ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BNS: O altă Lege a salarizării în sectorul bugetar este aproape imposibil de implementat

06 Noiembrie 2024   |   Agerpres

"Până în 2034, datoria publică va depăşi plafonul de 55% din PIB, ca urmare se poate vorbi de o îngheţare a cheltuielilor totale cu salariile şi asistenţa socială pe durata a aproape 10 ani", subliniază sindicaliştii.

 
 
O altă Lege a salarizării în sectorul bugetar este aproape imposibil de implementat având în vedere modul în care s-a aplicat Legea 153/2017, dar şi restricţiile bugetare impuse de planul bugetar structural elaborat de Guvern, susţin reprezentanţii Blocului Naţional Sindical (BNS).

"Planul bugetar structural elaborat de Guvern are două ţinte principale: reducerea până în 2031 a deficitului bugetar şi intrarea pe o traiectorie de reducere a datoriei publice. Până în 2029 datoria publică va creşte în continuare, astfel că va atinge nivelul maxim de 62,9% din PIB, urmând să ajungă la nivelul din 2024 abia la finalul anului 2036. În condiţiile temperării semnificative a ritmului de creştere economică, în condiţii de deficit excesiv începând din 2025, indiferent de Guvern, vor trebui respectate prevederile Legii 69/2010, Legea responsabilităţii fiscal-bugetare. De altfel, se menţionează în plan că deciziile referitoare la politica cheltuielilor de personal şi de asistenţă sociala se vor lua cu respectarea Legii responsabilităţii fiscal-bugetare", se arată într-un comunicat al BNS, remis marţi AGERPRES.


Potrivit sursei citate, din 2025, datoria publică va depăşi 55%, în contextul respectării Legii 69/2010, iar acest lucru înseamnă îngheţarea cheltuielilor totale cu salariile personalului din sectorul bugetar şi îngheţarea totală privind asistenţa socială din sistemul public.

"Până în 2034, datoria publică va depăşi plafonul de 55% din PIB, ca urmare se poate vorbi de o îngheţare a cheltuielilor totale cu salariile şi asistenţa socială pe durata a aproape 10 ani", subliniază sindicaliştii.

Aceştia arată că reforma salarizării în sectorul public este asumată prin PNRR şi, cel puţin la nivel declarativ, îşi propune să aducă modificări semnificative în modul în care angajaţii din sectorul public sunt remuneraţi, inclusiv prin revizuirea coeficienţilor de ierarhizare, reintroducerea grilelor salariale pentru administraţia locală şi limitarea sporurilor.

Reforma include următoarele măsuri: revizuirea coeficienţilor de ierarhizare pentru familiile ocupaţionale, reintroducerea grilelor salariale pentru administraţia locală, limitarea sporurilor la 20% din salariul de bază. Noul cadru juridic se are în vedere a fi pus în aplicare în acelaşi timp pentru toate categoriile profesionale, pentru a se evita apariţia unor noi dezechilibre în sistemul de salarizare din sectorul public. De asemenea reforma sistemului de salarizare în sectorul public va avea în vedere încadrarea în plafoanele de cheltuieli de personal, spune BNS.

"Prin Planul fiscal structural se propune reducerea graduală a cheltuielilor de personal ca procent din PIB, de la 9,3% în 2024, la 8,3% în anul 2031 (...). În 2025 se va înregistra cea mai bruscă ajustare, cu 0,4 p.p. din PIB, acest lucru înseamnă că, în termeni reali, cheltuielile de personal vor scădea cu aproximativ 2%. Abia în 2027 cheltuielile de personal ar putea ajunge în termeni reali la nivelul din 2024. Având în vedere modul cum a fost implementată Legea 153/2017, cu astfel de restricţii bugetare, este aproape imposibil de implementat o altă Lege a salarizării în sectorul bugetar. Reducerea numărului de personal şi restructurarea sistemului de facilitate vor fi probabil măsuri utilizate pentru a ţine în limitele asumate politica de resurse umane din sectorul public. Pe de altă parte, în România, cheltuiala de personal din bugetul public este din ce în ce mai mult influenţată de drepturile salariale câştigate în instanţă de diverse categorii profesionale ce s-au considerat nedreptăţite de aplicarea legii. Acest fenomen nu s-a stopat şi va presa şi mai mult pe salariile celor ce rămân în sistem. Cât despre criterii de performanţă, este relevant indicatorul european - Eficienţa Guvernului (Government Effectiveness) - reflectă percepţia privind calitatea serviciilor publice şi gradul de independenţă faţă de presiunile politice, calitatea elaborării şi punerii în aplicare a politicilor şi credibilitatea angajamentului guvernului faţă de astfel de politici", concluzionează BNS.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 225 / 18147
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...