ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

2021 a fost un an al investițiilor pentru Simion & Baciu, în care firma și-a mărit efectivele, întărindu-și toate ariile de practică. Un avans semnificativ s-a văzut pe partea de M&A, litigii, protecția datelor. Casa de avocatură se va concentra anul acesta pe păstrarea standardelor de calitate, consolidarea identității și pe creșterea organică

21 Februarie 2022   |   Ștefania Enache

Simion & Baciu, sub coordonarea Cosminei Maria Simion, consiliază Cluster Power pe probleme de drept comercial, corporatist și proprietate intelectuală în legătură cu o investiție greenfield. În colaborare cu Prof. univ. dr. Radu Rizoiu, firma de avocați a consiliat Cluster Power în ceea ce privește aspectele juridice ale creditului de pre-finanțare acordat de CEC Bank de 175,3 milioane de lei.

 
 
Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul special pentru firma Simion & Baciu, care și-a mărit numărul de experți, întărindu-și toate ariile de practică.De asemenea, s-a mutat în casă nouă, la intersecția dintre Strada Washington și Brazilia din București, într-o vilă construită la început de secol 20 în stilul neoromânesc.A fost un an al investițiilor, iar echipa a pășit în 2022 într-un format de 14 avocați și consultanți, plus trei specialiști care se ocupă de problemele administrative. Într-o astfel de formulă, Simion & Baciu și-a fixat prioritățile pentru anul în curs, în care se va focusa atât pe practicile consacrate (reglementări jocuri de noroc, proprietate intelectuală, protecția consumatorilor), cât și pe cele în care firma este încă în plină creștere (M&A, litigii, protecția datelor).„Toate sunt prezente în viața noastră profesională și nu vedem vreun motiv pentru care nevoile clienților noștri – actuali și viitori – în aceste arii vor scădea. Suntem deci optimiști, în ciuda unor previziuni ale specialiștilor nu atât de optimiste în ceea ce privește economia”, punctează Ana – Maria Baciu, Co-Managing Partner Simion & Baciu.


În ciuda crizei medicale, care a afectat economia în ansamblul său, pentru Simion & Baciu anul 2021 a fost unul în care cuvântul varietate poate prezenta cel mai bine evoluția activității firmei. Proiectele în care avocații din echipă s-au implicat au fost diverse și foarte complexe. „Astfel, atât în ariile în care suntem deja consacrați precum proprietatea intelectuală, reglementări jocuri de noroc și protecția consumatorului, cât și pe partea de protecția datelor, M&A, litigii, proiectele în care am fost și suntem implicați sunt din cele mai diverse.  Ne bucurăm să vedem prin urmare că nu ne plictisim din niciun punct de vedere, nici prin volumul de muncă și nici prin diversitate”, arată Cosmina Maria Simion, Co-Managing Partner Simion & Baciu.  

Cele două avocate care conduc Simion & Baciu subliniază faptul că momentele importante ale anului 2021 și respectiv deciziile pe care le-au luat au fost relativ dificile din cauza pandemiei, cu toate riscurile pe care le comportă, dar și din cauza expansiunii firmei. „Creșterea deși organică rămâne accelerată. Cu toată reticența, caracteristică de altfel avocaților, anul 2021 a fost pentru noi un an al investițiilor”, apreciază fondatoarele Simion & Baciu.




Se formează cultura Simion & Baciu

Casa de avocatură este una tânără, împlinind pe 1 iunie 2021 doi ani de la înființare. „Au fost doi ani plini mai ales cu bune.  Considerăm că este momentul oportun astăzi să lucrăm la cultura Simion & Baciu, spiritul său, standardele sale, din toate perspectivele: business, dezvoltarea echipei, dezvoltarea personală, rolul fiecăruia dintre noi în organizație, precum și rolul Simion & Baciu în societate. În sensul acesta am demarat un proces amplu, în care am implicat întreaga echipă. Simion & Baciu are astăzi un set de principii și valori după care își desfășoară activitatea, o misiune și o viziune.  De asemenea, fiecare individ care activează la Simion & Baciu are un rol bine stabilit în organizație din cele trei perspective – dezvoltarea afacerii, dezvoltarea echipei și dezvoltarea personală.  Anul 2022 va fi primul an în care vom pune în practică în mod asumat și conștient aceste lucruri”, menționează Cosmina Maria Simion.

