![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
Managerii din HoReCa consideră că lipsa personalului şi instabilitatea economică vor afecta industria în 2025 (sondaj)
12 Decembrie 2024
AgerpresConform datelor centralizate în cercetare, 22,7% dintre respondenţi cred că instabilitatea economică din România îşi va spune cuvântul în faţa afacerilor din acest domeniu, pe parcursul anului viitor.
Peste o treime (37,6%) dintre antreprenorii şi managerii care activează în industria HoReCa din România consideră că principala încercare a anului 2025 o va constitui lipsa personalului, în timp ce mai mult de un sfert (27,6%) se tem de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, reiese dintr-un sondaj realizat de Hospitality Culture Institute.
Conform datelor centralizate în cercetare, 22,7% dintre respondenţi cred că instabilitatea economică din România îşi va spune cuvântul în faţa afacerilor din acest domeniu, pe parcursul anului viitor.
Totodată, estimările a 41,5% din totalul celor intervievaţi arată că anul 2025 va aduce cea mai mare creştere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual, pe când 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea şi mai accentuată a zonei de "take- away" şi de livrări. În acelaşi timp, segmentul de fine dining şi experienţe culinare va fi pe un trend ascendent.
Conform datelor centralizate în cercetare, 22,7% dintre respondenţi cred că instabilitatea economică din România îşi va spune cuvântul în faţa afacerilor din acest domeniu, pe parcursul anului viitor.
Totodată, estimările a 41,5% din totalul celor intervievaţi arată că anul 2025 va aduce cea mai mare creştere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual, pe când 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea şi mai accentuată a zonei de "take- away" şi de livrări. În acelaşi timp, segmentul de fine dining şi experienţe culinare va fi pe un trend ascendent.
Cea mai mare problemă a sectorului HoReCa va fi legată de lipsa personalului, consideră 37,6% dintre decidenţii din domeniu, 27,6% vorbesc despre schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, iar 22,7% cred că instabilitatea economică îşi va spune cuvântul.
Potrivit sursei citate, peste jumătate (51,4%) dintre manageri declară că, începând cu anul 2025, dar şi în anii care urmează, sustenabilitatea va schimba faţa industriei de ospitalitate şi va atrage după sine şi alte măsuri care pot menţine competitivitatea la un nivel ridicat. În acest sens, 55,8% din totalul celor chestionaţi menţionează inovaţiile în servicii şi meniu, 21,5% investiţiile în marketing şi publicitate şi 18,8% reducerea costurilor operaţionale.
La capitolul profitabilitate, veniturile pentru anul viitor vor rămâne relativ constante, în opinia a 33,1% dintre liderii industriei HoReCa, în timp ce 29,3% se aşteaptă la o creştere uşoară a câştigurilor. La polul opus, 23,8% dintre respondenţi anticipează o uşoară scădere a marjelor.
Sondajul a fost realizat în lunile octombrie şi noiembrie pe un eşantion de 200 dintre cei mai reputaţi manageri şi antreprenori din HoReCa, ale căror afaceri totalizează peste 25% din cifra de afaceri a sectorului.
În luna ianuarie 2025, pentru al optulea an consecutiv, Hospitality Culture Institute va da startul uneia dintre cele mai mari activităţi de cercetare şi sondare a pieţei de ospitalitate. Aceasta se va derula pe două direcţii: cantitativ naţional (800 interviuri telefonice în: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Braşov şi Timişoara), precum şi pe segmentarea pieţei în funcţie de ocaziile de consum. Rezultatele cercetării vor fi gata două luni mai târziu, în luna martie.
Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri.
Misiunea organizaţiei este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt: Romanian Hospitality Awards, Food&Beverages Innovation Camp, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea food Fest şi Intimate Roundtable Conversations.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 314 / 18465 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MergerMarket League Tables - Full Year 2024 | Piața de M&A a cunoscut o redresare prudentă anul trecut și a înregistrat o creștere de 8 % la nivel global. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...