ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Wolf Theiss estimează o creștere de cca. 20% pe segmentul litigiilor, anul acesta. Ligia-Cecilia Popescu, Partener: Mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii. O sursă importantă de litigii și, în special, arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial

03 Iulie 2020   |   Maria Teodoru

În această perioadă mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii, însă insolvența, litigiile de Dreptul Muncii, achizițiile publice și procedurile de executare silită au predominat.

Ligia-Cecilia Popescu, Partener, coordonator al ariilor de practică Litigii si Arbitraj si Achizitii Publice în cadrul biroului Wolf Theiss din Bucuresti

 
 
Departamentul Litigii și Arbitraj de la Wolf Theiss continuă să gestioneze un portofoliu de litigii și arbitraje cu o valoare agregată de peste 60 milioane de EUR, în condițiile în care volumul de activitate al echipei nu a fost afectat în mod semnificativ de perioada de lockdown. ”Din punct de vedere strategic vom continua să ne axăm pe litigii și arbitraje cu valori mari în domeniul infrastructurii, mineritului, fiscal. Apreciem că o sursă importantă de litigii și, în special arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial”, a declarat pentru BizLawyer Ligia-Cecilia Popescu, Partener, coordonator al ariilor de practică Litigii și Arbitraj și Achiziții Publice în cadrul biroului Wolf Theiss din București.Departamentul Litigii și Arbitraj are în coordonare și domenii de drept substanțial, respectiv Achiziții Publice și IT/IP, unde s-au desfășurat proiecte în ritm obișnuit, menținând practic activitatea de ansamblu a echipei la nivelul normal.


Volumul de activitate nu a fost afectat în mod semnificativ de perioada de lockdown

În segmentul litigiilor, activitatea în perioada stării de urgență/alertă a crescut cu aproximativ 5% și, la nivelul anului 2020, comparativ cu 2019, avocații firmei estimează o creștere de aproximativ 20%. În această perioadă mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii, însă insolvența, litigiile de Dreptul Muncii, achizițiile publice și procedurile de executare silită au predominat. ”Profilul clienților care ne-au cerut sprijinul în această perioadă include mari clienți corporatiști și, într-o proporție mai limitată, societăți comerciale cu capital românesc de mărime medie”, a arătat Ligia-Cecilia Popescu.

În ciuda dificultăților generate de criza medicală în prima parte a anului, volumul de activitate al echipei de litigii nu a fost afectat în mod semnificativ de perioada de lockdown. Acest lucru s-a datorat faptului că, pentru dosarele suspendate, s-au efectuat totuși o serie de activități specifice cum ar fi stabilirea unor strategii, redactarea unor documente necesare cu ocazia reluării activității instanțelor etc.

Partenerul Wolf Theiss spune că biroul local dispunea deja înainte de criză de un sistem extrem de performant de ”home office”, perfect integrat la nivel regional în toate jurisdicțiile unde firma este prezentă, precum și de departamente tehnice de IT cu înaltă calificare și viteză excelentă de reacție care administrează rețeaua. Acest sistem s-a dovedit salutar pentru asigurarea continuității fără probleme a activității în perioada de urgență, demonstrând, încă o dată, beneficiile digitalizării. ”De asemenea, deoarece activitatea biroului nu a fost niciodată complet întreruptă, considerăm că disciplina în respectarea măsurilor de prevenție a fost și va rămâne esențială”, a explicat partenerul Wolf Theiss.




În perioada stării de urgență, interacțiunea cu instituțiile statului a fost în general dificilă spre inexistentă

Avocații firmei au participat în ultimele luni la un număr limitat de ședințe de judecată desfășurate on-line. ”Comparativ cu alte jurisdicții (Marea Britanie, Austria etc.), unde instanțele au reușit să desfășoare online o activitate mai susținută în această perioadă, România se află din păcate mult în urmă cu toate aspectele privind proiectul de digitalizare a activității instanțelor (”e-court”) a cărui importanță a fost re-confirmată cu ocazia pandemiei. Din acest motiv considerăm că acest proiect trebuie să reprezinte o prioritate pentru autoritățile competente”, a arătat Ligia-Cecilia Popescu

Partenerul Wolf Theiss spune că în perioada stării de urgență interacțiunea cu instituțiile statului a fost în general dificilă spre inexistentă, mai ales în domenii cum ar fi, de exemplu, eliberarea autorizațiilor de construire în regim de urgență relevante pentru anumite proiecte ale departamentului etc.

