ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 60% dintre serviciile financiare accesate de către IMM-uri sunt destinate fiscalităţii (analiză)

13 Decembrie 2022   |   Agerpres

Conform sursei citate, IMM-urile care au accesat serviciile fiscale au fost mai atente la conformare şi deschise să vadă ce variante sunt atât pentru tranzacţiile speciale, la care solicită implicarea expertului, cât şi pentru business-ul curent, afectat de creşterile preţurilor şi de perspectiva creşterii taxelor, în 2023.

 
 
Mai mult de 60% dintre companiile româneşti au cerut servicii de fiscalitate, 30% au fost interesate de servicii de construcţie bugetară şi strategie de preţ şi doar 10% dintre IMM-uri au folosit implementarea de instrumente financiare, precum Simulatorul de Business, arată datele unei companii de strategie financiară şi contabilitate.

"Din perspectiva noastră, 2022 este fără nicio îndoială anul fiscalităţii. Înţelegem că antreprenorii au două mari provocări în atingerea obiectivelor de creştere şi scalare, respectiv generarea de vânzări şi capacitatea de livrare - performanţa operaţională - echipe şi procese. Trebuie să găsim pârghii ca aceste preocupări să fie permanent incluse în abordarea financiară şi să generăm indicatori de performanţă financiari corelaţi cu cei non-financiari", a declarat Ioana Arsenie, fondator Trusted Advisor Strategy & Finance şi strateg financiar.


Conform sursei citate, IMM-urile care au accesat serviciile fiscale au fost mai atente la conformare şi deschise să vadă ce variante sunt atât pentru tranzacţiile speciale, la care solicită implicarea expertului, cât şi pentru business-ul curent, afectat de creşterile preţurilor şi de perspectiva creşterii taxelor, în 2023.

Analiza arată că obiectivul principal al acestor companii a fost de a crea o structură între construcţia bugetară şi de preţ dar şi de a interconecta politica comercială cu trezoreria.

"Acest proiect strategic se continuă cu asistenţă lunară pentru implementare, pe diferite etape, în funcţie de priorităţi. Aceste companii nu au resurse dedicate proiectelor şi ne adaptăm la disponibilitatea antreprenorului, care are de multe ori şi alte priorităţi, si observăm două provocări mari - adaptarea la structura nouă şi tendinţa de a reveni la vechile tool-uri mai familiare, dar rudimentare, respectiv dificultatea de a pune la dispoziţie datele - fie că sunt neagregate sau nu au nivelul de detaliu necesar. Atât activităţile de producţie cât şi cele de livrare servicii dintr-o companie sunt mapate pe criterii de productivitate şi standarde de performanţă, de la care se stabilesc bugetele", mai arată cercetarea.

Potrivit sursei citate, anul acesta antreprenorii care au optat pentru implementarea unui instrument financiar în cadrul companiei au fost mult mai atenţi la bugete şi cash-flow şi au dorit să fie susţinuţi pentru a crea un Simulator de Business, un buget dinamic, conform condiţiilor actuale, care solicită elaborarea permanentă a bugetelor, având în vedere variaţiile semnificative pe categoriile principale de costuri, de la materii prime, la energie, salarii, transport/supply-chain, dobânzi.

Trusted Advisor Strategy & Finance este o companie românească de strategie financiară şi contabilitate, iar abordarea este de a segmenta lanţul valoric şi profitabilitatea pe activităţi, pornind de la achiziţii - cercetare-dezvoltare - producţie - vânzare - colectare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6571 / 18679
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...