Cum văd avocații de business din provincie noul an. Mihai Bejenaru-Dragoș (Bejenaru&Partners, Cluj): Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții. Provocarea anului 2019, dată de cazurile de fiscalitate
21 Ianuarie 2019
Ștefania EnacheSenior Managing Partner-ul firmei Bejenaru&Partners spune că sectorul de producție și cele colaterale acestuia vor asigura cele mai mari volume de muncă pentru avocați.
Sursa: Photo by Olu Eletu on Unsplash |
Avocații Bejenaru&Partners vor miza anul acesta pe o păstrare constantă a ariilor de expertiză. Activitatea firmei va cunoaște o ușoară creștere naturală a cifrei de afaceri, fără salturi spectaculoase. Politica firmei este dictată de mersul economiei naționale.Mihai Bejenaru-Dragoș, Partener fondator al Bejenaru&Partners, firmă de avocați cu birouri în Cluj, Deva și Timișoara, este de părere că anul 2019 se va caracteriza printr-o creștere în sectorul companiilor de producție autohtone care au raporturi contractuale în exteriorul țării, în special în Uniunea Europenă.
Dintre sectoarele economice care vor suferi scăderi ale numărului de tranzacții, Mihai Bejenaru-Dragoș indică domeniul imobiliar. ”Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții, în contextul restrângerii posibilităților de creditare ale potențialilor cumpărători, urmând să apară noi forme de raporturi contractuale între investitorii din domeniu și cei interesați de achiziționarea unei locuințe, fără mijlocirea finanțatorilor bancari sau nebancari. Piața forței de muncă va înregistra serioase dificultăți din perspectiva găsirii de angajați pentru proiectele în derulare ceea ce va genera o presiune financiară asupra antreprenorilor. De asemenea, aceasta va fi dublată și de controale din partea organelor fiscale”, explică avocatul.
Dintre sectoarele economice care vor suferi scăderi ale numărului de tranzacții, Mihai Bejenaru-Dragoș indică domeniul imobiliar. ”Domeniul imobiliar va înregistra o scădere a numărului de tranzacții, în contextul restrângerii posibilităților de creditare ale potențialilor cumpărători, urmând să apară noi forme de raporturi contractuale între investitorii din domeniu și cei interesați de achiziționarea unei locuințe, fără mijlocirea finanțatorilor bancari sau nebancari. Piața forței de muncă va înregistra serioase dificultăți din perspectiva găsirii de angajați pentru proiectele în derulare ceea ce va genera o presiune financiară asupra antreprenorilor. De asemenea, aceasta va fi dublată și de controale din partea organelor fiscale”, explică avocatul.
Provocările anului 2019
În acest context, schimbări majore nu vor interveni pe piața avocaturii. Totuși, există posibilitatea ca anumite arii tinere de practică să se desprindă din societățile de avocatură consacrate.”Considerăm că provocarea anului 2019 va fi constituită de cazurile de fiscalitate. Cunoașterea practicii CJUE în materie fiscală va putea fi un punct forte în abordarea provocărilor fiscale”, precizează Senior Managing Partner-ul firmei Bejenaru&Partners.
De asemenea, expertul este de părere că cele mai mari volume de muncă pentru avocați vor rezulta din sectorul de producție și cele colaterale acestuia; industrie alimentară și componente electronice. ”Sintagma caracteristică pentru 2019 este investiție durabilă în domeniul producție. În ceea ce privește politica firmei noastre, abordarea ”furnizori de soluții” este abordarea noastră fundamentală de ani de zile. În același timp, factorul personal, de încredere, va fi decisiv în contractare”, mai spune Mihai Bejenaru-Dragoș.
Pentru anul în curs, firma de avocatură și-a întocmit bugetul, „ca de fiecare dată, între precauție și necesitate la capitolul cheltuieli și cu orientare spre profitabilitate la capitolul venituri”.
La ora actuală, echipa Bejenaru&Partners este formată din opt avocați, patru paralegali și doi angajați în schema personalui auxiliar.
Ce practici au avut motoarele turate în 2018
Anul trecut, activitatea firmei a fost astfel structurată: Fiscal Law & Litigation - 30%; Corporate governance - 25%; Merges & Aquisition - 25% și Real Estate - 20 %. Astfel, echipa formată din avocatul coordonator Mihai Bejenaru-Dragoș și avocații Anca Stoian și Otilia Bordea a fost implicată în proiecte multiple în domeniul Real Estate, Corporate Law și Merges & Aquisition.
De asemenea, echipa care i-a inclus pe Mihai Bejenaru-Dragoș (coordonator) și pe avocații Camelia Cubleșan și Ciprian Păun a soluționat cauza Vădan c/a României pe rolul Curții de Justiție a Uniunii Europene de la Louxemburg, cu impact asupra numeroaselor litigii fiscale – TVA construcții persoane fizice cu relevanță pe tot teritoriul Uniunii Europene.
„Ca și până acum și în 2019 vom miza pe ingredientele cheie care ne-au asigurat succesul: profesionalismul și rezultatele obținute în proiectele în care ne implicăm. Să nu uităm că relatia avocat client este stabilă în măsura stabilității relației de încredere. Întotdeauna, în practica noastră profesională, onorariile stabilite au fost în acord cu complexitatea cazurilor și peste media pieței. Calitatea presupune costul corect”, a conchis Mihai Bejenaru-Dragoș.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1867 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...