![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
O persoană cu salariul minim are nevoie să economisească între 26 şi 51 de ani ca să-şi cumpere maşină cu programul Rabla (analiză)
20 Decembrie 2022
AgerpresRaportul, comisionat de 2Celsius şi realizat de cercetătoarele Natalia Ciobanu şi Adela Fofiu, analizează programele Rabla şi Rabla Plus din perspectiva impactului social şi a modului în care sunt abordate sărăcia şi alte probleme sociale legate de mobilitate şi acces.
O persoană care câştigă salariul minim pe economie ar avea nevoie să economisească 10% din salariu timp de 26 până la 51 de ani ca să-şi poată cumpăra o maşină nouă, cu programul Rabla, a afirmat marţi cercetătoarea Natalia Ciobanu, cu ocazia prezentării unui raport despre programele Rabla şi Rabla Plus.
Raportul, comisionat de 2Celsius şi realizat de cercetătoarele Natalia Ciobanu şi Adela Fofiu, analizează programele Rabla şi Rabla Plus din perspectiva impactului social şi a modului în care sunt abordate sărăcia şi alte probleme sociale legate de mobilitate şi acces.
"Dacă mergem pe ideea să ne punem 10% deoparte, din salarii, pentru a ne cumpăra maşină, o persoană care câştigă salariul minim pe economie ar avea nevoie de la 26 până la 51 de ani de economie că să acumuleze suma necesară să îşi cumpere o maşină, cu programul Rabla", a menţionat Natalia Ciobanu, precizând că aceste calcule au fost făcute pentru anul 2021, cu salariul minim şi preţul maşinilor din 2021.
Raportul, comisionat de 2Celsius şi realizat de cercetătoarele Natalia Ciobanu şi Adela Fofiu, analizează programele Rabla şi Rabla Plus din perspectiva impactului social şi a modului în care sunt abordate sărăcia şi alte probleme sociale legate de mobilitate şi acces.
"Dacă mergem pe ideea să ne punem 10% deoparte, din salarii, pentru a ne cumpăra maşină, o persoană care câştigă salariul minim pe economie ar avea nevoie de la 26 până la 51 de ani de economie că să acumuleze suma necesară să îşi cumpere o maşină, cu programul Rabla", a menţionat Natalia Ciobanu, precizând că aceste calcule au fost făcute pentru anul 2021, cu salariul minim şi preţul maşinilor din 2021.
Totodată, o persoană cu salariul mediu pe economie ar avea nevoie să economisească timp de 10 până la 20 de ani ca să-şi cumpere o maşină cu programul Rabla.
Ea a precizat că, în ceea ce priveşte salariul mediu, există variaţii la nivel de judeţe.
"Salariul mediu din Cluj Napoca este diferit de salariul mediu din Teleorman. Mergând pe ideea unui salariu mediu naţional, eu, ca persoană cu salariul mediu - aş avea nevoie să economisesc 10% din salariu timp de 10 până la 20 de ani că să-mi cumpăr cu programul Rabla o maşină nouă, mai ieftină. Când ne uităm la numărul acesta de ani pentru persoane cu salarii medii, mai ales cu salarii minime pe economie, ne dăm seama cât de greu ar fi cuiva să poată să-şi pună bani deoparte să-şi ia o maşină nouă, chiar cu programul Rabla. Asta dacă nu ţinem cont că salariul mediu pe economie în judeţe precum Teleorman, Iaşi, Vaslui, este mai puţin decât coşul minim de consum, ceea ce înseamnă că este puţin probabil să-şi permită cineva să pună 10% din salariu fără a tăia din altă parte, din necesităţile de bază", a precizat Natalia Ciobanu.
Reprezentanţii 2Celsius au menţionat că peste 1,5 milioane de cetăţeni din România lucrează pe salariul minim.
"La nivel european, România are de două ori mai mulţi angajaţi care lucrează pe salariul minim pe economie comparativ cu media europeană", au subliniat reprezentanţii 2Celsius.
La rândul său, Silviu Ionescu, reprezentant Ford consideră că această perspectivă "este greşită" în condiţiile în care 80-90% din achiziţiile de maşini se bazează pe o soluţie de finanţare, un credit sau diverse instrumente de creditare.
În replică, Natalia Ciobanu a menţionat că "discursul nu este foarte diferit", având în vedere faptul că un salariat fie se angajează să economisească 10% din salariu, fie se angajează să plătească procent pe lună rată la banca, care e mai mare de 10% din salariu. "În esenţă, ajungem tot acolo", a punctat aceasta.
La rândul său, Mihai Stoica, director executiv al Asociaţiei 2Celsius, a spus că anul trecut a propus o limită pentru emisiile maşinilor noi care pot fi achiziţionate prin programul Rabla.
"Noi am propus, ca limită, media europeană care le este impusă producătorilor, de 95 gr.CO2/km. (...) Foarte multe dintre maşinile de pe străzi sunt de la non Euro până la Euro 4. Putem să mişcăm câmpul până la eliminarea programului Rabla sau programul Rabla pentru maşinile convenţionale, având în vedere că ne îndreptăm către 2035 şi punerea pe piaţă doar a maşinilor electrice. Ne putem uita la subvenţie pentru achiziţionarea de maşini electrice second-hand, inclusiv pentru introducerea de zone de emisii reduse la nivelul României", a mai spus Mihai Stoica.
Raportul "Impactul social al schemelor de reînnoire a parcului naţional auto: programele Rabla şi Rabla Plus" a fost lansat marţi, în cadrul unei conferinţe online.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6212 / 18434 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...