ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bain and Company: Piaţa mondială a luxului revine la un ritm “normal” de creştere

14 Noiembrie 2023   |   AGERPRES

În 2023 segmentul "bunurilor personale de lux", care regrupează modă, marochinărie, bijuterii, orologerie şi produse de frumuseţe, va continua să crească pentru a ajunge la vânzări de 362 de miliarde de euro până la finele anului.

 
 
După anii de euforie post-pandemie, cu creşteri de două cifre, piaţa mondială a luxului ar urma să revină în acest an la un ritm mai "normal" de creştere de o singură cifră, dar chiar şi aşa va ajunge la vânzări de 1.500 de miliarde de euro, arată un studiu realizat de firma de consultanţă Bain and Company, informează AFP.

"Piaţa mondială a luxului ar urma să ajungă la 1.500 de miliarde de euro în 2023, o creştere de 8-10% comparativ cu 2022, şi stabilind un nou record pentru acest sector", estimează acest studiu publicat marţi şi realizat în parteneriat cu Altagamma, Asociaţia producătorilor italieni de articole de lux. "În pofida eventualelor turbulenţe, piaţa ar urma să continue să crească până în 2030, cu un procent cuprins între 5 şi 7% pe an", susţin autorii studiului.


În 2023 segmentul "bunurilor personale de lux", care regrupează modă, marochinărie, bijuterii, orologerie şi produse de frumuseţe, va continua să crească pentru a ajunge la vânzări de 362 de miliarde de euro până la finele anului.

"Suntem pe un ritm de creştere mai modest de 4%", recunoaşte Joëlle de Montgolfier, directoare la Bain and Company, dar "suntem în continuare peste nivelul de vârf atins în 2019, este un segment care rămâne foarte dinamic, chiar dacă nu puteam să rămânem la nivelul din ultimii doi ani, când am avut ritmuri de creştere de peste 20%".

"Situaţia se normalizează, revenim la ritmuri de creştere obişnuite pentru această categorie", consideră Joëlle de Montgolfier, adăugând că "rata de rentabilitate în sectorul luxului este una extrem de favorabilă în 2023, cu o medie cuprinsă între 19 şi 22%".

La nivel geografic, toate regiunile înregistrează creşteri, cu excepţia celor două Americi, care chiar dacă îşi dispută cu Europa poziţia de cea mai mare piaţă mondială a luxului, unde vânzările de produse de lux ar urma să scadă cu 8%, în special din cauza incertitudinilor macroeconomice din SUA.

Piaţa chineză, care creşte cu 9%, realizează o performanţă mixtă. "Atunci când această piaţă s-a redeschis, în 2022, ne aşteptam la ceva mai susţinut", precizează Joëlle de Montgolfier. Cu toate acestea, turiştii chinezi sunt cei care au impulsionat creşterea sectorului de lux în regiune (Japonia, Hong Kong, Macao). La orizontul anului 2030, piaţa chineză ar urma să reprezinte între 35% şi 40% din piaţa mondială a luxului şi să ocupe poziţia de lider mondial.

Pentru 2024, analiza realizată de Bain-Altagamma oferă două scenarii, fie o creştere a vânzărilor de bunuri personale de lux cuprinsă între 1 şi 4%, fie una cuprinsă între 5 şi 7%. Totul va depinde de nivelul relansării turismului, de situaţiile macroeconomice din China şi SUA precum şi de situaţia geopolitică mondială.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3075 / 18455
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...