
Vânzările de vehicule, în România, estimate să crească în acest an cu 1,1% (raport)
14 Februarie 2025
AgerpresPotrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi de pe piaţa românească sunt estimate să crească cu 1,1%, în acest an, comparativ cu 2024, relevă datele din raportul PwC Autofacts, realizat pe cinci pieţe din regiune.
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Un raport al Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) - Vehicles on European roads January 2025, arată că România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (UE), cu o medie de vârstă de 15,4 ani, comparativ cu media UE de 12,5 ani, fiind depăşită de Cehia (16,2) şi Grecia (17,5).
Potrivit cercetării, publicată vineri, piaţa auto din Slovacia ar urma să urce cu 2%, în timp ce Polonia şi Ungaria vor stagna, iar Cehia va scădea cu 3%.
Un raport al Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) - Vehicles on European roads January 2025, arată că România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (UE), cu o medie de vârstă de 15,4 ani, comparativ cu media UE de 12,5 ani, fiind depăşită de Cehia (16,2) şi Grecia (17,5).
La nivelul anului 2023, pe şoselele din România circulau 8,1 milioane autoturisme, din care 6,5 milioane erau mai vechi de zece ani şi doar 1,5% erau din categoria electrice, plug-in hybrid sau hybrid electric.
"Reducerea subvenţiei de la 10.000 euro la 5.100 de euro în 2024 a dus la scăderea vânzărilor de vehicule electrice în România cu peste 30%", se menţionează în raportul citat.
Datele Pwc subliniază faptul că Dacia rămâne prima marcă de autoturisme ca vânzări la nivel naţional, cu o cotă de 30,2%, în ciuda unei scăderi de 2,8% în 2024 faţă de anul precedent. În acest context, doar Toyota (+21,5%), Hyundai (+16,9%) şi Mercedes-Benz (+13,2%) au depăşit creşterea de 4% a pieţei, Hyundai devansând Skoda şi Mercedes-Benz pe Suzuki.
Specialiştii estimează, astfel, că vânzările de vehicule comerciale uşoare vor scădea cu 7,5% în 2025, Renault reducându-şi vânzările aproape la jumătate. Cu toate acestea, segmentul vehiculelor utilitare uşoare ar trebui să se redreseze până în 2028, alături de creşterea puternică a numărului de autoturisme, avansul total fiind estimat la peste 20%, comparativ cu cel înregistrat în 2024.
În ceea ce priveşte producţia auto, raportul de specialitate evidenţiază că, după ce în 2024, aceasta a crescut cu 9% faţă de 2023, la circa 560.000 de unităţi, din acest an va intra pe un trend descrescător.
"De la reluarea producţiei de vehicule utilitare uşoare în 2023, după o pauză de zece ani, volumul anual în 2024 a atins 84.000 de unităţi sau o cotă de 15,1%. Deşi se preconizează că ponderea producţiei de vehicule utilitare uşoare va creşte constant până în 2030, când va atinge o cotă de 21,8% din total, estimările arată că per total producţia auto din România (autoturisme şi vehicule comerciale uşoare) va scădea cu 2,7% anual între 2025 şi 2030. Declinul este rezultatul reducerii în continuare a producţiei Renault, în timp ce Ford va urma o traiectorie constantă", notează Autofacts.
În 2024, vânzările de vehicule uşoare pe cele cinci pieţe central-europene analizate au totalizat aproape 1,3 milioane de unităţi, în creştere cu 9,3% comparativ cu anul precedent.
Pentru acest an se prefigurează, însă, o cu totul altă evoluţie, fiind aşteptată o scădere de 0,2%, sentimentul economic deteriorându-se în ultimul trimestru al anului în toatele statele din regiune.
"După revenirea la nivelurile pre-COVID în 2023, producţia de vehicule a scăzut uşor, cu 1,2%, pe pieţele analizate. În ciuda unei creşteri de 30,8% a vehiculelor utilitare, scăderea cu 4% a autoturismelor a avut un impact negativ asupra performanţei generale. Pe termen mediu, producţia de vehicule uşoare este aşteptată să se situeze uşor sub pragul de patru milioane. De asemenea, până în 2028, topul producătorilor auto din regiune va suferi modificări faţă de 2024, Ungaria urmând să urce de pe locul cinci pe poziţia a treia, ca urmare a creşterii producţiei Mercedes-Benz", se menţionează în document.
Potrivit sursei citate, Cehia va rămâne cel mai mare producător din regiune, dar va înregistra cea mai semnificativă scădere a producţiei, urmând să ajungă aproape nivelul din Slovacia, aflată pe locul al doilea. Următoarele locuri în top vor fi ocupate de Polonia (4) şi România (5).
Pieţele analizate în raportul PwC au fost: România, Polonia, Cehia, Ungaria şi Slovacia.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 816 / 19303 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ a oferit consultanță companiei germane de tehnologie cbs în achiziția diviziei SAP a SkyConsult | Cristina Daianu (Partener): ”A fost o tranzacție deosebit de dificilă. Proiectul a combinat elemente brownfield și greenfield”
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Activitate intensă în practica de Employment de la NNDKP, firmă cu una dintre cele mai mari și performante echipe de avocați specializați în oferirea de asistență juridică pe întregul spectru de aspecte de Dreptul Muncii, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Roxana Abrașu (Partener): ”Avem situații care presupun complexitate prin anvergura și impactul global adus, dar și situații unde se ridică subiecte diverse sau sensibile ce trebuie gestionate cu prudență pentru a asigura că sunt abordate ținând cont de numeroasele reglementări aplicabile și se finalizează cu luarea măsurilor corespunzătoare”
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...