Damov (Coaliţia pentru Economia Circulară): Serviciile municipale continuă să rămână o zonă plină de birocraţie
28 Februarie 2024
AGERPRESAcesta a adăugat că, în privinţa industriei de reciclare din România, una dintre problemele importante este legislaţia subsecventă.
Serviciile municipale continuă să rămână o zonă plină de birocraţie, iar în curând o să trecem la trirocraţie şi o să ajungem să fim sătui de raportări, a declarat, miercuri, Constantin Damov, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Circulară şi al Green Group, în cadrul unei conferinţe de specialitate.
"E greu să decolezi când ai foarte mult balast. Serviciile municipale continuă să rămână o zonă care este plină de birocraţie. Vă spun că o să trecem de la birocraţie la trirocraţie, adică o să fie şi mai multă şi o să ajungem să fim sătui de raportări. Avem, astăzi, o Strategie naţională pentru implementarea economiei circulare, care este transversală la toate ministerele. Avem şi noua Directivă de implementare a rapoartelor de sustenabilitate pe care nu le guvernează nimeni. Ele sunt, de fapt, rapoarte nefinanciare pe care le depunem la o instituţie financiară (...) Din păcate, toate aceste Directive trebuie traduse. Avem o viteză mult prea mică de reacţie nu numai la tarife, dar la tot ce se întâmplă în jurul nostru şi riscăm să fim depăşiţi de evenimente. Astăzi, cine calculează amprenta de carbon, cine calculează impactul de mediu în aceste rapoarte foarte importante nu se ştie. Ministerul Finanţelor a luat-o puţin înainte şi dat un Ordin de ministru prin care contabilii vor face treaba aceasta. Ferească Dumnezeu! Dacă ne-am mai închide odată într-o cameră să stabilim care sunt direcţiile de activitate, o să vedeţi că aici ne lipsesc auditori pe piaţa aceasta, care ar trebui autorizaţi de Ministerul Finanţelor, de Ministerul Mediului. Fără aceste raportări n-o să mai putem să fim lanţul de aprovizionare al companiilor mari, iar toţi cei mici, dacă nu sunt auditaţi, nu vor mai putea livra. Intrăm într-un joc periculos şi birocraţia devine imensă, raportarea imensă şi în spate avem o lipsă de guvernare", a afirmat Damov.
"E greu să decolezi când ai foarte mult balast. Serviciile municipale continuă să rămână o zonă care este plină de birocraţie. Vă spun că o să trecem de la birocraţie la trirocraţie, adică o să fie şi mai multă şi o să ajungem să fim sătui de raportări. Avem, astăzi, o Strategie naţională pentru implementarea economiei circulare, care este transversală la toate ministerele. Avem şi noua Directivă de implementare a rapoartelor de sustenabilitate pe care nu le guvernează nimeni. Ele sunt, de fapt, rapoarte nefinanciare pe care le depunem la o instituţie financiară (...) Din păcate, toate aceste Directive trebuie traduse. Avem o viteză mult prea mică de reacţie nu numai la tarife, dar la tot ce se întâmplă în jurul nostru şi riscăm să fim depăşiţi de evenimente. Astăzi, cine calculează amprenta de carbon, cine calculează impactul de mediu în aceste rapoarte foarte importante nu se ştie. Ministerul Finanţelor a luat-o puţin înainte şi dat un Ordin de ministru prin care contabilii vor face treaba aceasta. Ferească Dumnezeu! Dacă ne-am mai închide odată într-o cameră să stabilim care sunt direcţiile de activitate, o să vedeţi că aici ne lipsesc auditori pe piaţa aceasta, care ar trebui autorizaţi de Ministerul Finanţelor, de Ministerul Mediului. Fără aceste raportări n-o să mai putem să fim lanţul de aprovizionare al companiilor mari, iar toţi cei mici, dacă nu sunt auditaţi, nu vor mai putea livra. Intrăm într-un joc periculos şi birocraţia devine imensă, raportarea imensă şi în spate avem o lipsă de guvernare", a afirmat Damov.
Acesta a adăugat că, în privinţa industriei de reciclare din România, una dintre problemele importante este legislaţia subsecventă.
"Industria de reciclare este o consecinţă a colectării. Avem o colectare bună, putem să avem o industrie de reciclare la fel de bună. Nu avem colectare bună, nu avem materiale de calitate, cantităţi, industria de reciclare este o consecinţă şi atunci, într-adevăr, trebuie foarte mare atenţie în zona aceasta de colectare (...) Problema la noi este legislaţia subsecventă, pentru că nu găsim drumul şi încercăm întotdeauna să rezolvăm probleme mici care sunt ba într-un judeţ, ba la o firmă, ba la un om şi cred că de asta nici nu e perfectă. Probabil că va trebui să modificăm din nou aceste legislaţii, că normele şi ordinele de ministru pot să se succeadă. SGR-ul este absolut o revoluţie, aşa cum privim noi lucrurile. Responsabilitatea producătorului este la producător şi aceasta este o instituţie în Uniunea Europeană. Răspunderea extinsă a producătorului, organizaţiile de transfer de responsabilitate sunt o instituţie care la noi nu a fost respectată. S-a mutat responsabilitatea de la producător la OIREP, de la OIREP la colector şi am ajuns de la răspunderea extinsă la răspunderea "e stinsă" şi cred că trebuie să analizăm şi să ducem în zona de simplicitate toată această complicaţie pe care ne-am făcut-o în legislaţie", a explicat specialistul.
În viziunea lui Damov, "Europa a ridicat foarte mult ambiţia de a recicla" într-un mod "puţin dezechilibrat".
"Pe de altă parte, vreau să spun că se anunţă nori negri şi în zona de reciclare. Şi aici n-avem nimic de spus în România, dar Europa a ridicat foarte mult ambiţia de a recicla şi este şi puţin dezechilibrat. Dacă vă uitaţi, avem 70-80% colectare - reciclare. Peste acest fenomen, apare importul din lumea întreagă. Europa nu şi-a dat seama că intră într-o competiţie globală, iar în competiţia globală, astăzi, vedem foarte multe materiale reciclate care vin din India, din China, din Indonezia, din Egipt, din Turcia. Sunt o grămadă de locuri în care nu se respectă condiţiile de mediu, apa spălată se dă în oceane. Noi aici suntem controlaţi, să vedem dacă are calitatea de lacrimi de prinţesă. Am văzut locuri în care 90% din plasticul reciclat s-a adus din afara Uniunii Europene, iar acesta nu mai este o problemă a noastră, ci e o problemă europeană", a menţionat Constantin Damov.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1797 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...