Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat | Dăncilă: În prima şedinţă CSAT, să devină de importanţă naţională
22 Iulie 2019
MEDIAFAX„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
Premierul Viorica Dăncilă anunţă că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.
„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
Dăncilă a adăugat că procedurile sunt complicate: „La noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem execuţia cât mai repede din fonduri guvernamentale”.
La finele anului trecut, premierul Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar spera ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câştigător.
În vara anului trecut, Ministerul Transporturilor renunţa la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială şi a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.
Orban, despre Autostrada Comarnic-Braşov: Dăncilă vrea să tragă un tun pentru finanţarea la prezidenţiale
Ludovic Orban a declarat că Viorica Dăncilă vrea ca autostrada Comarnic Braşov să fie construită din bugetul de stat pentru „a trage un tun” pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Liderul PNL îi atrage atenţia premierului că trebuie să organizeze o licitaţie pentru a alege constructorul.
„Telenovela autostrăzii Comarnic-Braşov continuă. Noul episod este horror şi în distribuţie o are ca principal personaj pe gospodina rătăcită la Palatul Victoria..Ultima întâmplare este anunţul făcut de Vasilica Viorica despre faptul că nu se mai face pe parteneriat public privat, ci va fi declarată de importanţă strategică şi va fi finanţată cu bani de la bugetul de stat, urmând a fi construită tot de consorţiul chinezo-turc, scos din joben pentru parteneriat public-privat.Mai precis, ce ne spune premierul? Am modificat legea privind parteneriatul public-privat pentru ca să nu mai fie necesară realizarea unei proceduri competitive pentru selectarea constructorului. Atribuim cui vor -muşchii noştri- contractul de parteneriat-public privat. După care decidem că nu mai trebuie să vina consorţiul scos din burtă cu banii necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă ( aşa cum prevede un contract de PPP, în care finanţarea lucrărilor este asigurată de constructor ) ci îl finanţăm de la buget, din taxele şi impozitele plătite de români”, a scris Ludovic Orban, pe Facebook.
Liderul PNL a adăugat că premierul trebuie să facă licitaţie pentru a construi Autostrada Comarnic-Braşov din bugetul de stat, altfel riscă să ajungă lângă Liviu Dragnea.
„ Nu ştiu cine i- a scris replicile lui Vasilica Viorică, dar parcă tot Dragnea este scenarist. Pentru că treabă asta este-curat murdară- şi cu puternic iz penal. Doamnă candidat, după ce că nu aţi fost în stare să construiţi o autostradă-cap coadă-, acum vreţi să daţi şi un tun, probabil pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Opriţi- vă înainte de a fi prea târziu. Altfel, riscaţi să îi ţineţi companie şefului de care v-aţi lepădat prea uşor. În caz că nu v- a spus nimeni din PSD, va spun eu. Dacă vreţi să construiţi orice tronson de autostradă cu bani de la buget sunteţi obligată de lege să faceţi licitaţie”, a mai scris Orban.
Premierul a anunţat că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.
La finele anului trecut, Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar spera ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câştigător.
În vara anului trecut, Ministerul Transporturilor renunţa la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială şi a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 7657 / 8512 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...