ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Mitel & Asociații spun că este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, clară, eficace și, de data aceasta, în mare parte out-of-court. Cum lucrează echipa despre care Legal 500 spune că ”îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, punând accent pe rezultate”. De vorbă cu partenerul Magda Dima despre legislație și proiecte

05 Mai 2022   |   Ștefania Enache

Schimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic.

Magda Dima, Partener Mitel & Asociatii

 
 
Magda Dima, Partener Mitel & Asociații, apreciază că proiectul de act normativ pentru modificarea Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență urmărește transpunerea Directivei (UE) 2019/1023 privind restructurarea și insolvența.Documentul are în vedere introducerea conceptelor de prevenție propuse de legislația comunitară.În această categorie intră procedurile eficace de pre-insolvență, instrumentele de avertizare timpurie și mecanismele de restructurare preventivă, aplicate de la primele semne de dificultate financiară cu care se confruntă companiile viabile.

Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.


În ultimii doi ani, pe fondul dificultăților generate de contextul epidemiologic mondial, se constată o schimbare semnificativă de percepție. La nivelul companiilor, se simte o deschidere în a înțelege, analiza și chiar accesa mecanisme de prevenție a blocajelor de activitate sau facilități acordate de statul român pentru eșalonarea de datorii fiscale.

„În acest context, principial, este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, de data aceasta în mare parte out-of-court, sub forma acordului de restructurare preventivă, care să fie eficace, clară și care să ofere companiilor viabile, aflate într-un stadiu incipient de dificultate, mecanisme reale, concrete de avertizare cu privire la apariția riscului de a intra în blocaj și de redresare reală și rapidă pentru a preîntâmpina astfel insolvența și colapsul economico-financiar”, punctează Partenerul Mitel & Asociații.

Schimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic. În acest context, sunt semnale clare care scot la iveală o serie de vulnerabilități în mai multe sectoare de activitate, inclusiv în sectorul energetic, al construcțiilor, al firmelor de producție sau HoReCa, și care prevestesc o creștere a incidenței procedurilor de insolvență în următoarea perioadă.




O practică puternică


„Odată cu declanșarea pandemiei, specificul dosarelor departamentului s-a completat cu spețe în care procedurile de reorganizare și restructurare controlată a businessului clienților au devenit o prioritate, având ca miză salvarea unor pioni principali din multe industrii afectate de contextul epidemiologic. Având în vedere componentele interdisciplinare complexe din mai toate ariile de drept, a fost esențială conlucrarea excelentă cu departamentele de corporate&commercial și employment coordonate de avocatul asociat Mădălina Mitel”, arată Magda Dima.

Mitel & Asociații este o firmă consacrată în aria de insolvențe, reorganizări, falimente și care și-a câștigat renumele prin abordarea strategică și întotdeauna orientată spre obținerea de rezultate pentru client.

Departamentul Restructuring, insolvency & bankruptcy/liquidation al firmei Mitel & Asociații, coordonat de avocatul asociat Magda Dima, a continuat și în primul trimestru al acestui an să obțină rezultate pozitive pentru clienții săi, atât pentru clienții aflați în poziția de debitori în dificultate, cât și pentru clienții creditori care au de recuperat creanțe considerabile de la debitori aflați în insolvență sau în prag de insolvență.

Directoarele de specialitate au evidențiat de-a lungul timpului activitatea firmei în aria Insolvenței și restructurării. Anul acesta, Legal 500 EMEA notează că Magda Dima, partenerul coordonator al practicii de Restructuring & Insolvency, împreună cu echipa sa „îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, în beneficiul clienților, punând accent pe rezultate”.

-----------------------------------------------------------------------------------
Citește și

→   LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie

→   Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție

→   Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice


-----------------------------------------------------------------------------------




Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 601 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...