ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Fondatoarele Simion & Baciu, după primii trei ani de la înființarea firmei: Până acum, oricât de curajoase și optimiste au fost planurile noastre, realitatea le-a depășit. Echipa rămâne reperul cheie în construcția Simion & Baciu. Activitatea noastră este într-o evoluție continuă și accelerată, dar în continuare organică, concentrată pe eficiență și generată de competențele vaste ale echipei

15 Iunie 2022   |   B. S. & M. T.

Ce își doresc acum, la ceas aniversar, fondatorarele firmei Simion & Baciu? Detalii in interviurile acordate publicației noastre.

Ana-Maria Baciu si Cosmina Simion, fondatoarele Simion & Baciu

 
 
Simion & Baciu, firmă înființată în urmă cu trei ani, a depășit cu mult așteptările inițiale în materie de succes și are azi reputația puternică de lider de piață în mai multe domenii, precum IP, TMT și jocuri de noroc sau protecția consumatorului.Creșterea întregii activități a firmei este rezultatul dezvoltării individuale a tuturor departamentelor, volumul de activitate și numărul de membri ale acestora triplându-se.Probabil cea mai notabilă creștere procentuală din ultimul an este vizibilă în cadrul departamentului de Litigii: în timp ce la lansarea firmei nu avea niciun avocat dedicat exclusiv acestei activități, acum este format din 3 avocați care acoperă exclusiv acest domeniu de practică, urmând ca până la sfârșitul anului echipa să fie completată cu cel puțin încă un avocat.


”Pe parcursul celor trei ani de activitate, am învățat să ținem pasul cu evoluția rapidă a firmei ca un tot unitar și să ne adaptăm așteptările la aceasta, astfel încât astăzi nu ne mai surprind rezultatele noastre”, au declarat Ana-Maria Baciu și Cosmina Simion, fondatoarele Simion & Baciu, într-un interviu exclusiv acordat BizLawyer la celebrarea primilor trei ani de activitate.

Astăzi, Simion & Baciu este o echipă multidisciplinară de trei ori mai mare decât cea cu care firma a pornit la drum și care acoperă mult mai multe domenii de practică față de momentul inițial. Portofoliul de clienți a înregistrat salturi anuale de două cifre procentuale, cu o creștere constantă a recurenței din partea clienților care revin cu proiecte tot mai variate și din ce în ce mai complexe.

”Principiul care ne-a caracterizat încă de la început strategia de business a fost cel conform căruia creșterea firmei trebuie să fie organică și sustenabilă. Ne-am dorit să parcurgem, fără excepție, toate etapele necesare unei evoluții sănătoase și să evităm un parcurs de tip „bumerang”. Bazându-ne în continuare pe acest standard, suntem încrezători că vom continua să ne dezvoltăm în ritmul și maniera potrivită”, au arătat fondatoarele firmei, în discuția cu redactorii BizLawyer.

Toate aceste realizări se reflectă și în recunoașterea independentă de care se bucură firma și avocații săi din partea unora dintre cele mai prestigioase ghidurilor juridice internaționale, inclusiv prin includerea Simion & Baciu în clasamentele globale realizate de acestea sau prin premiile care le-au fost acordate.

De remarcat este faptul că, în al doilea an de activitate, Simion & Baciu  a fost desemnată ”Firma anului 2021 în România” de către Managing IP, unul dintre trusturile media reper pentru domeniul proprietății intelectuale, iar anul acesta este din nou inclusă pe lista scurtă a potențialilor câștigători ai acestui premiu. Totodată, practicile de IP și Jocuri de noroc ale Simion & Baciu sunt incluse pe cea mai înaltă poziție (Band 1) în clasamentele Legal 500 EMEA și recunoscute în clasamentele Chambers and Partners Europe. La nivel individual, Partenerii coordonatori ai firmei, Cosmina Maria Simion și Ana-Maria Baciu, setează noi standarde pentru piața avocaturii de business din România, fiind primii avocați români recunoscuți atât de Chambers and Partners Gobal, cât și de Who’sWhoLegal în domeniul jocurilor de noroc. Mai mult decât atât, Legal 500 EMEA a reconfirmat și în ediția de anul acesta poziția lor de „Leading individuals” în România atât în domeniul jocurilor de noroc, cât și în cel al proprietății intelectuale. Alături de ele, Andreea Bende, Partener și Andrei Cosma, Managing Associate sunt recunoscuți ca Next Generation Partner și, respectiv, Rising Star în domeniile de practică ce îi consacră.




