ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

RetuRO demarează etapa a doua de înregistrare în SGR pentru comercianţi

21 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Comercianţii sunt obligaţi să înregistreze sau să actualizeze toate punctele de vânzare de la care RetuRO va realiza colectarea ambalajelor SGR.

 
 
Administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR) anunţă demararea etapei a doua în cadrul procesului de înregistrare, prin actualizarea informaţiilor referitoare la punctele de vânzare ale comercianţilor care vând anumite tipuri de băuturi şi pun pe piaţă ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 şi 3 litri.
 
Potrivit unui comunicat de presă al RetuRO, transmis marţi AGERPRES, ambalajele care fac obiectul SGR sunt din categoriile: bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase.
 
Comercianţii sunt obligaţi să înregistreze sau să actualizeze toate punctele de vânzare de la care RetuRO va realiza colectarea ambalajelor SGR.
 
"Aceste locuri sunt denumite Puncte de Vânzare şi pot fi: manuale (consumatorii returnează produsele direct la comerciant, în magazin), automate (consumatorii folosesc maşini de colectare automată - RVM) sau exceptate (tipuri de comercianţi care nu sunt obligaţi să opereze un Punct de Vânzare - comercianţii de tip HORECA sau cei care pun în vânzare produse exclusiv online sau exclusiv prin intermediul automatelor). De asemenea, această etapă se adresează atât comercianţilor care au finalizat procesul de înregistrare, cât şi celor care sunt într-un stadiu intermediar", se menţionează în comunicat.
 
Procesul de înregistrare sau de actualizare a informaţiilor se derulează astfel: accesarea portalului RetuRO (https://portal.returosgr.ro/) şi autentificarea utilizatorului; selectarea secţiunii "Comerciant" - pentru a adăuga sau a edita punctele de vânzare; înregistrarea individuală sau în bloc (adăugarea unui singur punct de vânzare sau a mai multora simultan prin încărcarea unui fişier CSV); completarea informaţiilor necesare - numele punctului de vânzare, tipul de colectare, adresa şi altele; selectarea locaţiei de ridicare - introducerea coordonatelor exacte; verificarea şi finalizarea înregistrării; odată ce toate etapele sunt completate, punctul de vânzare este adăugat în sistem cu statusul "Creat".
 
Înregistrarea maşinilor RVM se face exclusiv pentru punctele de vânzare al căror tip de colectare selectat este automat.
 
De asemenea, pentru comercianţii care au ales colectare manuală, după adăugarea punctelor de vânzare, este necesară înregistrarea punctului de colectare, prin editarea acestora şi selectarea "Punct de colectare înregistrat".
 
În schimb, pentru comercianţii care au ales colectare automată sunt necesare detalii despre maşinile RVM, inclusiv numărul de serie şi modelul, prin editarea punctelor de vânzare adăugate şi selectarea "Punct de colectare înregistrat".
 
SGR va fi implementat începând din 30 noiembrie 2023, iar din acel moment românii vor plăti o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi şi va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.
 
RetuRO Sistem Garanţie Returnare SA este o companie care funcţionează pe principiul "not for profit", ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%). 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3157 / 18626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Sârbu Partners, firmă de avocați nou înființată, pornește la drum potențată de experiența bogată a fondatorilor
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank și Alpha International Holdings la vânzarea către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
BACIU PARTNERS anunță promovările în cadrul echipei sale pentru anul 2025. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Aceste promovări sunt o confirmare a dorinței noastre de a continua să construim o echipă pregătită pentru un peisaj de afaceri în continuă schimbare”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...