Avocații Mitel & Asociații spun că este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, clară, eficace și, de data aceasta, în mare parte out-of-court. Cum lucrează echipa despre care Legal 500 spune că ”îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, punând accent pe rezultate”. De vorbă cu partenerul Magda Dima despre legislație și proiecte
05 Mai 2022
Ștefania EnacheSchimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic.
Magda Dima, Partener Mitel & Asociatii |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociații, apreciază că proiectul de act normativ pentru modificarea Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență urmărește transpunerea Directivei (UE) 2019/1023 privind restructurarea și insolvența.Documentul are în vedere introducerea conceptelor de prevenție propuse de legislația comunitară.În această categorie intră procedurile eficace de pre-insolvență, instrumentele de avertizare timpurie și mecanismele de restructurare preventivă, aplicate de la primele semne de dificultate financiară cu care se confruntă companiile viabile.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
În ultimii doi ani, pe fondul dificultăților generate de contextul epidemiologic mondial, se constată o schimbare semnificativă de percepție. La nivelul companiilor, se simte o deschidere în a înțelege, analiza și chiar accesa mecanisme de prevenție a blocajelor de activitate sau facilități acordate de statul român pentru eșalonarea de datorii fiscale.
„În acest context, principial, este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, de data aceasta în mare parte out-of-court, sub forma acordului de restructurare preventivă, care să fie eficace, clară și care să ofere companiilor viabile, aflate într-un stadiu incipient de dificultate, mecanisme reale, concrete de avertizare cu privire la apariția riscului de a intra în blocaj și de redresare reală și rapidă pentru a preîntâmpina astfel insolvența și colapsul economico-financiar”, punctează Partenerul Mitel & Asociații.
Schimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic. În acest context, sunt semnale clare care scot la iveală o serie de vulnerabilități în mai multe sectoare de activitate, inclusiv în sectorul energetic, al construcțiilor, al firmelor de producție sau HoReCa, și care prevestesc o creștere a incidenței procedurilor de insolvență în următoarea perioadă.
O practică puternică
„Odată cu declanșarea pandemiei, specificul dosarelor departamentului s-a completat cu spețe în care procedurile de reorganizare și restructurare controlată a businessului clienților au devenit o prioritate, având ca miză salvarea unor pioni principali din multe industrii afectate de contextul epidemiologic. Având în vedere componentele interdisciplinare complexe din mai toate ariile de drept, a fost esențială conlucrarea excelentă cu departamentele de corporate&commercial și employment coordonate de avocatul asociat Mădălina Mitel”, arată Magda Dima.
Mitel & Asociații este o firmă consacrată în aria de insolvențe, reorganizări, falimente și care și-a câștigat renumele prin abordarea strategică și întotdeauna orientată spre obținerea de rezultate pentru client.
Departamentul Restructuring, insolvency & bankruptcy/liquidation al firmei Mitel & Asociații, coordonat de avocatul asociat Magda Dima, a continuat și în primul trimestru al acestui an să obțină rezultate pozitive pentru clienții săi, atât pentru clienții aflați în poziția de debitori în dificultate, cât și pentru clienții creditori care au de recuperat creanțe considerabile de la debitori aflați în insolvență sau în prag de insolvență.
Directoarele de specialitate au evidențiat de-a lungul timpului activitatea firmei în aria Insolvenței și restructurării. Anul acesta, Legal 500 EMEA notează că Magda Dima, partenerul coordonator al practicii de Restructuring & Insolvency, împreună cu echipa sa „îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, în beneficiul clienților, punând accent pe rezultate”.
-----------------------------------------------------------------------------------
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------
Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------
Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 804 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...