ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cere intervenţia autorităţilor pentru redresarea CFR Marfă

24 Iulie 2019   |   AGERPRES

Aceştia reclamă lipsa de reacţie a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Finanţelor, arătând că aceste instituţii întârzie promovarea unor măsuri concrete pentru redresarea CFR Marfă SA.

 
 
Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FML) solicită autorităţilor să elaboreze o strategie pentru redresarea operatorului naţional de transport feroviar de marfă, CFR Marfă SA.

"Vă transmitem profunda îngrijorare în legătură cu situaţia operatorului naţional feroviar de marfă - SNTFM "CFR Marfa" SA. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă - CFR Marfă SĂ s-a înfiinţat la 01.10.1998, în temeiul HG 582/1998, ca societate comercială pe acţiuni, cu ocazia deciziei nefericite a Guvernului Stolojan de a desfiinţa Societatea Naţională a Căilor Ferate Romane - SNCFR şi de a separa instituţional activităţile de operare de marfă şi de călători de infrastructura feroviară. Deşi reglementările europene recomandau doar separarea contabilă a activităţilor de operare şi întreţinere a infrastructurii feroviare, separarea instituţională, respectiv spargerea SNCFR a fost dictată, de fapt, de apariţia anumitor grupuri de interese în domeniul feroviar. De mai bine de 20 de ani, aceste grupuri de interese dictează politica Ministerului Transporturilor în materie de cale ferată şi numesc directorii societăţilor de stat desprinse din fostul SNCFR. La rândul lor, directorii astfel numiţi lucrează în strânsă legătură cu grupurile de interese care i-au susţinut, subminând activitatea societăţilor de stat (CFR Marfă, CFR Călători) spre avantajul unor societăţi private, mergându-se până la scheme de căpuşare a societăţilor de stat. Acest tip de (dez) organizare a dus la distrugerea întregului sistem feroviar, de altfel singurul model de acest tip din UE, majoritatea statelor optând în continuare pe o organizare de tip holding, vezi Germania, Austria, Spania, Franţa, Polonia, etc., organizare care asigură o cale ferată performantă, sigură şi civilizată", se arată într-o scrisoare deschisă transmisă de FML premierului Viorica Dăncilă, ministrului Finanţelor, Eugen Teodorovici, şi ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

 
Aceştia reclamă lipsa de reacţie a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Finanţelor, arătând că aceste instituţii întârzie promovarea unor măsuri concrete pentru redresarea CFR Marfă SA.

"În condiţiile în care CFR Marfă desfăşoară activităţi de interes public naţional în scopul realizării transportului feroviar public de marfă şi al satisfacerii nevoilor de apărare ale ţării, suntem îngrijoraţi de impasivitatea Guvernului României, respectiv a Ministerului Transporturilor şi Ministerului Finanţelor Publice, instituţii care întârzie în promovarea unor măsuri concrete de dezvoltare şi redresare a acestei societăţi de interes strategic pentru statul român. De asemenea, suntem îngrijoraţi de faptul că persoana care a semnat plângerea cu privire la aşa zisul 'ajutor de stat ilegal' de care ar fi beneficiat operatorul de transport feroviar de marfă - CFR Marfă din partea statului român, plângere înaintată către UE, respectiv către D.G. Competition, după doi ani de la aceasta (martie 2019), este numită în funcţia de director general la CFR Călători. Este, probabil, recompensa pentru faptele sale şi, posibil, cu scopul de a duce în derizoriu şi această societate feroviară - CFR Călători SA", se precizează în comunicatul FML.

Mecanicii de locomotivă acuză şi faptul că autorităţile ar fi dorit să dea cadou compania unor aşa-numiţi "investitori strategici".

"Mai mult, pe timpul Guvernului Ponta, ministrul Relu Fenechiu a încercat 'vânzarea' companiei CFR Marfă. În acest scop, compania a fost reorganizată iar datoriile au fost, în consecinţă, şterse, CFR Marfă urmând a deveni un cadou care se dorea a fi făcut unor 'investitori strategici' autohtoni contra unei sume derizorii. După ce toată afacerea cu privatizarea a eşuat datorită impotenţei financiare a 'cumpărătorilor', au apărut tot felul de reclamaţii de la aceeaşi 'investitori strategici' cum că CFR Marfă ar fi beneficiat de un ajutor de stat. De asemenea, au rămas fără ecou demersurile făcute pentru redresarea financiară a operatorilor de transport feroviar, respectiv recuperarea supraaccizei la combustibilul folosit pentru transport, precum şi micşorarea tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), nivelul acestuia fiind, la ora actuală, cel mai mare din toată Europa. Federaţia Mecanicilor de Locomotivă a solicitat şi recuperarea datoriilor la CFR Marfă, făcute de o serie de societăţi la care statul este acţionar majoritar şi pentru care CFR Marfă a prestat servicii de transport, în valoare de circa 350 de milioane de lei, dar nici acest lucru nu a fost realizat", notează FML în comunicat.

În acest context, reprezentanţii FML atrag atenţia că 7000 de salariaţi ai CFR Marfă, împreună cu familiile lor, depind de redresarea companiei şi solicită de urgenţă o întâlnire cu prim-ministrul, cu ministrul Finanţelor şi cu ministrul Transporturilor, pentru detalierea acestor probleme şi pentru găsirea celor mai bune soluţii pentru reabilitarea sistemului feroviar în general.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16522 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...