De altfel, echipa rămâne reperul cheie în construcția Simion & Baciu. Din acest punct de vedere, interlocutoarele BizLawyer spun că succesul firmei se datorează în mare măsură și relațiilor profesionale corecte pe care le încurajează între membrii echipei, construite pe o comunicare clară, eficientă, care să aibă la bază un set de principii și valori comune, cu care să rezoneze fiecare.

”Structura profesională pe care am gândit-o încă de la înființarea Simion & Baciu se bazează pe un mix între spiritul antreprenorial și nuanțele tradiționalismului care caracterizează profesia avocațială, precum și pe o combinație echilibrată între idealismul și realismul specifice fiecărei generații în parte. Din prima zi am investit multă energie într-un mediu de lucru care să stimuleze și să sprijine dezvoltarea fiecărui membru al echipei noastre, indiferent de titulatura sau responsabilitățile pe care acesta le are în cadrul firmei. Nu suntem în căutarea unui „mediu de lucru ideal”, dar ne-am propus să asigurăm flexibilitatea necesară pentru ca personalități (traduse în opinii și competențe) complementare să aibă claritate asupra direcției de evoluție a firmei și să contribuie la succesul Simion & Baciu”, au explicat Ana-Maria Baciu și Cosmina Maria Simion.

Ca un reper numeric, în prezent, echipa Simion & Baciu este formată din peste 20 de membri. În medie, 3-4 avocați și/sau consultanți profesează în câte o arie de practică dintre cele care alcătuiesc structura firmei.

Tipologia serviciilor juridice oferite de Simion & Baciu face ca industriile în care sunt activi clienții săi să fie dintre cele mai variate și, totodată, să includă segmente extrem de dinamice ca evoluție atât la nivel local, cât și la nivel internațional precum: tehnologie, retail, mass-media și publicitate, servicii financiare, jocuri de noroc și divertisment și multe altele.

Activitatea firmei este într-o evoluție continuă și accelerată, dar în continuare organică, concentrată pe eficiență și generată de competențele vaste ale echipei, de o planificare inteligentă a muncii, de extinderea constantă a serviciilor oferite și nu în ultimul rând, de reputația pe care echipa Simion & Baciu a consolidat-o de-a lungul anilor, atât în cadrul  profesiei, cât și în rândul clienților săi.

”Până acum, oricât de curajoase și optimiste au fost planurile noastre, realitatea le-a depășit. La fel a fost și cu planurile și perspectivele de dezvoltare”, au remarcat fondatoarele firmei. ”Pentru viitor ne dorim să continuam să facem bine ce facem bine deja, să învățam din greșeli și, pe cât posibil, să nu le repetăm, iar pentru peste trei ani, cel mai mult ne dorim să fim, toți, cel puțin la fel de mulțumiți pe cât suntem astăzi”, au mai spus avocatele intervievate de BizLawyer.

Mai multe despre proiectele cheie ale firmei în acești ani, momentele delicate și favorabile în evoluția firmei, măsurarea performanței în cadrul echipei și gândurile fondatoarelor la acest moment aniversar, în interviul acordat de Ana-Maria Baciu și Cosmina Maria Simion publicației noastre.

*************

BizLawyer: În urmă cu trei ani ați lansat firma Simion & Baciu, care se poziționa, chiar de la început, ca societate cu ambiții de apartenență la prima ligă a avocaturii de business în câteva arii de practică și recunoaștere în directoarele internaționale. Unde sunteți acum?

Ana-maria Baciu și Cosmina Simion, fondatoarele Simion & Baciu:
Un proiect ambițios încă de la început, Simion & Baciu ne-a depășit cu mult așteptările inițiale în materie de succes. Iar pe parcursul celor trei ani de activitate, am învățat să ținem pasul cu evoluția rapidă a firmei ca un tot unitar și să ne adaptăm așteptările la aceasta, astfel încât astăzi nu ne mai surprind rezultatele noastre.  

