ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”

13 Noiembrie 2024   |   Ștefania Enache

Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”

 
 
Mediul de afaceri este nevoit în mod constant să facă față unor schimbări legislative, de multe ori acestea intervenind destul de brusc, fără nicio pregătire prealabilă. Anul 2024 a fost marcat și el de o serie de modificări cu impact major asupra activității companiilor. De exemplu, în industria curieratului, cele mai semnificative schimbări au fost generate de Decizia Ancom 925/2023, act normativ cu impact direct asupra sectorului și de implementarea RO e-Transport și E-factura.

Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA) - parte din grupul Geopost, lider european în livrarea rutieră de colete – explică faptul că odată cu apariția acestor modificări au intervenit schimbări și în termenii și condițiile DPD în materia curieratului, astfel încât compania să se alinieze noilor reglementări legale. În plus, a fost necesară implementarea de softuri noi care să susțină sistemele RO e-Transport și E-factura.


„Din punctul nostru de vedere, ținând cont de activitatea pe care DPD Romania o derulează, cele mai importante schimbări legislative apărute anul acesta au vizat, în primul rând, Decizia Ancom 925/2023-  care stabileşte procedura de autorizare a persoanelor care intenţionează să furnizeze servicii poştale, precum şi condiţiile în care furnizorii de servicii poştale beneficiază de regimul de autorizare generală în vederea asigurării unei pieţe libere concurenţiale şi protejării intereselor utilizatorilor de servicii poştale. Un impact semnificativ l-au avut și RO e-Transport, care se referă la sistemul electronic integrat RO e-Transport de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, dar și E-factura, care urmărește transmiterea prin sistemul național  a facturii fiscale și  care a devenit obligatorie începând cu data de 01.07.2024”, menționează interlocutoarea BizLawyer.

Aceste modificări au obligat companiile să ia măsuri pentru a se putea alinia noilor cerințe legislative. La nivelul firmelor, a fost necesară o muncă susținută de echipă astfel încât sistemele interne să fie puse la punct în termenul cerut de noile prevederi legale.

„Momentan, nu așteptăm și nu avem informații care să ne conducă  la concluzia că ar putea să intervină noi modificări legislative în materia curieratului în viitorul apropiat, însă suntem permanent în legătură cu Autoritatea de Reglementare (ANCOM)”, mai spune Cerasela Soviani.




O activitate intensă la nivelul Departamentului Juridic

Atât schimbările legislative intervenite pe parcursul anului 2024, cât și proiectele actuale pe care DPD Romania le are în derulare la nivel național și internațional au condus la intensificarea activității derulate de Departamentul Juridic din cadrul firmei. „Orice proiect este susținut de realizarea corectă și temeinică a documentelor aferente. DPD Romania își dorește să ofere servicii cât mai variate și  de calitate la prețuri accesibile  tuturor clienților actuali și viitori”, argumentează Legal Managerul DPD Romania.

Pe agenda de lucru a Departamentului regăsim multe proiecte semnificative. Dintre acestea, cele mai solicitante sunt cele care au în vedere recuperarea creanțelor, pe cale amiabilă sau prin intermediul instanțelor de judecată.

De asemenea, echipa juridică este implicată în tranzacțiile specifice industriei,  inclusiv în extinderea rețelei de automate de exterior și înființarea de noi puncte fixe.

„Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”, punctează Cerasela Soviani.

De exemplu, în 2024, a fost implementată semnarea electronică calificată cu valoare legală a contractelor comerciale, pentru a eficientiza timpul angajaților și al partenerilor.

Interlocutoarea BizLawyer mai amintește faptul că domeniul de expertiză al Departamentului Juridic este deja extins și se lărgește în permanență, raportat la  noile spețe cu care se confruntă. „Avem în vedere și extinderea echipei de juriști în anul 2025. Numărul optim de juriști depinde de complexitatea și volumul proiectelor care vor intra în portofoliul Departamentului Juridic și se va decide la acel moment”, subliniază Legal Managerul DPD Romania.

                                                        Citește și
→   2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 40 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...