Trei din cinci angajaţi români au participat la un interviu pentru job în acest an (sondaj)
14 Noiembrie 2023
AgerpresCandidaţii de pe platforma de recrutare au efectuat un nou record de peste 1,1 milioane de aplicări în primele zece luni ale acestui an, intensificând căutările pentru un job nou. În plus, peste 60% dintre respondenţii celui mai recent sondaj bestjobs au declarat că au participat la cel puţin un interviu de angajare anul acesta, iar alţi 20% au în plan să meargă la interviuri în perioada următoare.
Trei din cinci angajaţi români au participat la un interviu pentru job în acest an, iar printre cele mai frecvente temeri din timpul interviului au fost emoţiile, aşteptările prea mari ale angajatorilor şi lipsa experienţei, arată un sondaj realizat de o platformă de recrutare online din România.
Candidaţii de pe platforma de recrutare au efectuat un nou record de peste 1,1 milioane de aplicări în primele zece luni ale acestui an, intensificând căutările pentru un job nou. În plus, peste 60% dintre respondenţii celui mai recent sondaj bestjobs au declarat că au participat la cel puţin un interviu de angajare anul acesta, iar alţi 20% au în plan să meargă la interviuri în perioada următoare.
"Principalele temeri atunci când participă la un interviu sunt că vor avea emoţii prea mari (26%), că aşteptările angajatorului vor fi mult peste ce ştiu sau pot ei să ofere (21%), că nu o să reuşească să-şi prezinte experienţa într-un mod convingător (20%) sau că nu au experienţa necesară pentru jobul la care au aplicat (tot 20%)", se arată în comunicatul transmis de platforma de recrutare.
Potenţialele întrebări tehnice din timpul interviului, la care nu ar şti să răspundă, sau refuzul recrutorului privind cerinţele candidatului sunt alte motive care îi fac pe aplicanţi să amâne etapa unui interviu pentru un job nou.
Potrivit sursei citate, candidaţii ar spune "nu" unui job imediat după interviu în cazul în care salariul prezentat la interviu este sub nivelul pieţei sau al aşteptărilor (41%), sunt întrebaţi dacă ar fi dispuşi să lucreze din concediu/ în zilele libere legal (30%), îşi dau seama din timpul interviului că nu s-ar potrivi acolo (27%), sunt întrebaţi despre planurile de a avea copii (9%) sau procesul de recrutare durează prea mult, cu prea multe persoane de decizie implicate (25%).
În acest context, bestjobs introduce în platformă interviurile live, prin care candidaţii pot intra în discuţii 1-la-1 cu recrutorii, fără a mai trece prin etapa de aplicare şi screening. Acest format de interviu este similar conceptului de "speed dating", întrucât candidaţii au la dispoziţie 8 minute pentru a se prezenta şi a afla mai multe despre jobul respectiv. Ulterior acestui interviu rapid, atât candidaţii, cât şi recrutorii pot vota "da" în cazul în care există potrivire şi sunt interesaţi să avanseze în procesul de recrutare.
"În secolul vitezei şi mai ales în acest context de pe piaţa muncii, în care tot mai mulţi candidaţi îşi caută un job nou şi vor să facă rapid o schimbare în carieră, la bestjobs am introdus interviurile live, care facilitează un Ťmatchingť rapid între candidat şi recrutor, ducând la un proces de angajare simplificat şi eficient. Chiar dacă participarea la interviul live nu necesită aplicare, recomandăm candidaţilor să aibă CV-ul deja completat sau actualizat în platformă, astfel încât informaţiile lor să ajungă cât mai rapid la recrutor ulterior discuţiei live. Astfel, ne propunem să adaptăm recrutările la nevoile actuale ale jucătorilor de pe piaţa muncii, într-un proces care elimină emoţiile clasice ale unui interviu şi care accelerează angajările pentru companiile cu multe poziţii deschise", spune Ana Vişian, Marketing Manager Bestjobs.
Sondajul a fost efectuat în perioada octombrie-noiembrie, pe un eşantion de 1.200 utilizatori de internet din România.
Bestjobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu peste 35.000 de locuri de muncă disponibile şi 4,6 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2844 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...