Astăzi, Simion & Baciu este o echipă multidisciplinară de trei ori mai mare decât cea cu care am pornit la drum și care acoperă mult mai multe domenii de practică față de momentul inițial. Portofoliul de clienți a înregistrat salturi anuale de doua cifre procentuale, cu o creștere constantă a recurenței din partea clienților care revin cu proiecte tot mai variate și din ce în ce mai complexe, reconfirmând calitatea asistenței pe care le-o oferim și valoarea adăugată a serviciilor noastre.

Toate aceste realizări se reflectă și în recunoașterea independentă de care ne bucurăm din partea unora dintre cele mai prestigioase ghidurilor juridice internaționale, inclusiv prin includerea
Simion & Baciu în clasamentele globale realizate de acestea sau prin premiile care ne-au fost acordate.

De notat că:
•    Am reușit performanța de a fi desemnați ”Firma anului 2021 în România” de către Managing IP, unul dintre trusturile media reper pentru domeniul proprietății intelectuale. Anul acesta suntem din nou incluși pe lista scurtă a potențialilor câștigători ai acestui premiu, și sperăm să avem parte de o surpriză plăcută în cadrul galei Managing IP EMEA Awards, care va avea loc la Londra pe 15 iunie.
Totodată, practicile de IP și Jocuri de noroc ale Simion & Baciu sunt incluse pe cea mai înaltă poziție (Band 1) in clasamentele Legal 500 EMEA și recunoscute în clasamentele Chambers and Partners Europe.

•    La nivel individual, Partenerii coordonatori ai firmei, Cosmina Maria Simion și Ana-Maria Baciu, setează noi standarde pentru piața avocaturii de business din România, fiind primii avocați români recunoscuți atât de Chambers and Partners Gobal, cât și de Who’sWhoLegal în domeniul jocurilor de noroc. Mai mult decât atât, Legal 500 EMEA a reconfirmat și în ediția de anul acesta poziția lor de „Leading individuals” în România atât în domeniul jocurilor de noroc, cat și în cel al proprietății intelectuale. Alături de ele, Andreea Bende, Partener și Andrei Cosma, Managing Associate sunt recunoscuți ca Next Generation Partner și, respectiv, Rising Star în domeniile de practică ce îi consacră.

Am avut deci numeroase motive să ne bucurăm și să celebrăm rezultatele activității noastre.

Cum ați descrie activitatea firmei astăzi, raportat la finele primului an de activitate, și care au fost principalele repere ale activității în aceasta perioada? Care au fost palierele evoluției firmei?  

Pe scurt – în creștere. În mai multe cuvinte – activitatea noastră este într-o evoluție continuă și accelerată, dar în continuare organică, concentrată pe eficiență și generată de competențele vaste ale echipei, de o planificare inteligentă a muncii, de extinderea constantă a serviciilor oferite și nu în ultimul rând, de reputația pe care am consolidat-o de-a lungul anilor, atât în cadrul  profesiei cât și în rândul clienților noștri.

Principiul care ne-a caracterizat încă de la început strategia de business a fost cel conform căruia creșterea firmei trebuie să fie organică și sustenabilă. Ne-am dorit să parcurgem, fără excepție, toate etapele necesare unei evoluții sănătoase și să evităm un parcurs de tip „bumerang”. Bazându-ne în continuare pe acest standard, suntem încrezători că vom continua să ne dezvoltăm în ritmul și maniera potrivită.

Creșterea întregii activități a firmei este rezultatul dezvoltării individuale a tuturor departamentelor,  a căror volum de activitate și număr de membri s-a triplat. Probabil cea mai notabilă creștere procentuală din ultimul an este vizibilă în cadrul departamentului de Litigii: în timp ce la lansarea firmei nu avea de fapt niciun avocat dedicat exclusiv acestei activități, acum este format din 3 avocați care acoperă exclusiv acest domeniu de practică, urmând ca până la sfârșitul anului echipa să fie completată cu cel puțin încă un avocat.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Care au fost proiectele cheie ale firmei în acești ani? Mă refer la cele mari, care v-au influențat parcursul ori v-au oferit liniște și stabilitate... Cine le-a coordonat și ce avocați au fost implicați?

