Așteptări pozitive pentru DPD Romania, anul acesta, cu cifre peste buget | Cerasela Soviani, Legal Manager: Departamentul juridic va avea un focus continuu pe adaptare la noile reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale
29 Ianuarie 2024 Ștefania Enache
„Cu firmele de avocați am avut colaborări sporadice în anumite ramuri de drept, unde a fost necesară experiența specialiștilor. Selecția avocaților s-a făcut pe criterii de performanță și calitate a serviciilor”, a declarat interlocutoarea BizLawyer.
| |
Anul 2023 a fost unul intens pentru mediul economic, companiile confruntându-se cu o serie de provocări. În acest context, munca departamentelor juridice din cadrul firmelor a fost la un nivel ridicat, avocații fiind obligați să identifice soluțiile cele mai bune pentru dezvoltarea afacerilor.
Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA), a avut o agendă de lucru extrem de încărcată. Una dintre marile provocări apărute anul trecut a vizat adaptarea la modificările legislative anticipate în domeniul curieratului.
Un alt proiect cheie a urmărit extinderea rețelei de puncte fixe, inclusiv lockere de exterior, DPD Shop (puncte fixe prin intermediul partenerilor) și Oficii DPD (puncte fixe cu personal).
Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA), a avut o agendă de lucru extrem de încărcată. Una dintre marile provocări apărute anul trecut a vizat adaptarea la modificările legislative anticipate în domeniul curieratului.
Un alt proiect cheie a urmărit extinderea rețelei de puncte fixe, inclusiv lockere de exterior, DPD Shop (puncte fixe prin intermediul partenerilor) și Oficii DPD (puncte fixe cu personal).
Pe masa de lucru a juristului, s-a aflat anul trecut și un alt dosar important care a avut în vedere lansarea serviciului regional CEE pentru extinderea pe piețele din Europa Centrală și de Est.
„Dacă este să nominalizez cele mai importante proiecte în care s-a implicat juridicul în 2023, aș aminti, în primul rând, menținerea procentului de câștig de 95% aferent cererilor de chemare în judecată. În aceeași categorie se încadrează și simularea modificării Termenilor și Condițiilor DPD în conformitate cu schimbările legislative, dar și realizarea documentelor aferente extinderii rețelei de lockere și deschiderea de noi puncte DPD Shop și Oficii DPD”, ne-a declarat Cerasela Soviani.
Sunt așteptate noi provocări în domeniul legislativ
Legal Managerul DPD Romania menționează faptul că au existat câteva segmente de activitate care au generat volumul cel mai mare de muncă pentru Departamentul Juridic. În această categorie regăsim, în primul rând, activitățile zilnice de business, inclusiv relațiile/training-urile cu subcontractorii.
Un volum ridicat de muncă a rezultat și din recuperarea creanțelor, pe cale amiabilă sau prin intermediul instanțelor de judecată, dar și din tranzacții specifice, inclusiv extinderea rețelei și înființarea de noi puncte fixe.
„Cu firmele de avocați am avut colaborări sporadice în anumite ramuri de drept, unde a fost necesară experiența specialiștilor. Selecția avocaților s-a făcut pe criterii de performanță și calitate a serviciilor”, mai spune interlocutoarea BizLawyer.
Legat de anul care abia a început, Cerasela Soviani este de părere că Departamentul juridic va primi cel mai mare volum de muncă din proiectele care au în vedere recuperarea creanțelor și implicit reprezentarea în litigiile aflate pe rol. Totodată, juriștii se vor implica în extinderea rețelei de puncte fixe, inclusiv lockere de exterior. De asemenea, vor avea mult de lucru în proiectul care vizează extinderea colaborării cu partenerii Geopost pentru a asigura conformitatea la standardele internaționale.
„Așteptări sunt pozitive pentru întregul an, cu cifre peste buget, iar ca priorități avem extinderea rețelei DPD și adaptarea la noile schimbări legislative”, subliniază juristul.
În 2024, Legal Managerul DPD Romania se așteaptă la o serie de schimbări legislative în domeniul curieratului, pe care echipa sa va trebui să le anticipeze. De asemenea, sunt avute în vedere creșteri în arii de activitate, precum extinderea rețelei de puncte fixe si lockere. „Departamentul juridic va avea un focus continuu pe adaptare la noile reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale. În acest moment, Departamentul juridic are patru angajați, care au un volum mare de cunoștințe juridice specifice domeniului curieratului și care se completează reciproc. Numărul optim de juriști depinde de complexitatea și volumul proiectelor care vor intra în portofoliul echipei și se va decide la acel moment”, încheie interlocutorea BizLawyer.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6 / 80 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





