
MedLife a înregistrat în 2021 un profit net de 123 milioane lei, în creştere cu 93%
25 Februarie 2022
AgerpresPotrivit sursei citate, cifra de afaceri consolidată pro-formă a fost de de 1,632 miliarde lei (332 milioane euro) cu 51,6% mai mare faţă de anul 2020. Totodată, veniturile operaţionale s-au ridicat la 1,647 miliarde lei, în creştere cu 51,6% faţă de 2020, în timp ce cheltuielile operaţionale au atins 1,460 miliarde lei, în creştere cu 49,4%.
MedLife a încheiat anul 2021 cu un profit net de 123 milioane lei, în creştere cu 93% faţă de anul anterior, conform unui raport transmis Bursei de Valori Bucureşti.
Potrivit sursei citate, cifra de afaceri consolidată pro-formă a fost de de 1,632 miliarde lei (332 milioane euro) cu 51,6% mai mare faţă de anul 2020. Totodată, veniturile operaţionale s-au ridicat la 1,647 miliarde lei, în creştere cu 51,6% faţă de 2020, în timp ce cheltuielile operaţionale au atins 1,460 miliarde lei, în creştere cu 49,4%.
"Grupul MedLife a continuat în 2021 strategia dinamică de extindere prin achiziţii, iar investiţiile au fost direcţionate către susţinerea unor obiective strategice care au vizat partea de cercetare, consolidarea zonei de radioterapie şi oncologie, amplificarea procesului de digitalizare şi de extindere teritorială, bugetul investit la nivelul anului trecut depăşind valoarea de 30 milioane de euro", se menţionează în comunicat.
Potrivit reprezentanţilor companiei, toate liniile de business au urmat în 2021 un trend ascendent, cu performanţe notabile pentru divizia de laboratoare, clinici, spitale, dar şi pentru stomatologie şi farmacii. În ansamblu, anul trecut, MedLife a oferit la nivel naţional 14 milioane de servicii în regim de analize, investigaţii, diagnostic, tratamente şi operaţii chirurgicale.
Din perspectiva celui de-al doilea an al pandemiei, MedLife s-a concentrat pe intervenţie rapidă în cazul pacienţilor cronici şi acuţi în contextul limitării activităţii din spitalele de stat.
Reprezentanţii companiei susţin că o activitatea intensă a fost înregistrată pe segmentul de clinici în partea de monitorizare a patologiei cronice şi a pacienţilor care au trecut prin Covid. În acest context, a fost evidentă şi dinamică activitatea diviziei corporate, aceasta fiind axată pe sprijinul oferit companiilor mari, IMM-urilor şi start-up-urilor pentru siguranţa şi sănătatea angajaţilor pe perioada pandemiei. În paralel, zona de cercetare a jucat un rol important în ultimul an, agregând resurse proprii şi investiţii suplimentare de peste 1 milion de euro.
"Anul 2021 a marcat şi consolidarea pe segmentul de servicii oncologice după ce, de curând, Grupul a primit undă verde din partea Consiliului Concurenţei pentru achiziţia a 50% din acţiunile Neolife România, cea mai mare tranzacţie derulată de MedLife anul trecut", se mai spune în comunicat.
Adiţional parteneriatului cu NeoLife, MedLife a mai anunţat anul trecut alte alte 7 tranzacţii: Veridia (martie 2021), Medica Sibiu (mai 2021), CED Pharma (iulie 2021), Pharmachem Distribuţie (august 2021), Grupul Stomestet (noiembrie 2021), Oradent (decembrie 2021), CM Irina Galaţi.
"Am ajuns la un grad de maturitate care confirmă că MedLife este un model de business sustenabil şi replicabil, performanţă recunoscută şi prin includerea recentă a companie în indicii FTSE Russell. Ne bucurăm mult pentru faptul că am finalizat parteneriatul cu NeoLife România, fiind cea de-a 36 tranzacţie încheiată cu succes la nivel de grup. În prezent, avem discuţii în stadii avansate pentru 3 tranzacţii de dimensiuni medii şi mari şi alte 5 mici şi sperăm să le finalizăm până la finalul anului. De altfel, bugetul de investiţii planificat pentru perioada următoare este de 100-120 milioane de euro, iar aproximativ 50-70 milioane de euro intenţionăm să-i alocăm pentru tranzacţii în România şi în ţările din regiune", a declarat Mihai Marcu, Preşedinte şi CEO MedLife.
