trebuie să permită trenurilor să călătorească la 160 km/h sau mai rapid până în 2040, sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) trebuie implementat pe întreaga reţea TEN-T, ca sistem european unic de semnalizare în Europa, pentru ca transportul feroviar să devină mai sigur şi mai eficient. În consecinţă, sistemele naţionale preexistente "clasa B" trebuie dezafectate progresiv; acest lucru va stimula industria europeană să investească în ERTMS.
 
De asemenea, până în 2040 se dezvoltă zone de parcare sigure şi securizate pe reţeaua rutieră centrală şi pe reţeaua rutieră centrală extinsă a TEN-T, în medie la fiecare 150 km. Acest lucru este esenţial pentru asigurarea siguranţei şi a unor condiţii de muncă adecvate pentru conducătorii auto profesionişti.
 
Aeroporturile mari, care se confruntă anual cu peste 12 milioane de pasageri, vor trebui să fie conectate pe calea ferată pe distanţe lungi, ceea ce reprezintă un pas important în direcţia îmbunătăţirii conectivităţii şi accesibilităţii pentru pasageri şi a consolidării competitivităţii transportului feroviar în raport cu zborurile interne.
 
Numărul terminalelor de transbordare trebuie să evolueze în conformitate cu fluxurile de trafic actuale şi preconizate şi cu nevoile sectorului. De asemenea, trebuie îmbunătăţită capacitatea de manipulare a terminalelor de marfă. Acest lucru, pe lângă faptul că permite circulaţia trenurilor de 740 m în întreaga reţea, va contribui la transferul mai multor mărfuri către moduri de transport mai durabile şi va da un impuls sectorului european al transportului combinat (utilizarea unor combinaţii precum transportul feroviar şi rutier pentru transportul de mărfuri).
 
Toate cele 430 de oraşe mari situate de-a lungul reţelei TEN-T vor trebui să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă pentru a promova mobilitatea cu emisii zero şi cu emisii scăzute.
 
Spaţiul maritim european vizează integrarea spaţiului maritim cu alte moduri de transport în mod eficient, viabil şi durabil. În acest scop, vor fi modernizate rutele de transport maritim pe distanţe scurte şi vor fi create altele noi, în timp ce porturile maritime vor fi dezvoltate în continuare, precum şi conexiunile lor cu hinterlandul.
 
În plus, legăturile de transport cu ţările terţe învecinate vor fi îmbunătăţite prin integrarea Ucrainei, a Moldovei, precum şi a celor şase parteneri din Balcanii de Vest în coridoarele europene de transport nou înfiinţate.
 
Pentru a asigura finalizarea la timp a reţelei - până în 2030 pentru reţeaua centrală, 2040 pentru reţeaua centrală extinsă şi 2050 pentru reţeaua globală - acest acord include, de asemenea, o mai bună guvernanţă, de exemplu acte de punere în aplicare pentru principalele tronsoane transfrontaliere şi alte tronsoane naţionale specifice de-a lungul celor nouă coridoare europene de transport. Acest lucru, împreună cu o mai mare aliniere între planurile naţionale de transport şi de investiţii şi obiectivele TEN-T, va asigura coerenţa atunci când se stabilesc priorităţi pentru infrastructură şi investiţii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1424 / 17251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...