Așteptări pozitive pentru DPD Romania, anul acesta, cu cifre peste buget | Cerasela Soviani, Legal Manager: Departamentul juridic va avea un focus continuu pe adaptare la noile reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale
29 Ianuarie 2024
Ștefania Enache„Cu firmele de avocați am avut colaborări sporadice în anumite ramuri de drept, unde a fost necesară experiența specialiștilor. Selecția avocaților s-a făcut pe criterii de performanță și calitate a serviciilor”, a declarat interlocutoarea BizLawyer.
Anul 2023 a fost unul intens pentru mediul economic, companiile confruntându-se cu o serie de provocări. În acest context, munca departamentelor juridice din cadrul firmelor a fost la un nivel ridicat, avocații fiind obligați să identifice soluțiile cele mai bune pentru dezvoltarea afacerilor.
Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA), a avut o agendă de lucru extrem de încărcată. Una dintre marile provocări apărute anul trecut a vizat adaptarea la modificările legislative anticipate în domeniul curieratului.
Un alt proiect cheie a urmărit extinderea rețelei de puncte fixe, inclusiv lockere de exterior, DPD Shop (puncte fixe prin intermediul partenerilor) și Oficii DPD (puncte fixe cu personal).
Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA), a avut o agendă de lucru extrem de încărcată. Una dintre marile provocări apărute anul trecut a vizat adaptarea la modificările legislative anticipate în domeniul curieratului.
Un alt proiect cheie a urmărit extinderea rețelei de puncte fixe, inclusiv lockere de exterior, DPD Shop (puncte fixe prin intermediul partenerilor) și Oficii DPD (puncte fixe cu personal).
Pe masa de lucru a juristului, s-a aflat anul trecut și un alt dosar important care a avut în vedere lansarea serviciului regional CEE pentru extinderea pe piețele din Europa Centrală și de Est.
„Dacă este să nominalizez cele mai importante proiecte în care s-a implicat juridicul în 2023, aș aminti, în primul rând, menținerea procentului de câștig de 95% aferent cererilor de chemare în judecată. În aceeași categorie se încadrează și simularea modificării Termenilor și Condițiilor DPD în conformitate cu schimbările legislative, dar și realizarea documentelor aferente extinderii rețelei de lockere și deschiderea de noi puncte DPD Shop și Oficii DPD”, ne-a declarat Cerasela Soviani.
Sunt așteptate noi provocări în domeniul legislativ
Legal Managerul DPD Romania menționează faptul că au existat câteva segmente de activitate care au generat volumul cel mai mare de muncă pentru Departamentul Juridic. În această categorie regăsim, în primul rând, activitățile zilnice de business, inclusiv relațiile/training-urile cu subcontractorii.
Un volum ridicat de muncă a rezultat și din recuperarea creanțelor, pe cale amiabilă sau prin intermediul instanțelor de judecată, dar și din tranzacții specifice, inclusiv extinderea rețelei și înființarea de noi puncte fixe.
„Cu firmele de avocați am avut colaborări sporadice în anumite ramuri de drept, unde a fost necesară experiența specialiștilor. Selecția avocaților s-a făcut pe criterii de performanță și calitate a serviciilor”, mai spune interlocutoarea BizLawyer.
Legat de anul care abia a început, Cerasela Soviani este de părere că Departamentul juridic va primi cel mai mare volum de muncă din proiectele care au în vedere recuperarea creanțelor și implicit reprezentarea în litigiile aflate pe rol. Totodată, juriștii se vor implica în extinderea rețelei de puncte fixe, inclusiv lockere de exterior. De asemenea, vor avea mult de lucru în proiectul care vizează extinderea colaborării cu partenerii Geopost pentru a asigura conformitatea la standardele internaționale.
„Așteptări sunt pozitive pentru întregul an, cu cifre peste buget, iar ca priorități avem extinderea rețelei DPD și adaptarea la noile schimbări legislative”, subliniază juristul.
În 2024, Legal Managerul DPD Romania se așteaptă la o serie de schimbări legislative în domeniul curieratului, pe care echipa sa va trebui să le anticipeze. De asemenea, sunt avute în vedere creșteri în arii de activitate, precum extinderea rețelei de puncte fixe si lockere. „Departamentul juridic va avea un focus continuu pe adaptare la noile reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale. În acest moment, Departamentul juridic are patru angajați, care au un volum mare de cunoștințe juridice specifice domeniului curieratului și care se completează reciproc. Numărul optim de juriști depinde de complexitatea și volumul proiectelor care vor intra în portofoliul echipei și se va decide la acel moment”, încheie interlocutorea BizLawyer.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...