
Şeful ARMO: Ne aşteptăm la o creştere a industriei de e-Commerce între 5% şi 10%, în acest an
18 Octombrie 2023
AgerpresAcesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.
Industria de comerţ electronic din România va creşte în acest an cu până la 10%, faţă de anul trecut, până la o valoare de 7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, în marja evenimentului dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristi Movilă.
"Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile - facturi, biletele electronice şi aşa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important", a afirmat Movilă.
"Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile - facturi, biletele electronice şi aşa mai departe - probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 - 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important", a afirmat Movilă.
Acesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.
"Categoria de Fashion este în continuare predominantă, însă a crescut foarte mult categoria de bunuri de frecvenţă, adică toată partea de cosmetice, de pet-food, toate produsele pe care le folosim cu frecvenţă, inclusiv produse alimentare şi toată piaţa de produse proaspete, odată cu intrarea şi mai multor companii în acest domeniu, cu investiţiile pe care le-au făcut. Dacă în Vest avem o medie de consum în online din total piaţă de 20%, la noi suntem undeva 10-11%, deci potenţialul e destul de rapid de dublare, însă se va face treptat. Nu ne aşteptăm la o dublare peste noapte. Majoritatea consumatorilor din România care pot să cumpere online au acces la Internet, însă doar 66% dintre ei au postat o comandă online în ultimul an. 99% dintre români folosesc internetul pentru comunicare, pentru social media, pentru informare, comunicare etc. Ce ne aşteptăm e să crească această pondere, iar portretul-robot al consumatorului din mediul online este consumatorul cu precădere din mediul urban, cu venituri medii sau peste medie, din sectorul de vârstă 18 - 35, spre 45 de ani. Evident, că şi în mediul rural am văzut o creştere foarte mare în 2022, de la o pondere foarte mică, pentru că magazinele au venit cu foarte multe avantaje pentru consumatorii care trăiau în zone greu accesibile, au reuşit să livreze şi să ofere nişte servicii de calitate", a menţionat şeful ARMO.
Antreprenori şi profesionişti din sectorul de e-commerce participă, miercuri, la un eveniment dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
Anual, pe data de 15 octombrie, în România este marcată Ziua Naţională a Comerţului Electronic, instituită prin Legea 144/2020, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media ai evenimentului.
Lansată în anul 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România şi este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1847 / 9751 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...