ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Trei din cinci angajaţi români au participat la un interviu pentru job în acest an (sondaj)

14 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Candidaţii de pe platforma de recrutare au efectuat un nou record de peste 1,1 milioane de aplicări în primele zece luni ale acestui an, intensificând căutările pentru un job nou. În plus, peste 60% dintre respondenţii celui mai recent sondaj bestjobs au declarat că au participat la cel puţin un interviu de angajare anul acesta, iar alţi 20% au în plan să meargă la interviuri în perioada următoare.

 
 
Trei din cinci angajaţi români au participat la un interviu pentru job în acest an, iar printre cele mai frecvente temeri din timpul interviului au fost emoţiile, aşteptările prea mari ale angajatorilor şi lipsa experienţei, arată un sondaj realizat de o platformă de recrutare online din România.
 
Candidaţii de pe platforma de recrutare au efectuat un nou record de peste 1,1 milioane de aplicări în primele zece luni ale acestui an, intensificând căutările pentru un job nou. În plus, peste 60% dintre respondenţii celui mai recent sondaj bestjobs au declarat că au participat la cel puţin un interviu de angajare anul acesta, iar alţi 20% au în plan să meargă la interviuri în perioada următoare.
 
"Principalele temeri atunci când participă la un interviu sunt că vor avea emoţii prea mari (26%), că aşteptările angajatorului vor fi mult peste ce ştiu sau pot ei să ofere (21%), că nu o să reuşească să-şi prezinte experienţa într-un mod convingător (20%) sau că nu au experienţa necesară pentru jobul la care au aplicat (tot 20%)", se arată în comunicatul transmis de platforma de recrutare.
 
Potenţialele întrebări tehnice din timpul interviului, la care nu ar şti să răspundă, sau refuzul recrutorului privind cerinţele candidatului sunt alte motive care îi fac pe aplicanţi să amâne etapa unui interviu pentru un job nou.
 
Potrivit sursei citate, candidaţii ar spune "nu" unui job imediat după interviu în cazul în care salariul prezentat la interviu este sub nivelul pieţei sau al aşteptărilor (41%), sunt întrebaţi dacă ar fi dispuşi să lucreze din concediu/ în zilele libere legal (30%), îşi dau seama din timpul interviului că nu s-ar potrivi acolo (27%), sunt întrebaţi despre planurile de a avea copii (9%) sau procesul de recrutare durează prea mult, cu prea multe persoane de decizie implicate (25%).
 
În acest context, bestjobs introduce în platformă interviurile live, prin care candidaţii pot intra în discuţii 1-la-1 cu recrutorii, fără a mai trece prin etapa de aplicare şi screening. Acest format de interviu este similar conceptului de "speed dating", întrucât candidaţii au la dispoziţie 8 minute pentru a se prezenta şi a afla mai multe despre jobul respectiv. Ulterior acestui interviu rapid, atât candidaţii, cât şi recrutorii pot vota "da" în cazul în care există potrivire şi sunt interesaţi să avanseze în procesul de recrutare.
 
"În secolul vitezei şi mai ales în acest context de pe piaţa muncii, în care tot mai mulţi candidaţi îşi caută un job nou şi vor să facă rapid o schimbare în carieră, la bestjobs am introdus interviurile live, care facilitează un Ťmatchingť rapid între candidat şi recrutor, ducând la un proces de angajare simplificat şi eficient. Chiar dacă participarea la interviul live nu necesită aplicare, recomandăm candidaţilor să aibă CV-ul deja completat sau actualizat în platformă, astfel încât informaţiile lor să ajungă cât mai rapid la recrutor ulterior discuţiei live. Astfel, ne propunem să adaptăm recrutările la nevoile actuale ale jucătorilor de pe piaţa muncii, într-un proces care elimină emoţiile clasice ale unui interviu şi care accelerează angajările pentru companiile cu multe poziţii deschise", spune Ana Vişian, Marketing Manager Bestjobs.
 
Sondajul a fost efectuat în perioada octombrie-noiembrie, pe un eşantion de 1.200 utilizatori de internet din România.
 
Bestjobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu peste 35.000 de locuri de muncă disponibile şi 4,6 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4990 / 20362
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...