ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cazierul comercial – implementare și proceduri

14 Septembrie 2022   |   Beatrice Bălbărau (Avocat colaborator) - Voicu & Filipescu

Operatorul economic poate solicita eliberarea extrasului de cazier comercial prin depunerea, electronic sau personal, a unei cereri la orice structură subordonată ANPC care are obligația să transmită operatorului economic răspunsul privind cererea în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

 
 
Ordinul nr. 584/2022 privind stabilirea datelor cuprinse în cazierul comercial, procedura şi instrucţiunile de completare a evidenţei deţinute de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (”Ordinul”) a fost publicat în Monitorul Oficial Partea I nr. 898/13.09.2022, intrând în vigoare la aceeași dată.

Ordinul stabilește datele cuprinse în cazierul comercial pentru încălcările în mod repetat ale drepturilor consumatorilor de către operatorii economici sancţionaţi pentru abaterile din domeniul protecţiei consumatorilor, precum și procedura de înregistrare a acestor date în evidențele ținute de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (”ANPC”), de obținere a extrasului din cazierul comercial de către operatorii economici și procedura de rectificare și de radiere a datelor înscrise.

       
Înregistrarea în cazierul comercial. Datele cuprinse în cazierul comercial.       

Ordinul stabilește faptul că înregistrarea în cazierul comercial se efectuează de către comisarul titular al procesului-verbal de constatare a contravenţiei sau de către un alt comisar desemnat de către şeful ierarhic superior.

Printre datele care sunt menționate în cazierul comercial sunt, în principal:
►    denumirea operatorului economic/profesionistului, cu indicarea tuturor datelor de identificare, adresa sediului social, adresa punctului de lucru;
►    seria/numărul şi data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
►    numărul şi data ordinului sau deciziei emise în baza procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
►    descrierea abaterii;
►    indicarea actului normativ încălcat/articolului/alineatului/literei;
►    sancţiunea aplicată, cu indicarea actului normativ/articolului/alineatului/literei, a cuantumului şi, dacă este cazul, cu precizarea minimului aplicat în cazul în care actul normativ permite aplicarea minimului;
►    indicarea măsurilor dispuse;
►    indicarea sancţiunilor complementare.

Informația se poate suplimenta și cu instanţa şi numărul de dosar, în cazul în care procesul-verbal de constatare a contravenţiei, ordinul sau decizia este contestat, precum și cu data radierii.

Conform Ordinului, înregistrarea se operează în termen de maximum 2 zile de la data comunicării procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
       
Publicitatea datelor din cazierul comercial       

Conform Ordinului, ANPC va putea face publice datele din cazierul comercial după expirarea termenului legal de contestare a procesului-verbal de constatare a contravenţiei sau rămânerea definitivă a hotărârii instanţei prin care a fost respinsă plângerea operatorului economic.
       
Eliberarea extrasului de cazier comercial și rectificarea datelor înscrise în cazierul comercial       

Operatorul economic poate solicita eliberarea extrasului de cazier comercial prin depunerea, electronic sau personal, a unei cereri la orice structură subordonată ANPC care are obligația să transmită operatorului economic răspunsul privind cererea în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

În cazul în care operatorul economic constată că datele înscrise în cazierul comercial nu corespund situației reale sau dacă înregistrarea acestora nu s-a făcut cu respectarea dispoziţiilor legale, poate solicita rectificarea datelor înscrise printr-o cerere motivată și însoțită de documente doveditoare. Ordinul nu prevede însă și un termen în care ANPC trebuie să rectifice datele înscrise eronat în cazierul comercial.
       
Radierea  datelor înscrise în cazierul comercial       

Ordinul stabilește două cazuri de radiere a datelor înscrise în cazierul comercial, respectiv:
►    anularea documentului de control de către instanța de judecată, prin hotărâre definitivă;
►    trecerea a 3 ani de la data înregistrării datelor în cazierul comercial, în cazul în care documentul de control nu a fost contestat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 2678 / 8810
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
    Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
    Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
    Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
    Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
    Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
    CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
    Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
    Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
    Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
    Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...