ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Stassis (PPC): În România, după calculele noastre, vedem o creştere a cererii de energie de 10%, până în 2030

27 Februarie 2024   |   AGERPRES

Acesta a adăugat că masa critică şi dimensiunea sunt importante pentru a supravieţui în viitor şi că, în opinia sa, în Europa de sud-est nu există mulţi jucători majori, iar venirea PPC în România, compania fiind prezentă şi în alte state din regiune, creează sinergii în ceea ce priveşte tradingul de energie prin interconectare.

 
 
Cererea de energie va creşte în România cu 10% până în 2030 şi acelaşi lucru se va întâmpla, în mare parte, în toată regiunea, pe măsură ce preţurile revin la normalitate, a declarat, marţi, Georgios Stassis, CEO Public Power Corporation (PPC).

"Sectorul energetic este un sector în creştere. În România, din calculele noastre, până în 2030, vedem o creştere de 10% a cererii. Acelaşi lucru se va întâmpla în mare în toată regiunea. Ieşim dintr-o criză energetică majoră, care a dus la o scădere a cererii. Preţul energiei a crescut, ceea ce a dus la reducerea cererii. Dar, odată ce preţurile energiei revin la normalitate, cererea va începe să crească din nou. Pe de altă parte, avem eficienţa energetică şi noile tehnologii din acest domeniu, dar şi electrificarea care vine din alte sectoare. Să luăm exemplul maşinilor. Crearea sectorului vehiculelor electrice aduce tot mai multă cerere în sistem. Aşadar, există forţe diferite pe piaţă. Una este scăderea consumului, care cred că, revenind la normalitate, se va opri. A doua este eficienţa energetică. Iar a treia este electrificarea din alte sectoare, care va duce la o cerere mai mare. Per total, conform calculelor noastre, consumul va începe să crească şi va exista loc pentru o creştere semnificativă", a spus Stassi la ZF Power Summit.


El a subliniat că intrarea companiei în România reprezintă o poziţionare foarte importantă pentru PPC, datorită caracterului regional, care este inevitabil, având în vedere modul în care vor evolua pieţele europene.

"Începând din 2019, PPC este într-un proces de transformare major. Ne concentrăm pe tranziţia energetică, ceea ce presupune un întreg ecosistem şi înseamnă panouri solare pe acoperiş, baterii, maşini electrice - toate elemente care lucrează împreună. Planul de afaceri al PPC este dedicat în întregime acestei transformări. Ne decarbonizăm, renunţăm la lignit şi punem în locul lui o multitudine de surse regenerabile. Pieţele energetice ale României şi Greciei sunt cuplate, se închid simultan în fiecare zi. Sunt zile în care importăm şi zile în care exportăm atât în România, cât şi în Grecia. Piaţa unică europeană înseamnă că trebuie să capeţi o dimensiune regională pentru a te dezvolta şi a deveni competitiv. Aşadar, este o alegere strategică pentru PPC să devină un jucător regional. Intrarea în România este o poziţionare foarte importantă pentru noi, datorită caracterului regional, care este inevitabil, având în vedere modul în care vor evolua pieţele europene", a explicat Georgios Stassi.

Acesta a adăugat că masa critică şi dimensiunea sunt importante pentru a supravieţui în viitor şi că, în opinia sa, în Europa de sud-est nu există mulţi jucători majori, iar venirea PPC în România, compania fiind prezentă şi în alte state din regiune, creează sinergii în ceea ce priveşte tradingul de energie prin interconectare.

"Am vorbit de multe ori despre coridorul energetic Grecia-Bulgaria-România şi intenţionăm să îl folosim la potenţial maxim. Acesta va fi un câştig pentru ambele ţări, pentru că atât Grecia, cât şi România, vor avea avantaje în crearea de sinergii. De exemplu, într-o zi în care vântul bate mai tare aici faţă de Grecia, unde energia solară este mai puternică. Această complementaritate între cele două ţări poate crea oportunităţi de tranzacţionare care vor aduce valoare adăugată atât în Grecia, cât şi în România. Asta este ceea ce avem în minte. Aceasta este viziunea noastră strategică, de aceea vrem să investim semnificativ în România. În concluzie, lucrăm pentru creşterea competitivităţii atât a Greciei, cât şi a României, dar şi a regiunii în general faţă de restul Europei. Aceasta este poziţia strategică pe care o avem în vedere", a punctat Stassi.

Întrebat dacă crede că PPC poate produce energie cu preţuri mai mici, el a răspuns că acesta este efortul întregului sector.

"Ne concentrăm cu toţii asupra tranziţiei energetice, deoarece nu este doar ecologică, ci şi mai ieftină. Aceasta a fost una dintre lecţiile crizei energetice. Dacă am fi avut mult mai multe surse de energie regenerabilă, am fi avut şi o mai mare securitate energetică, dar şi costuri mai mici. Fiecare MW/h nou de energie eoliană şi solară este cu mult mai ieftin decât orice MW termic. Pe de altă parte, avem nevoie şi de energia termică, dar rolul acesteia se schimbă; se îndreaptă doar spre flexibilitate, acoperind costurile de echilibrare. Astfel, regenerabilele vor deveni resursa energetică de bază. Ştiu că pare un oximoron, dar ne vom orienta în principal către energie regenerabilă, în timp ce dezavantajele surselor regenerabile vor fi acoperite de energia termică. Bineînţeles, cea mai mare parte va fi reprezentată de gaz, dar vor apărea şi noi tehnologii, cum ar fi bateriile şi hidrogenul", a precizat CEO-ul PPC.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 723 / 9200
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...