VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
12 Martie 2024
BizLawyerÎncă de la desemnarea sa de către Tribunalul București în 2011, VF Insolvență SPRL, parte a consorțiului de administratori judiciari ai societății debitoare UCM Reșița, a coordonat si condus în mod eficient procedura acestei companii importante în economia românească reușind menținerea acesteia pe piața de profil și, în final, implementarea prin planul de reorganizare a tranzacției de transfer de business către Hidroelectrica SA cu scopul valorificării pe viitor a potențialului industrial al acesteia și al consolidării poziției pe piață a cumpărătorului.
Prin semnarea acestui contract se încheie poate cel mai important capitol din istoria ultimilor 100 de ani ai societății aflată în prezent în procedura de reorganizare judiciară, Uzina Constructoare de Maşini Reşiţa SA (U.C.M.R.). Cea mai veche platformă industrială din țară este preluată de către Hidroelectrica SA, cel mai mare producător de energie verde din România, după ce în luna ianuarie a acestui an, acţionarii Hidroelectrica au aprobat tranzacţia prin care producătorul şi furnizorul de energie electrică preia afacerea UCMR, precum și înființarea unei noi societăți, Uzina de Construcții Mașini Hidroenergetice SRL (U.C.M.H.). către care operează transferul business-ului la pretul de 67,9 milioane de lei.
Încă de la desemnarea sa de către Tribunalul București în 2011, VF Insolvență SPRL, parte a consorțiului de administratori judiciari ai societății debitoare UCM Reșița, a coordonat si condus în mod eficient procedura acestei companii importante în economia românească reușind menținerea acesteia pe piața de profil și, în final, implementarea prin planul de reorganizare a tranzacției de transfer de business către Hidroelectrica SA cu scopul valorificării pe viitor a potențialului industrial al acesteia și al consolidării poziției pe piață a cumpărătorului.
“Ne bucurăm că activitatea susținută a VF Insolvență, depusă pe durata a peste 12 ani de administrare judiciară a UCM Resița SA, a condus la valorificarea pentru viitor a acestei platforme industriale deosebit de importante pentru economia energetică a țării. În aceste vremuri în care sustenabilitatea și durabilitatea se dovedesc condiții cheie pentru viitor, suntem mândri că ne-am aflat în poziția de a contribui la crearea premiselor pentru o reasezare pe baze solide a acestei afaceri cu succes.
Salutăm totodată cooperarea tuturor actorilor implicati in acest proiect complex: creditorii – care au participat în mod activ și cu celeritate la actele procedurale, partenerii de afaceri - care au avut încredere și au continuat colaborarea contractuală, cei doi directori Cosmin Ursoniu și Nicoleta Liliana Ionete – care au avut viziunea și determinarea necesare pentru a finaliza acest transfer manifestând în permanență un sprijin necondiționat, membrii departamentelor suport și producție, precum și salariații – ale căror calități profesionale sunt o resursă de neprețuit, echipa Hidroelectrica, inclusiv Hidroserv și nu în ultimul rând colegul de consorțiu, Răzvan Dobrin.
Urăm succes echipei Hidroelectrica în continuarea proiectelor aflate în derularea UCMR la momentul transferului, în special pentru lucrările realizării reparațiilor celor doi Butuci Rotor Turbină aferenți Centralei Porțile de Fier I – cea mai mare centrală din România cu cea mai mare putere instalată. Suntem încrezatori că sub conducerea Hidroelectrica se vor scrie multe realizari importante pe paginile albe ale noului capitol din viata uzinei, iar în perioada ce urmează nu vor mai exista sincope din punct de vedere al portofoliului de comenzi și al modului de contractare al acestora.” a declarat Mariana Popa, Practician în insolvență coordonator al VF Insolvență SPRL.
VF Insolvență este o societate profesională de administrare a insolvenței, lichidare și restructurare, și un jucător important pe piața serviciilor profesionale, cu o experiență semnificativă și o înțelegere profundă a mediului de afaceri și a cadrului legislativ românesc. Societatea este parte a grupului de societăți Voicu & Asociații (fost Voicu & Filipescu) înființat în anul 2001, care oferă servicii juridice cu spectru complet, fiind inclus de-a lungul timpului printre cele mai importante case de avocatură de pe piața românească, pentru asistența și expertiza valoroase oferite clienților săi în proiecte de anvergură privind mediul de afaceri local și regional.
Gama de servicii oferite, completată de-a lungul timpului de societatea specializată de consultanți fiscali, Voicu Financial & Tax Advisers SRL, a vizat peste 1.000 de clienți, companii internaționale și naționale care activează în diverse sectoare economice.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 553 / 8442 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...