Fiecare proiect gestionat de echipa Simion & Baciu este important pentru noi, iar maniera în care îl abordăm, coordonăm și analizăm este întotdeauna unică și personalizată, tocmai pentru că o foarte mare parte dintre proiecte au o importanță majoră pentru clienții care ni le încredințează, fiind purtătoarele unor mize comerciale și/sau reputaționale de proporții. Rezultatele de până acum demonstrează că această abordare se reflectă perfect în modul în care ne raportăm la activitatea noastră și în maniera în care interacționăm cu clienții și partenerii noștri.

Câteva dintre proiectele fanion din portofoliul nostru pe care le-am menționa însă aici includ asistența juridică acordată:
-    cumpărătorului la achiziția grupului Maxbet de către fondul de investiții Novalpina, proiect coordonat de Cosmina Maria Simion,
-    societății 888 în legătură cu vânzarea liniei de business Bingo către Broadway Gaming Group, ambele proiecte coordonate de Cosmina Maria Simion,
-    Libra Bank în contextul unui conflict referitor la mărci, în contradictoriu cu Libra Association (consorțiul creat de Facebook pentru susținerea cryptomonedei Libra, proiect finalizat cu o tranzacție), sub coordonarea Anei-Maria Baciu și Andreei Bende,
-    companiei farmaceutice Teva în legătură cu litigiul în curs împotriva Merck Sharp & Dohme, proiect coordonat de Ana-Maria Baciu,
-    diverșilor clienți activi în domeniul retail cu privire la actualizarea tuturor contractelor încheiate cu furnizorii, ca o consecință a transpunerii în România a legislației privind interzicerea practicilor comerciale neloiale în domeniul produselor agro-alimentare, în proiecte coordonate de Ana-Maria Baciu și Ana-Maria Coruga.

Deși ați stat sub semnul crizelor încă de la început – sanitară, după primul an de activitate, și geopolitică, iată, la al treilea – nu pot să nu vă întreb care a fost cel mai delicat moment din viața firmei? Dar cel mai favorabil? Care au fost efectele, în ambele cazuri?

Din fericire, situațiile de criză care s-au succedat în ultimii trei ani în jurul nostru, nu au făcut altceva decât să ne ajute să conștientizăm faptul că suntem mult mai buni, mai capabili decât credeam inițial și că avem pregătirea și calitățile necesare pentru a realiza mult mai multe lucruri decât ne propuneam la început. Ne place să credem că norocul și-a spus și el cuvântul – suntem convinși în continuare că nu am fi putut alege un moment mai potrivit pentru debutul noii noastre vieți profesionale, sub emblema Simion & Baciu.

Cu toate acestea, putem identifica ca fiind cel mai delicat moment de până acum acela în care, de pe o zi pe alta, am decis că întreaga activitate fizică a firmei se va muta de la birou în spațiul pe care fiecare dintre noi îl numea „acasă”. Datorită tehnologiei avansate pe care ne bazăm în viața profesională, trecerea a fost relativ facilă, însă faptul că activitatea noastră s-a desfășurat pentru o perioada destul de lungă exclusiv la distanță a fost dificil de gestionat, în special la nivel personal, pentru fiecare dintre noi.

În ceea ce privește cel mai favorabil moment, acesta este de fapt o succesiune de momente. Momentele în care avocați și consilieri care se potrivesc cu filosofia și profilul firmei s-au alăturat echipei noastre, momentele în care fiecare dintre clienții noștri a decis să ne încredințeze spețe sensibile pentru afacerea sa, momentele în care un context sau altul ne-au ajutat să fim mai buni sau să facem mai bine, chiar și momentele în care un eșec ne-a ajutat să învățăm ceva. Toate sunt momentele noastre.

Care sunt azi principalele arii de practică, motoarele activității firmei? După criza medicală, agresiunea rusă din Ucraina și instabilitatea regională au azi vreun impact asupra business-ului avocațial? Sau ar putea avea, dacă situația se prelungește?

În continuare, ariile principale de practică sunt cele pe care a fost gândită structura inițială a firmei: Jocuri de noroc, Proprietate Intelectuală și Protecția Consumatorilor. Acestora li s-a alăturat, în ultimul an, practica de Litigii, care este în continuă expansiune din toate punctele de vedere (resurse, volum, complexitate).

Din fericire, niciuna dintre situațiile dificile generate de contextul internațional sau regional actual nu au avut, până în prezent, un impact substanțial asupra activității noastre, și sperăm ca lucrurile să rămână așa. Pe de altă parte, din păcate, dacă războiul din Ucraina se prelungește, aceasta ne va afecta pe toți. Fără a ne lansa în previziuni, sperăm ca din perspectiva business-ului impactul să nu fie major; la nivel personal însă credem că războiul de la granițele României va conta mult.

