Finanţarea noului sistem informatic al CNPP, aprobată de Guvern
16 Mai 2024
AgerpresActualul sistem informatic al CNPP va fi modernizat din punct de vedere arhitectural şi tehnologic şi va avea noi componente funcţionale, astfel încât să aibă capacitatea de a susţine procesul de reformă şi de recalculare a pensiilor publice.
Executivul a aprobat joi cheltuielile necesare pentru implementarea unui sistem informatic performant în cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP), complet integrat, care să permită aplicarea coerentă şi unitară a reglementărilor legale din domeniul sistemului public de pensii şi al asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale, informează Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale printr-un comunicat.
Actualul sistem informatic al CNPP va fi modernizat din punct de vedere arhitectural şi tehnologic şi va avea noi componente funcţionale, astfel încât să aibă capacitatea de a susţine procesul de reformă şi de recalculare a pensiilor publice.
Noul sistem informatic va include mai multe componente care vor funcţiona în mod integrat şi centralizat: portal pentru comunicarea cu cetăţenii, care va furniza, pe lângă serviciile actuale, şi un nou set de funcţionalităţi; serviciu electronic pentru completarea cererii de emitere de bilete de tratament şi servicii electronice în zona de înregistrare a contribuabililor; servicii electronice în domeniul accidentelor de muncă şi al bolilor profesionale; aplicaţia "e-Talon", care va genera automat cuponul lunar de pensie în format electronic şi tipărit, pentru toţi pensionarii aflaţi în plată.
Actualul sistem informatic al CNPP va fi modernizat din punct de vedere arhitectural şi tehnologic şi va avea noi componente funcţionale, astfel încât să aibă capacitatea de a susţine procesul de reformă şi de recalculare a pensiilor publice.
Noul sistem informatic va include mai multe componente care vor funcţiona în mod integrat şi centralizat: portal pentru comunicarea cu cetăţenii, care va furniza, pe lângă serviciile actuale, şi un nou set de funcţionalităţi; serviciu electronic pentru completarea cererii de emitere de bilete de tratament şi servicii electronice în zona de înregistrare a contribuabililor; servicii electronice în domeniul accidentelor de muncă şi al bolilor profesionale; aplicaţia "e-Talon", care va genera automat cuponul lunar de pensie în format electronic şi tipărit, pentru toţi pensionarii aflaţi în plată.
"Sistemul pentru relaţia cu cetăţenii va avea un spaţiu privat pentru fiecare utilizator înregistrat, în care vor fi disponibile toate datele personale gestionate de CNPP, indiferent de sursa acestora. Prin intermediul acestor spaţii vor fi transmise toate comunicările în format electronic. De asemenea, cetăţenii vor putea să îşi completeze documentele şi să facă simulări ale datelor personale privitoare la pensie. Platforma informatică va conţine, în plus, sisteme de analiză şi predicţii", se menţionează în comunicatul postat pe pagina de Facebook a MMSS.
Proiectul de modernizare are o valoare totală de 131,282 milioane lei, bani asiguraţi din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (Componenta 8 - Reforma fiscală şi reforma pensiilor / Jalonul 240) şi din bugetul asigurărilor sociale de stat, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1043 / 17945 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...