Şeful ARMO: Ne aşteptăm la o creştere a industriei de e-Commerce între 5% şi 10%, în acest an
18 Octombrie 2023
AgerpresAcesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.
Industria de comerţ electronic din România va creşte în acest an cu până la 10%, faţă de anul trecut, până la o valoare de 7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, în marja evenimentului dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristi Movilă.
"Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile - facturi, biletele electronice şi aşa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important", a afirmat Movilă.
"Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile - facturi, biletele electronice şi aşa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important", a afirmat Movilă.
Acesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.
"Categoria de Fashion este în continuare predominantă, însă a crescut foarte mult categoria de bunuri de frecvenţă, adică toată partea de cosmetice, de pet-food, toate produsele pe care le folosim cu frecvenţă, inclusiv produse alimentare şi toată piaţa de produse proaspete, odată cu intrarea şi mai multor companii în acest domeniu, cu investiţiile pe care le-au făcut. Dacă în Vest avem o medie de consum în online din total piaţă de 20%, la noi suntem undeva 10-11%, deci potenţialul e destul de rapid de dublare, însă se va face treptat. Nu ne aşteptăm la o dublare peste noapte. Majoritatea consumatorilor din România care pot să cumpere online au acces la Internet, însă doar 66% dintre ei au postat o comandă online în ultimul an. 99% dintre români folosesc internetul pentru comunicare, pentru social media, pentru informare, comunicare etc. Ce ne aşteptăm e să crească această pondere, iar portretul-robot al consumatorului din mediul online este consumatorul cu precădere din mediul urban, cu venituri medii sau peste medie, din sectorul de vârstă 18 - 35, spre 45 de ani. Evident, că şi în mediul rural am văzut o creştere foarte mare în 2022, de la o pondere foarte mică, pentru că magazinele au venit cu foarte multe avantaje pentru consumatorii care trăiau în zone greu accesibile, au reuşit să livreze şi să ofere nişte servicii de calitate", a menţionat şeful ARMO.
Antreprenori şi profesionişti din sectorul de e-commerce participă, miercuri, la un eveniment dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
Anual, pe data de 15 octombrie, în România este marcată Ziua Naţională a Comerţului Electronic, instituită prin Legea 144/2020, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media ai evenimentului.
Lansată în anul 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România şi este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1187 / 9091 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...