ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Costul mediu pentru amenajarea spaţiilor de birouri a crescut în 2022 cu 20-30% (analiză)

30 Martie 2023   |   Agerpres

În funcţie de complexitatea proiectului, a materialelor şi a soluţiilor utilizate, dar şi a sistemelor tehnice şi de securitate implementate, bugetele totale pot varia de la circa 600 de euro/metru pătrat până la peste 1.200 de euro/metru pătrat.

 
 
Costul mediu pentru amenajarea spaţiilor de birouri a crescut în 2022 cu 20-30%, pe fondul majorării preţurilor, sincopelor lanţurilor de aprovizionare, scumpirii materiilor prime şi a materialelor, dar şi a forţei de muncă, astfel că pentru amenajarea unui metru pătrat de birouri companiile au plătit în medie 820 euro, arată datele unei companii de consultanţă imobiliară.
 
În funcţie de complexitatea proiectului, a materialelor şi a soluţiilor utilizate, dar şi a sistemelor tehnice şi de securitate implementate, bugetele totale pot varia de la circa 600 de euro/metru pătrat până la peste 1.200 de euro/metru pătrat.
 
Potrivit analizei realizate de Cushman & Wakefield Echinox, costurile cu lucrările de fit-out arhitectura şi instalaţiile (50%) şi cu mobilierul (circa 30%) reprezintă cea mai mare pondere în costul total şi au fost impactate cel mai mult de creşterea preţurilor. Sistemele audio-video şi tehnologia de IT, precum şi serviciile de project management şi proiectare reprezintă celelalte componente ale costurilor totale pentru amenajarea spaţiilor de birouri.
 
Costurile din România rămân printre cele mai reduse din Europa Centrală şi de Est, iar perspectivele sunt pozitive având în vedere că cel puţin pentru moment nu mai vedem sincope în lanţurile de aprovizionare, iar preţurile s-au stabilizat.
 
Bugetele pe care companiile sunt dispuse să le aloce pentru amenajarea birourilor vor continua însă să crească, nevoia de flexibilitate, de realizare de spaţii colaborative şi implementarea de măsuri pentru a crea un mediu "green" şi sustenabil necesitând fonduri suplimentare.
 
În acest context, companiile alocă fonduri mai mari pentru sisteme audio-video şi soluţii tehnice care permit colaborarea în cele mai bune condiţii pentru angajaţii care lucrează remote sau din birou, pentru soluţii care oferă flexibilitate spaţiilor.
 
Departamentul de Project Management al companiei Cushman & Wakefield Echinox a realizat în ultimii doi ani proiecte cu o suprafaţă de 560.000 de metri pătraţi reprezentând birouri, spaţii de retail, industriale şi de logistică, atât pentru proprietari, cât şi pentru chiriaşi. Pe segmentul de birouri, proiectele finalizate au implicat un buget de circa 60 milioane de euro.
 
"Creşterea cererii de servicii de project management a venit atât din partea companiilor mari, care, fie au închiriat spaţii noi, fie şi-au reconfigurat spaţiile ca urmare a adoptării modelului hybrid de lucru şi a implementării de facilităţi pentru atragerea şi retenţia angajaţilor în birouri, cât şi din partea firmelor mai mici, care au început să fie din ce în ce mai active pe piaţa închirierilor de birouri", susţin consultanţii companiei.
 
De remarcat, interesul crescut din partea companiilor mici şi mijlocii, cu 50-100 de angajaţi, care şi-au mutat birourile din clădiri de clasa B sau vile, în spaţii de birouri de clasa A, şi care vor să-şi amenajeze spaţiul de lucru în linie cu standardele acestor clădiri.
 
Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 50.000 de angajaţi în peste 60 de ţări şi venituri de 9,4 miliarde de dolari. 
 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3863 / 17160
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Clifford Chance Badea is looking for junior ̸ mid-level associates
CMS asistă Entek Elektrik Üretim la achiziția unui proiect fotovoltaic de 214,26 MWdc în curs de dezvoltare în România
POPESCU & ASOCIAȚII este, pentru al 2-lea an consecutiv, Eastern Europe Firm of the Year | Loredana POPESCU (Partner) a fost desemnată Equity Capital Markets Lawyer of the Year
CNAIR a plătit anul trecut onorarii în cuantum de 282.565,5 lei caselor de avocatură care îi asigură reprezentarea în arbitrajele comerciale în care este implicată instituția. Firme din Italia, Grecia, Franța și Spania, adversare la ICC Paris și CCIR
Creștere constantă în practica de Litigii de la GNP, prin preluarea unor proiecte ale clienților existenți sau atragerea unor clienți noi, inclusiv ca urmare a expunerii dobândite prin aderarea la o alianță internațională | Octavian Adam, Partener coordonator al practicii: “Procentul ridicat al dosarelor complexe este consecința domeniilor în care societatea noastră de avocatură activează cu preponderență și de noutatea problematicilor supuse controlului instanțelor”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Elena Iacob, promovată anul acesta pe poziția de CEE Regional Senior Legal Counsel în cadrul Alliance Healthcare România: “Cred foarte mult în oameni și în cuvântul „împreună”. Fiecare poate face lucruri extraordinare individual, însă împreună suntem un ocean”
Dispute Resolution | Volumul mandatelor care ridică probleme de drept complicate, acordate firmei Mitel & Asociații, a crescut și anul acesta. Magda Dima, partenerul coordonator al practicii: ”În prezent, gestionăm un număr impresionant de litigii complexe, care au un grad ridicat de sofisticare dat și de nevoia de înțelegere a componentelor tehnice specifice industriei din care provin clienții noștri”
De vorbă cu Corina Oana Mazilu, admisă în primii zece la Facultatea de Drept a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, acum avocat stagiar: ”Ceea ce mă fascinează cu privire la această profesie este că, prin ajutorul oferit oamenilor, ajungi să te descoperi și să te redescoperi pe tine însuți”
Filip & Company a asistat BayWa r.e. România în achiziția parcului fotovoltaic White Gate din județul Constanța. Echipa de proiect a fost coordonată de Ioana Roman (partener)
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Banking & Finance
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Insolvency | Litigation
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Maria Teodora Busuioc, a noua pe listă anul trecut: ”Este o onoare pentru mine să am ocazia să întâlnesc persoanele care se află în miezul vieții juridice din România, care scriu nu numai doctrină, ci și legislație”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...