ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 1.700 de consumatori s-au adresat CSALB pentru rezolvarea situaţiilor cu băncile anul acesta

24 August 2022   |   Agerpres

Majoritatea solicită găsirea unor soluţii pentru reducerea ratelor afectate de creşterea preţurilor şi de majorarea dobânzilor variabile. Răspunsul instituţiilor de credit a venit prin scăderea la sub 4% a cererilor respinse fără un motiv obiectiv.

 
 
Peste 1.700 de consumatori au formulat solicitări în raport cu băncile şi IFN-urile prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), de la începutul anului, se arată într-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
 
Majoritatea solicită găsirea unor soluţii pentru reducerea ratelor afectate de creşterea preţurilor şi de majorarea dobânzilor variabile. Răspunsul instituţiilor de credit a venit prin scăderea la sub 4% a cererilor respinse fără un motiv obiectiv.
 
În plus, valoarea beneficiilor obţinute din negocierile dintre instituţiile de credit şi consumatori, derulate pe parcursul anului 2022, a depăşit, până în luna august, suma obţinută pentru întregul an 2020, respectiv 1,3 milioane euro.
 
"Observăm că băncile au gestionat eficient atât perioada pandemiei, cât şi cea generată de creşterea generalizată a preţurilor şi de majorarea dobânzilor. Un exemplu este reprezentat de cererile privind trecerea de la ROBOR la IRCC. În cadrul CSALB am primit 50 de astfel de cereri, semn că probabil băncile au rezolvat intern majoritatea acestor solicitări. Există şi ipoteza în care consumatorul a fost refuzat iniţial de bancă, iar după ce a ajuns la CSALB, instituţia de credit şi-a reconsiderat poziţia, dar asta arată încă o dată flexibilitatea instituţiilor de credit de a negocia cu consumatorul, chiar dacă politica băncii respective nu era să acorde această modificare automat, pe baza unei simple cereri", a declarat Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB.
 
El a arătat că, atunci când completează o cerere în aplicaţia de pe site-ul CSALB, un consumator bifează o singură opţiune privind obiectul cererii, dar ataşează o serie de documente şi îşi descrie situaţia financiară. Toate aceste informaţii ajung la structurile organizatorice din băncile comerciale care lucrează direct cu CSALB.
 
"Iar acolo aceste cereri primesc o atenţie suplimentară, sunt scoase din şablon şi analizate particular. Asta face ca, în anumite situaţii particulare dificile, unele solicitări privind diminuarea ratelor, de pildă, să primească soluţii de ştergere integrală a datoriei", susţine reprezentantul CSALB.
 
Cererile respinse de bănci din motive nejustificate au ajuns în 2022 la cel mai mic nivel de la înfiinţarea CSALB: 3,7% din total. În urma solicitărilor făcute de CSALB către bănci, pentru unele cereri iniţial refuzate, băncile şi-au reconsiderat opinia şi le-au acceptat spre negociere.
 
Solicitarea de ştergere a înregistrărilor în Biroul de Credit este considerată un motiv obiectiv de clasare a cererii deoarece nu sunt cereri negociabile, iar consumatorii se pot adresa direct băncilor cu această solicitare. În 2022 băncile şi IFN-urile au primit în cadrul CSALB peste 700 de astfel de cereri, faţă de 1.173 de cereri cu acest obiect în 2021.
 
Valoarea beneficiilor rezultate din negocierile purtate în cadrul CSALB (2016 - 2022) depăşeşte 7 milioane de euro.
 
Din 2016 până acum, aproximativ 3.700 de consumatori s-au împăcat cu băncile şi IFN-urile în cadrul CSALB (prin intermediul concilierilor şi prin facilitarea înţelegerilor directe dintre părţi).
 
Până în prezent CSALB înregistrează cel mai mare număr de înţelegeri amiabile/an: 361. Cifra confirmă preluarea la nivelul băncilor comerciale a mecanismelor de soluţionare prin negociere promovate de CSALB.
 
CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6728 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...