De altfel, pe piața avocaturii independent de pandemie, s-au remarcat o serie de spin-offs atât din firme mari românești, cât și din firme internaționale. „Noi înșine suntem un exemplu în acest sens. Astfel, cei noi își consolidează activitatea și propria identitate. Tendința pare să fie în direcția specializării și a accentului pe partea tehnică și a colaborării în echipe mixte”, susține Ana – Maria Baciu.

Ce practici au luat „partea leului”


Având în vedere expertiza avocaților care au înființat firma, în 2021, „partea leului” a revenit în continuare proprietății intelectuale (aproximativ 25%), reglementare jocuri de noroc (aproximativ 25%), protecția consumatorului (aproximativ 25%).  „O creștere semnificativă am văzut pe partea de M&A, litigii, protecția datelor, în această ordine.  Restul mandatelor provin din zona dreptului muncii, imobiliare, domeniul bancar etc.”, mai spune Ana – Maria Baciu.

În ceea ce privește mandatele importante, avocata amintește un proiect M&A, care a solicitat în mod plăcut echipa, mai ales că vine din industria jocurilor de noroc. Este vorba despre achiziția grupului Maxbet de către fondul de investiții Novalpina. „A fost o tranzacție complexă, începută în 2020 și terminată în primăvara lui 2021, unde echipa Simion & Baciu, coordonată de Cosmina Maria Simion a acordat asistență de la început până la sfârșit în toate etapele clasice ale unei tranzacții M&A, din perspectiva reglementare jocuri de noroc, spălarea banilor, anticorupție, taxe jocuri de noroc etc.”, detaliază Ana – Maria Baciu.

„Din aceeași zonă și industrie vine un alt proiect la care am lucrat pe parcursul anului 2021 și care s-a semnat chiar în luna decembrie, respectiv vânzarea liniei de business Bingo de către societatea 888 către Broadway Gaming Group. O vânzare de active multijurisdicțională, cu o componentă importantă de corporate și dreptul muncii, unde Simion & Baciu în colaborare cu doamna avocat prof. univ. dr. Luminita Dima a consiliat achizitorul alături de firma de avocatură britanică ce a coordonat tranzacția – Wiggin LLP”, completează Cosmina Maria Simion, cea care a condus echipa de avocați ai Simion & Baciu implicată în mandate.




De asemenea, Simion & Baciu a consiliat Libra Bank în conflictul de marcă avut cu Libra Association, consorțiul creat de Facebook pentru susținerea cryptomonedei Libra, consorțiu din care mai fac parte Andreessen, Horowitz, Coinbase, Spotify, Lyft și Uber.

Echipa Simion & Baciu, sub coordonarea Anei-Maria Baciu și Andreei Bende (Partener), a conturat strategia de protejare a marcii Libra în afara granițelor României, pregătind terenul chiar și pentru o acțiune în anulare a mărcii UE combinate Libra din portofoliul Libra Association. În urma tuturor acestor demersuri, consorțiul a decis schimbarea denumirii în Diem Association, moneda virtuală din Libra în Diem, iar portofelul virtual din Calibra în Novi.

Un alt proiect important privește o investiție greenfield a societății Cluster Power SRL care a demarat lucrările la noul campus de tehnologie, care se va întinde pe o suprafață de peste 25.000 de metri pătrați în localitatea Mischii, județul Dolj, în apropierea municipiului Craiova, unde centrul de date va include clădiri în care vor fi găzduite serverele – cu o capacitate de stocare de ordinul miliardelor de GB și milioane de nuclee (core-uri) de procesare, dar și o centrală electrică proprie.  