Având în vedere dificultățile perioadei, ați coborat onorariile, sau ați continuat pe același palier? Cum s-au comportat clienții: au cerut reduceri, invocând perioadele dificile în business, pentru consultanța acordată de Simion & Baciu?

Preocuparea generală la nivelul clienților noștri față de bugetele alocate pentru serviciile de asistență juridică este una reală și, am sublinia, absolut naturală. Contextul economic și geopolitic actual nu face decât să sporească nivelul de atenție privind modul în care sunt gestionate resursele financiare. De aceea, unul dintre principiile noastre de lucru este de a încuraja o relație transparentă cu clienții noștri, pentru a gestiona din timp orice eventuale sensibilități care se pot naște de oricare dintre părți – client sau avocat!

Din fericire, nu ne-am aflat printre cei care au fost nevoiți să scadă onorariile în această perioadă. Clienții noștri înțeleg că o diminuare a onorariilor poate reprezenta o presiune care poate pune în pericol calitatea serviciilor avocațiale, atunci când nu este realistă sau gestionată atent.

--------------------------------------------------------------------------------------
 
Piața avocaturii este aglomerată, zgomotoasă, agitată, prietenoasă și foarte frumoasă. Important este ca fiecare să-și găsească locul, ritmul, triggerele și obiectivele
 
BizLawyer: Ce ar fi principalele „lecții” învățate în acești trei ani - cu criza sanitară și război la granițe, creștere economică firavă și clienți poate mai timorați ? Ce greșeli ați făcut, care au fost deciziile „de aur”?

Cosmina Maria Simion: Important nu e ce greșeli am făcut, important este să nu le repetăm. Dată fiind componenta semnificativă de reglementare în asistența noastră, ritmul creșterii economice nu ne-a afectat, sau în orice caz nu semnificativ și nu pe termen lung.  Dimpotrivă, aș putea spune că dinamica legislativă datorată crizei sanitare și acum a războiului din Ucraina a generat noi proiecte, ne-a adus noi clienți.

Ana-Maria Baciu: Situațiile de criză ne-au demonstrat că putem să ne depășim pe noi înșine. Cu toate acestea, în acest nou context în care am aflat că putem să ne adaptăm la orice, trebuie să învățăm să ne respectăm propriile limite și pe cele ale celor din jur. Uneori am făcute prea mult, alteori am cerut prea mult de la ceilalți. Toate aceste experiențe, care pot fi catalogate și ca greșeli și ca decizii de aur în funcție de cel care le analizează și le critică, fac parte din procesul găsirii unui echilibru între “se poate” și “nu mai pot”.
 
Care au fost neîmplinirile primilor trei ani de activitate? Unde mai aveți de lucrat, ce vă propuneți să îmbunatățiti în anii care vin?

Cosmina Maria Simion: În contextul în care orice așteptări am fi avut ele au fost depășite, este nepotrivit să vorbim despre neîmpliniri. De îmbunătățit însă, loc de mai bine este întotdeauna. În teorie știm ce avem de făcut, din păcate ziua se încăpățânează să aibă tot 24 de ore, cu tot cu somn și masă , așa încât tot ce putem face este să lucrăm continuu la capitolul organizare și roluri.  Încercăm să împărțim sarcinile după putința și pregătirea fiecăruia dintre membrii echipei. Nu dorim să centralizăm totul în vârful piramidei. Mai ales în contextul creșterii accelerate pe care am avut-o în acești trei ani nu credem că a concentra totul în vârful piramidei este o formulă sustenabilă.  Încercăm să ajutăm membrii echipei să urce. În sensul asta, în fiecare zi simt cum urc și cobor de mai multe ori. Numai așa cred că lucrurile funcționează, spre bunăstarea tuturor atât spirituală cât și financiară, atât la nivelul firmei, cât și individual.

Ana-Maria Baciu: Timpul departe de birou este ceva la care încă lucrez. Nu este încă o neîmplinire, nici pe departe, începutul nu ar fi putut fi în niciun caz altfel.  
 
