ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

STUDIU. E-shoppperii din țările vecine, interesați de ofertele magazinelor online românești

06 Iunie 2023   |   BizLawyer

Majoritatea e-shopperilor din Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria caută frecvent oferte pe site-uri din străinătate

 
 
Piețele de e-commerce din vecinătatea României au devenit în ultima vreme din ce în ce mai interesante pentru magazinele online care vor să își extindă business-urile, deoarece majoritatea e-shopperilor de aici manifestă interes maxim pentru ofertele de pe site-uri din străinătate. Un studiu realizat de DPD România, care a analizat profilul e-shopperilor din 8 țări UE apropiate (Bulgaria, Cehia, Croația, Grecia, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria) arată că în topul celor mai căutate produse sunt articolele de Fashion (69% în Cehia și Slovacia), Încălțăminte (peste 60% în Polonia și Bulgaria) și produsele din categoria Beauty/Health Care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria). Cei mai activi e-shopperii din piețele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%), se mai arată în studiul citat.


Încălțămintea este produsul-vedetă în 4 dintre cele 8 piețe e-commerce analizate în studiul DPD România - Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) și Ungaria (53%) -, în vreme ce articolele Fashion sunt pe primul loc în preferințele e-shopperilor din celelalte trei piețe: Cehia și Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv Croația (65%). În ceea ce privește produsele Beauty/Health Care, România este singura piață din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%); în celelalte 8 piețe studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procente între 56% (Polonia) și 43% (Slovenia). Interesantă e situația Croației, unde, alături de Beauty/Health Care urcă pe „podium” alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile și bijuteriile (49%).

Urmează în topul preferințelor pe care le au e-shopperii din cele 8 țări studiate cărțile, foarte căutate în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia și Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), accesoriile și bijuteriile în Croația (49%) și Polonia (35%), produsele pentru agrement în Croația (49%) și Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) și Bulgaria (31%), alimentele proaspete și băuturile în Ungaria (43%) și Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia și Slovacia (37%), Bulgaria (31%) și Slovenia (29%).

„Toate aceste informații și multe altele asemănătoare, pe care le avem despre fiecare piață e-commerce din Europa, se pot transforma în oportunități și avantaje pentru magazinele online care doresc să își vândă produsele pe aceste piețe. Cunoașterea detaliată a e-shopperilor locali, viitorii clienți, este esențială pentru ca intrarea pe respectivele piețe de e-commerce să fie un succes”, spune Nadia Talpă, CCO DPD România.

Preferința pentru magazine online din străinătate. Cea dintâi oportunitate se referă la faptul că e-shopperii din toate cele 8 piețe studiate își fac cumpărăturile în magazine online din străinătate. Cei din Slovenia (80%) și Ungaria (77%) sunt cei mai activi din acest punct de vedere, în condițiile în care media UE în ceea ce privește cumpărăturile de pe site-uri din străinătate este de 57%. Și celelalte piețe studiate au procente cu mult peste media UE: Bulgaria (71%), Croația (68%), Slovacia (63%), Cehia (62%). Spre comparație, în România procentul este de 67%.

În căutarea unor prețuri mai bune. E-shoperii din țările aflate în apropierea României caută produse în magazine online din străinătate în primul rând pentru a găsi prețuri mai bune decât pe plan local. Cei mai interesați de acest aspect sunt slovenii (79%), ungurii (76%), bulgarii (71%), croații (65%), slovacii (61%) și polonezii (60%), în condițiile în care media europeană este de 52%. În ceea ce privește e-sopperii români, 64% dintre ei declară că, atunci când caută produse pe site-uri străine, o fac pentru a găsi prețuri mai bune.

Produse și branduri care nu se găsesc pe plan local. Un alt motiv important care determină alegerea site-urilor externe este acela că anumite produse sau branduri nu se găsesc pe piețele locale. Croații excelează la acest capitol (63%, peste media europeană, care e de 52%), în vreme ce e-shopperii cehi nu par foarte interesați de acest aspect (doar 39%). Un interes apropiat de media europeană manifestă bulgarii și slovenii (52%), ungurii (51%) Totodată, slovenii își doresc cel mai mult (25%) ca site-urile din străinătate să fie scrise în limba lor. Urmează polonezii (17%), cehii (15%) și bulgarii (13%), media europeană fiind, la acest capitol, de 13%, mai arată studiul DPD România. Majoritatea e-shopperilor din țările studiate sunt mulțumiți și dacă site-urile sunt scrise în limba engleză.

„Dincolo de informațiile detaliate despre piețele e-commerce regionale, DPD România vine în sprijinul magazinelor online românești care vor să se extindă pe aceste piețe cu Serviciul Regional CEE, care conține o serie de facilități și suport dedicat. Practic, echipa DPD România se poate ocupa de toate detaliile tehnice. Suntem parte din Geopost, cel mai important curier rutier din Europa, și partenerii noștri de grup sunt în top 3 actori pe piețele de curierat din țările respective”, a mai declarat Nadia Talpă.

Compania de curierat DPD România face parte din Geopost, lider european în livrările rutiere, și este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. Are peste 1.800 de angajați (inclusiv francizele) și peste 22 milioane de colete livrate anual.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6572 / 20503
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Care sunt liniile de forță ale practicii de Concurență de la PNSA, apreciată de ghidurile internaționale pentru expertiza profundă, reflexele rapide și capacitatea de a duce la capăt mandate complexe | De vorbă cu Mihaela Ion (Partener) despre tendințele pieței, modul în care lucrează avocații, disciplina procedurală și gândirea strategică în proiectele în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...