Un proiect complex de ajutor de stat, gestionat în ultimele luni

Cel mai spectaculos/complex mandat la care avocații Wolf Theiss din departamentul de Litigii și Arbitraj au lucrat în această perioadă se referă la stabilirea unei strategii în legătură cu un proiect de ajutor de stat inițiat de autoritățile române pentru sprijinirea industriei românești de film în conformitate cu HG 421/2018. Complexitatea acestuia derivă din caracterul relativ nou al acestei legislații precum și din necesitatea cunoașterii modului specific de operare a industriei filmului din alte jurisdicții, domeniu în care echipa are deja acumulată o importantă experiență, derivată din gestionarea cu succes a unor litigii anterioare cu valoare mare cu element de extraneitate.

Proiectul este coordonat de către Bryan W. Jardine, Managing Partner și Ligia Cecilia Popescu, Partener coordonator al practicii Litigii și Arbitraj.

În această perioadă, avocații Wolf Theiss sunt implicați și în mai multe arbitraje locale și ICC.
În general activitatea în aceste dosare a fost redusă, tribunalele arbitrale din România acordând amânări ale sesiunilor de judecată. ”Am continuat însă să desfășurăm o serie de activități specifice, mai ales în dosarele unde sunt în curs de efectuare expertize tehnice”, a precizat avocatul Wolf Theiss.

Echipa asigură reprezentare în arbitraje locale și internaționale privind proiecte de infrastructură și servicii publice cu un portofoliu care depășește 50 de milioane EUR.
Proiectele sunt coordonate de către Avocatul asociat (Partenerul coordonator) al practicii de Litigii Arbitraj, iar echipa are 5 avocați. ”Intenționăm să menținem acest nivel și în perioada imediat următoare, concentrându-ne pe asigurarea unei eficiențe ridicate a activității fiecărui avocat”, a adăugat Ligia-Cecilia Popescu.

Partenerul Wolf Theiss consideră că este destul de dificil de estimat în cât timp se va atinge o stare de echilibru datorită existenței unei dinamici epidemiologice permanente, influențată în special de disciplina în respectarea măsurilor stabilite de autorități.

Ligia Cecilia Popescu este Avocat Asociat (Partener) coordonator al ariilor de practică Litigii și Arbitraj și Achiziții Publice în cadrul biroului Wolf Theiss din București. Ligia este fost diplomat în Ministerul Afacerilor Externe al României, fiind specializată în diplomație economică (tratate de evitare a dublei impuneri și tratate de investiții). Este membră a Baroului București din anul 1994 și a Baroului Ilfov din 2012, câștigând o experiență de peste 20 de ani în firme de avocatură prestigioase din București și City of London.
Ligia este absolventă a Facultății de Drept din cadrul Universității București din anul 1994 și deține o diplomă de studii aprofundate în Drept Internațional Public și Relații Internaționale de la Universitatea București (1995) precum si o diplomă de studii aprofundate (LL.M.) în Dreptul Afacerilor și Drept European de la London School of Economics and Political Science (LSE) (2004).
Ligia asigură reprezentarea unor societăți multinaționale și fonduri de investiții în litigii și arbitraje comerciale complexe, specializându-se în dreptul construcțiilor, servicii financiare, litigii fiscale, concurență, achiziții publice, proprietate industrială și intelectuală.
Ligia contribuie în mod constant la publicații de specialitate, participând ca prezentator și moderator în cadrul unor conferințe naționale și internaționale în domeniile sale de specializare.
Poate fi contactată la adresa de email ligia.popescu@wolftheiss.com și +4021 308 8100.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1279 / 1767
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...