Avocatura este o piața în care concurența este dură. Ce trebuie să facă un profesionist pentru urca și a se menține în linia întâi?

Cosmina Maria Simion: Să nu facă compromisuri.  Oricât de greu ar fi, trebuie sa fii sincer cu tine însăți și să rămâi cel/cea care ți-ai dorit să fii. Mai presus de orice, un avocat trebuie să rămână dedicat menirii sale, aceea de a-și ajuta clientul, desigur în limitele legii, respectând etica profesională. Câtă vreme scopul rămâne acela de a-ți îndeplini menirea de avocat și om, restul va urma, banii... gloria . Ordinea însă nu ar trebui inversată, nu urmărim banii, gloria. A tinde să demonstrezi unei audiențe invizibile crezând că ea îți va da ceea ce de fapt numai tu însăși/însuți poți e greșit în opinia mea.  Pe scurt, ca în multe alte domenii, probabil toate – Iubește-te pe tine!  Muncește!

Ana-Maria Baciu: În primul rând, cred că trebuie să îți placă mult ce faci, și, mai mult decât atât, să fii dispus să îți placă chiar și atunci când poate ai motive mai puține să își placă. Uneori, plăcutul vine natural, alteori se învață. Apoi mai sunt câteva „ingrediente”, care țin mai mult de „să faci” decât „să fii”. Și cred că este mai ușor să le adaugi în „preparatul” acesta care este viața noastră de avocați – să te informezi, să muncești, să știi.
 
Cum ați caracteriza piața avocaturii din România? Cât de ușor sau greu este să reziști în vârf într-o astfel de piață?

Cosmina Maria Simion: Competitivă și diversă.  Este cât de ușor sau greu vrei tu să fie, în funcție de care este vârful pe care vrei să îl atingi, care nu e același pentru toți.  În funcție de asta va fi mai greu sau mai ușor, vei munci mai mult sau mai puțin.

Ana-Maria Baciu: Piața avocaturii este aglomerată, dar de fapt este foarte greu să găsești mai mulți specialiști reali, mai ales în domeniile de nișa. Mai este zgomotoasă, agitată, prietenoasă și foarte frumoasă. În legătură cu vârful, în primul rând, „vârful” are semnificații diferite pentru fiecare dinte noi. „Vârful” meu poate fi un mare NU pentru un alt tip de avocat. Și reversul este la fel de adevărat. Cred că este foarte important să ne găsim fiecare locul, ritmul, triggerele și obiectivele. Și de acolo, să ne construim „vârful”. Nu e același pentru toți.

-------------------------------------------------------------------------------------- -

 


Într-un interviu acordat BizLawyer in anul lansarii firmei spuneați că piatra de temelie în acest business este echipa. Accentul urma să fie pus pe echipă -  pentru ca aceasta să fie recunoscută și să crească fără a face rabat de la calitate și principiile de business, astfel încât să devină în mod natural prima alegere a clienților. Ați reușit să realizați ceea ce v-ați propus pe acest segment al resurselor umane? Câți avocați are acum Simion & Baciu și ce specializări au ?

Structura profesională pe care am gândit-o încă de la înființarea Simion & Baciu se bazează pe un mix între spiritul antreprenorial și nuanțele tradiționalismului care caracterizează profesia avocațială, precum și pe o combinație echilibrată între idealismul și realismul specifice fiecărei generații în parte. Din prima zi am investit multă energie într-un mediu de lucru care să stimuleze și să sprijine dezvoltarea fiecărui membru al echipei noastre, indiferent de titulatura sau responsabilitățile pe care acesta le are în cadrul firmei. Nu suntem în căutarea unui „mediu de lucru ideal”, dar ne-am propus să asigurăm flexibilitatea necesară pentru ca personalități (traduse în opinii și competențe) complementare să aibă claritate asupra direcției de evoluție a firmei și să contribuie la succesul Simion & Baciu.

Pentru noi echipa rămâne reperul cheie în construcția Simion & Baciu. Din acest punct de vedere, credem că succesul nostru se datorează în mare măsură și relațiilor profesionale corecte pe care le încurajăm între membrii echipei, construite pe o comunicare clară, eficientă, care să aibă la bază un set de principii și valori comune cu care să rezoneze fiecare dintre noi.