Conform companiei, programul de dezvoltare şi extindere planificat pentru 2022 urmează traseul Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, deschideri de noi clinici în Muntenia şi Translivania, dar şi în alte regiuni ale ţării, cu obiectivul de a consolida în următorii doi ani acoperirea naţională. În acest moment, MedLife deţine cea mai extinsă reţea din România, cu prezenţă în peste 25 de oraşe mari şi medii din ţară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel naţional.
În 2022 va fi impulsionată şi dezvoltarea reţelei Sfânta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacienţii care îşi doresc să acceseze în mod special servicii în regim CAS. Anul acesta brandul Sfânta Maria îşi va extinde prezenţa în mai multe oraşe mici şi mijlocii atât prin achiziţii cât şi organic.
"Obiectivele anului 2022 se leagă şi de MedLife Park, cel mai mare hub medical din ţară care a intrat într-un ritm susţinut de dezvoltare. Astfel, pentru anul acesta este planificată finalizarea primei etape care implică inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni, amenajarea unor spaţii green avangardiste, dar şi extinderea laboratorului de biologie moleculară şi anatomie patologică. Compania vizează o unitate mult mai mare care să acomodeze şi divizia de cercetare care îşi va extinde anul acesta activitate în zona de oncologie", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, etapa a doua de dezvoltare a acestui hub medical este planificată pentru 2023 când MedLife intenţionază să pună în funcţiune noi săli de operaţie şi să extindă capacitatea de spitalizare a celui mai mare spital din cadrul grupului, cu alte 150 de paturi.
Potrivit reprezentaţilor companiei, proiectul pilot MedLife Park ar urma să fie să fie replicat pe termen mediu şi lung în mai multe oraşe mari din ţară cum ar fi Braşov, Sibiu, Cluj sau Arad.
Totodată, adiţional proiectelor de dezvoltare prin achiziţii şi în regim organic, MedLife va continua să pună accent pe digitalizare şi tehnologizarea serviciilor, fiind o direcţie strategică pentru dezvoltarea grupului în perioadă următoare.
"Pe măsură ce avansează tehnologia, implicaţiile asupra medicinei sunt tot mai evidente: consumul digital reconfigurează abordări tradiţionale ale consumatorului, apare un nou tip de pacient care doreşte să fie informat şi care vrea să aibă acces la aplicaţii şi device-uri care îi eficientizează exprienţa din punct de vedere timp şi costuri, iar ca urmare a acestor schimbări piaţa serviciilor medicale se transformă la rândul ei.", susţine preşedintele MedLife.
În opinia sa, pandemia a acţionat ca un catalizator pentru a reimagina viitorul sănătăţii atât la nivel colectiv, cât şi personal şi ca atare a fost făcut un salt mult mai rapid.
"Dacă în primul an de Covid am găsit soluţii rapide pentru a oferi pacienţilor noştri consultaţii online sau am pus în funcţiune roboţi pentru self check in şi self pay, în 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea experienţei pacientului în raport cu interacţiunea pe care o avem. La nivel de B2C am investit în noi instrumente care te ajută să ai acces în orice moment şi de oriunde ai fi la tot istoricul medical şi chiar posibilitatea de a le vedea în dinamică sau de a cumpăra produse din secţiunea de shop - toate disponibile într-o singură aplicaţie. Pe partea de B2B am investit în noi produse digitale care ne ajută în această interacţiune cu angajatorul, dar şi cu angajatul. În plus, am digitalizat foarte multe fluxuri şi programe la nivel
intern. Evoluţia tehnologiei ne împinge să ne depăşim limitele şi să susţinem acţiuni din ce în ce mai complexe atât din punct de vedere medical, cât şi din punct de vedere tehnologic.", a mai declarat Mihai Marcu.
El susţine că medicina de mâine este despre roboţi, realitate vituală, realitate augmentătă, hologramă, procesarea datelor şi monitorizare la distanţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 10162 / 18588 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
Cum văd anul 2025 profesioniștii considerați Leading Lawyers de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Florian Nițu, Managing Partner PNSA, poziționat de Legal500 în categoria ‘Hall of Fame’ în practica de M&A: ”Cu excepția unor cataclisme geostrategice pe care nu le putem vedea și pe care noi, din România, nici nu le putem preveni, avem motive bune să fim optimiști. Resurse, Infrastructură, Energie, Tech și Food sunt cele cinci domenii în care vom vedea cu precădere investiții și tranzacții noi, în mod accelerat, dar coerent totuși, formând o nouă paradigmă de dezvoltare”
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...