De altfel, Simion & Baciu, sub coordonarea Cosminei Maria Simion, consiliază Cluster Power pe probleme de drept comercial, corporatist și proprietate intelectuală în legătură cu investiția greenfield menționată.  

De asemenea, în colaborare cu Prof. univ. dr. Radu Rizoiu, a consiliat Cluster Power în ceea ce privește aspectele juridice ale creditului de pre-finanțare acordat de CEC Bank de 175,3 milioane de lei.  

Avocații Simon & Baciu sunt deopotrivă activi și vizibili atât în proiectele în legătură cu care asistă clienții, cât și în cadrul asociațiilor profesionale din care fac parte (AmCham, CDR, Concordia) și în relația cu autoritățile din domeniile în care experții activează. Ana-Maria Baciu este membru reprezentativ în task-forces formate la nivelul acestor asociații, în special in ariile de interes care vizează protecția consumatorilor.

„Am participat într-adevăr la multe procese de selecție din industrii diverse. Fiind relativi noi pe piața, în aceasta formă de organizare, am fost plăcut surprinși să primim RFPs din direcții din care nu ne așteptam și, de asemenea, să și fim selectați în multe cazuri. Criteriile hotărâtoare rămân o combinație între capacitățile tehnice și oferta financiară, dar sesizăm că se acordă mai multă atenție capacitaților tehnice, decât am fost obișnuiți în trecut, lucru ce ne bucură”, subliniază fondatoarele Simion & Baciu.

-------------------------------------------------------------------------------

Citește și

→   Cu ce gânduri pornesc la drum fondatoarele firmei SIMION & BACIU | “Ne dorim clienți dornici de dezvoltare și proiecte interesante. ‘Cel mai bun’ ideal este exact ce ai acum; și idealul se va dezvolta în timp, odată cu noi”

→   INTERVIU | Fondatoarele Simion & Baciu, după primii doi ani de la înființarea firmei: Suntem exact acolo unde ne dorim să fim în acest moment din viața noastră profesională. Activitatea a continuat să crească, iar echipa să se dezvolte, poate chiar într-un ritm mai accelerat în ultimul an, afectat de pandemie. Simion & Baciu a devenit ”familia numărul 2” pentru oamenii din echipă

--------------------------------------------------------------------------------

Firma va „investi” în clienți

În 2022, casa de avocatură se va concentra pe păstrarea standardelor de calitate, pe consolidarea identității și pe creștere organică. „Observăm cu tristețe, dar tot mai accentuat o dificultate reală în a atrage oameni cu aplecare și dedicație spre meseria de avocat.  Din perspectiva aceasta ne considerăm norocoși că am putut până la acest moment să creăm o echipă puternică și integrată. Sperăm să reușim și pe viitor să atragem oameni de același calibru în echipa noastră. 2022 pare să fie un an al stabilizării. Pe de altă parte, nu de puține ori, schimbări majore în activitatea noastră ne-au luat prin surprindere chiar și pe noi. Așa cum ne place nouă să spunem uneori:‘Suntem realiști. Așteptăm miracole’ ”, explică Ana –Maria Baciu.

În avocatură, echipa și portofoliul de clienți reprezintă resurse importante pe care se bazează întreaga activitate. Simion & Baciu se va concentra foarte mult pe investiția în oameni și „pe cealaltă cea mai bună investiție: în clienți. Este un alt fel de investiție, dar o investiție la fel de importantă.”.

În acest context, obiectivele firmei de avocatură rămân aceleași: dezvoltarea echipei, dezvoltarea business-ului și dezvoltarea personală.

„Bugetul pentru anul 2022 a fost întocmit conservator, spunem noi.  Anul 2021 a fost un an al investițiilor, sediu nou, mai mare, oameni noi. Rămânem în zona de creștere, moderata însă, unde, dată fiind instabilitatea socială și politică, am bugetat o creștere nesemnificativă”, conchide Cosmina Maria Simion.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 872 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...