Ca un reper numeric, în prezent, echipa Simion & Baciu este formată din peste 20 de membri. În medie, 3-4 avocați și/sau consultanți profesează în câte o arie de practică dintre cele care alcătuiesc structura firmei.

Încă de la început ați spus că firma se va adresa în egală măsura clienților mari, corporații și multinaționale, bănci, cât și firmelor de talie medie, care au proiecte ce necesită asistența unor avocați cu experiență. Ce tip de clienți aveți azi în portofoliu? Care este raportul între clienții străini și cei locali?

Filozofia noastră este de a crea valoare pentru clienții noștri, indiferent de structura sau mărimea lor, și de a avea un răspuns adaptat contextului economic sau social în care se regăsește fiecare dintre ei atunci când identificăm împreună posibilitatea de a colabora. Această abordare a stat la baza construirii unui portofoliu echilibrat, cu validare a relației profesionale care se aplică în ambele sensuri. Spectrul clienților pe care îi asistăm acoperă  toate categoriile – corporații multinaționale fără o prezență în România, companii locale (românești sau străine), persoane fizice, asociații profesionale,  fundații sau alte organizații neguvernamentale, cu un raport relativ echilibrat între clienții români și cei internaționali.

Tipologia serviciilor juridice pe care le oferim în principal face ca industriile în care sunt activi clienții noștri să fie dintre cele mai variate și, totodată, să includă segmente extrem de dinamice ca evoluție atât la nivel local cât și la nivel internațional precum: tehnologie, retail, mass-media și publicitate, servicii financiare, jocuri de noroc și divertisment și multe altele.

După primii 3 ani în ”ring”, ne puteți spune cât de greu este pentru o firmă de avocatură aflată la început de drum să concureze cu firmele ”full service” care au echipe mari, acces la clienți sofisticați și oferă consultanță pe ariile de practică în care este specializată Simion & Baciu? Care să fi fost atuurile Simion & Baciu în competiția cu aceste firme ?

Din fericire pentru noi, există, în continuare, foarte mulți clienți care prioritizează calitatea și promptitudinea asistenței în procesul de selecție al unei firme de avocatură. Astfel, au contat mai puțin numele și longevitatea firmei și mai mult experiența extinsă a avocaților din cadrul acesteia, avocați a căror carieră, reputație și know-how obținute în peste 20 de ani de avocatură și consultanță au reprezentat premisa încrederii pe care ne-au acordat-o clienții noștri. Pe scurt, chiar dacă forma de organizare și denumirea Simion & Baciu sunt încă tinere, avocații care o alcătuiesc au experiența individuală necesară pentru a se distinge și a face față provocărilor din piață.

Atuurile noastre rămân relațiile strânse care s-au creat în cadrul echipei, care contează extraordinar de mult în lucrul pentru clienții noștri, la seriozitatea cu care tratăm fiecare proiect, promptitudinea cu care adresăm nevoile clienților noștri, cunoașterea aprofundată a industriilor în care activează clienții noștri, dar și a activității fiecăruia dintre ei, și, desigur, factorul uman – tratăm fiecare client cu înțelegerea că în spatele oricărei companii sunt oamenii care au aspirații și așteptări, ca fiecare dintre noi.

------------------------------------------------------------------------------------------

Citește și

→   Simion & Baciu a lucrat anul trecut în 5 fuziuni și achiziții, iar avocații spun că a crescut apetitul investițional. Cosmina Simion, Partener fondator: Suntem abia în primul trimestru al anului 2022 și deja lucrăm la al treilea proiect Corporate ̸ M&A


→   Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2022. Țuca Zbârcea & Asociații, Simion & Baciu și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru Mușat, Schoenherr și ZRVP


→   LadyLawyer.ro | Ce spun și cum gândesc doamnele din structura Simion & Baciu, firmă care etalează azi femei avocat remarcabile pe toate palierele de activitate: ”Calitățile prin care femeile se poziționează la vârf în această profesie nu derivă din și nu se datorează genului. Ele se remarcă prin pasiunea pentru lucrul bine-făcut, un nivel ridicat de compasiune și înțelegere față de problemele clienților, prin abilități fantastice de comunicare, creativitate și, desigur, o bună înțelegere a domeniului în care își desfășoară activitatea”

→   Cosmina Maria Simion și Ana-Maria Baciu – primii avocați români incluși de Chambers & Partners în Ghidul Global, în categoria Gaming & Gambling in Global Market Leaders



