Piaţa de consultanţă imobiliară, estimată la circa 80 mil. €, prezintă perspective de dublare pe termen mediu
07 Mai 2019
AGERPRESConform unei analize realizate de Re/Max România, în prezent, pe piaţa autohtonă, activează circa 8.000 de agenţi, respectiv un agent la 2.500 de locuitori, o proporţie destul de mică raportată la necesităţile pieţei.
Piaţa de consultanţă imobiliară din România a ajuns la o valoare de circa 80 de milioane de euro, dar având în vedere ascensiunea cifrelor din industrie la nivel european, care influenţează şi trendurile locale, alături de semnalele de creştere înregistrate constant în ultimii ani, acest segment are un potenţial de dublare a valorii în aproximativ 5 ani, a afirmat marţi Răzvan Cuc, preşedintele Re/Max România.
"Piaţa de consultanţă imobiliară a cunoscut o evoluţie accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacţii imobiliare necesită recomandări specializate, respectiv o îndrumare profesională constantă, axată pe nevoile şi preferinţele clientului. Pe de altă parte, la o scurtă analiză comparativă cu pieţele dezvoltate, observăm că există încă pe plan local un mare potenţial de creştere al domeniului, care necesită eforturi comune ale jucătorilor pentru a ajunge la apogeu. Investiţiile constante în educare şi necesitatea profesionalizării agenţilor la standardele occidentale vor aduce cu sine o schimbare de percepţie a publicului român în legătură cu industria în care activăm, oferindu-i clientului încrederea de care are nevoie în serviciile calitative ale consultantului imobiliar", a declarat Răzvan Cuc.
"Piaţa de consultanţă imobiliară a cunoscut o evoluţie accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacţii imobiliare necesită recomandări specializate, respectiv o îndrumare profesională constantă, axată pe nevoile şi preferinţele clientului. Pe de altă parte, la o scurtă analiză comparativă cu pieţele dezvoltate, observăm că există încă pe plan local un mare potenţial de creştere al domeniului, care necesită eforturi comune ale jucătorilor pentru a ajunge la apogeu. Investiţiile constante în educare şi necesitatea profesionalizării agenţilor la standardele occidentale vor aduce cu sine o schimbare de percepţie a publicului român în legătură cu industria în care activăm, oferindu-i clientului încrederea de care are nevoie în serviciile calitative ale consultantului imobiliar", a declarat Răzvan Cuc.
Potrivit reprezentanţilor Re/Max România, piaţa de consultanţă imobiliară s-a schimbat considerabil în ultimii ani. La nivelul lui 2014, domeniul era caracterizat de instabilitate, dar şi de un potenţial mare de creştere, atât ca preţuri, cât şi în ceea ce ţine de serviciile de consultanţă. Influenţată de aşteptările din ce în ce mai mari ale clienţilor, cât şi de tendinţele externe care şi-au dovedit succesul, în ultimii ani industria a făcut mari progrese raportat la gradul de profesionalizare şi încredere acordată de publicul ţintă. Aşadar, în anul 2019, industria se concentrează pe o nouă etapă a serviciilor de consultanţă, care vizează modelul şi nivelul pieţelor europene.
Conform unei analize realizate de Re/Max România, în prezent, pe piaţa autohtonă, activează circa 8.000 de agenţi, respectiv un agent la 2.500 de locuitori, o proporţie destul de mică raportată la necesităţile pieţei. Comparativ, în statele europene cu o industrie dezvoltată, raportul este de patru ori mai mare, iar în statele Americii de Nord, ce reprezintă etalonul în domeniu, acest raport este de un agent la 300 de locuitori.
De asemenea, Răzvan Cuc a spus că doar 25% dintre tranzacţii se realizează prin intermediul unei agenţii, iar restul de 75% direct între vânzător şi cumpărător.
Reprezentantul Re/Max susţine că pentru atingerea acestui prag este nevoie de reglementarea unor norme profesionale ale industriei, un model de lucru axat pe reprezentare exclusivă, precum şi crearea unor reţele şi asociaţii puternice. Acest context reprezintă, deopotrivă, o oportunitate şi o responsabilitate pentru brandurile puternice care activează în domeniu, ce trebuie să mizeze în primul rând pe un sistem integrat, prin dezvoltarea şi susţinerea constantă a unor reţele de birouri, cât şi pe implicarea activă în educarea breslei şi a publicului.
Subsidiara autohtonă a master francizei Re/Max a fost preluată de actualul management în urmă cu cinci ani, când Re/Max România cuprindea o reţea de trei birouri şi circa 30 de agenţi. Până la finele anului 2014, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 430.000 de euro - cumulată pe toate francizele, respectiv 400 de tranzacţii. Pentru anul 2019, Re/Max estimează o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 10 ori faţă de perioada de comparaţie, până la 4,2 milioane de euro.
Potrivit reprezentanţilor companiei, planurile pe termen mediu vizează atingerea unui număr de 110 francize până în 2023, cu circa 1000 de agenţi afiliaţi, în paralel cu activităţile deja consacrate de educare şi formare a celor care activează în branşă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 17729 / 18231 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...