→   2021 a fost un an al investițiilor pentru Simion & Baciu, în care firma și-a mărit efectivele, întărindu-și toate ariile de practică. Un avans semnificativ s-a văzut pe partea de M&A, litigii, protecția datelor. Casa de avocatură se va concentra anul acesta pe păstrarea standardelor de calitate, consolidarea identității și pe creșterea organică

------------------------------------------------------------------------------------------

Firma este prezentă an de an în ghidurile internaționale care monitorizează practicile de IP și jocuri de noroc ale firmelor de pe întreg globul. Cum reușiti să vă mențineți poziția - de regulă Tier 1 - în aceste topuri? Care este secretul?

Nu improvizăm niciodată, ci pregătim cu multă dedicare fiecare acțiune, fiecare inițiativă în care ne implicăm. Nu ne erijăm în ceva (sau cineva) ce nu suntem și nu promovăm valori sau abordări care nu ne sunt proprii sau cu care nu rezonam.  Poate părea un clișeu, dar nu este: în spatele fiecărui succes de care ne bucurăm este multă, multă muncă. Munca să avem și să păstrăm cea mai bună echipă, munca să avem clienți mulțumiți de noi și de prestația noastră, munca în coordonarea activității (extrem de meticuloasă și variată) de marketing & business development. Deci, niciun secret ...

Ce înseamnă perfomanță pentru o firmă de avocați cum este Simion & Baciu? Cum măsurați performanța - firmei, a echipei, financiara samd?

Performanța se măsoară... greu. Complementar criteriilor de evaluare consacrate de literatura economică și practica managerială, pentru noi sunt importante satisfacția pe care o trăiește echipa, modul în care colegii noștri colaborează între ei, feedback-ul constructiv primit de la clienți, succesul financiar  al firmei corelat cu cel al fiecăruia dintre noi, activitatea desfășurată fără incidente operaționale sau logistice, sprijinul extern atunci când avem nevoie de el – totul este parte din performanța noastră. Pentru noi este esențial să evaluăm toate aceste criterii pentru că ele stau la baza creșterii și evoluție noastre, a business-ului, a echipei, individual,

În afară de investiția în oameni - mărirea echipei, creșterea performanței - ce alte investiții credeți că nu ar trebui să lipsească din strategia unei firme de avocați ?

Suntem convinși că nu putem crește fără investiții în tehnologie sau în domeniile conexe activității noastre – marketing, business development și comunicare, billing & collection, administrativ.

Care ar fi prioritățile strategice ale acestei perioade pentru Simion & Baciu? Care ar trebui să fie obiectivele realiste și măsurabile pentru o firmă de avocați locală în această perioadă?

Prioritățile noastre strategice sunt să rămânem umani, și să continuăm să fim competitivi într-o piață care va deveni ea însăși din ce în ce mai competitivă.

La nivel de „ar trebui” în materie de obiective avem trei paliere esențiale pe care le urmărim:
-    un grad sporit de mulțumire a echipei (cu multiple subdiviziuni de la aspectele de atractivitate a proiectelor până la cele de dezvoltarea personală),
-    un management eficient, combinat cu un model de leadership prezent clipă de clipă în viața companiei
-    un volum de activitate care să nu depășească limitele a ceea ce putem de fapt  presta în condiții considerate echilibrate, fără riscuri vizibile sau mai puțin perceptibile (de exemplu, starea de bine emoțională, psihică sau socială a profesioniștilor este un subiect relevant despre care, deocamdată, se vorbește prea puțin în România, dar care pe noi ne preocupă în mod real).

Care sunt perspectivele de dezvoltare a activității Simion & Baciu? Pe unde vă vedeți după încă un ciclu de trei ani ? Care sunt planurile de viitor?

Până acum, oricât de curajoase și optimiste au fost planurile noastre, realitatea le-a depășit. La fel a fost și cu planurile și perspectivele de dezvoltare.

Pentru viitor ne dorim să continuam să facem bine ce facem bine deja, să învățam din greșeli și, pe cât posibil, să nu le repetăm (de prea multe ori ), iar pentru peste trei ani, cel mai mult ne dorim să fim, toți, cel puțin la fel de mulțumiți pe cât suntem astăzi.







 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 767 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...