ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu:66% dintre români schimbă electrocasnicele mari la 5-10 ani; telefoanele sunt înlocuite în maximum 3 ani

31 Ianuarie 2022   |   Agerpres

În privinţa frecvenţei de înlocuire a aparatelor electronice pe care le deţin, 38% dintre cei chestionaţi au spus că fac acest lucru cu telefonul mobil o dată la 2-3 ani, iar produsele de înfrumuseţare şi îngrijire corporală o dată pe an (23%).

 
 
Două treimi dintre români (66%) susţin că înlocuiesc electrocasnicele mari uzate (frigider, cuptor, maşină de spălat), în medie, la 5-10 ani, în timp ce telefoanele mobile sunt schimbate o dată la 2-3 ani, reiese dintr-un studiu al Asociaţiei Environ, realizat de Reveal Marketing Research.
 
Potrivit sursei citate, cei mai mulţi dintre respondenţi afirmă că sunt influenţaţi în decizia de cumpărare a unui echipament electric nou în primul rând de preţ (54%), clasa energetică (32%) şi recenziile favorabile (30%). La polul opus se situează 22% dintre români, care consideră sustenabilitatea brandului sau a produsului ca fiind un criteriu relevant în procesul de achiziţie.
 
În privinţa frecvenţei de înlocuire a aparatelor electronice pe care le deţin, 38% dintre cei chestionaţi au spus că fac acest lucru cu telefonul mobil o dată la 2-3 ani, iar produsele de înfrumuseţare şi îngrijire corporală o dată pe an (23%).
 
În schimb, electrocasnicele mari (frigider, cuptor, maşină de spălat) sunt schimbate de către 66% dintre cei care au participat la studiu, în medie, la 5 - 10 ani.
 
Întrebaţi care este motivaţia înlocuirii echipamentelor, 25% au menţionat că gadget-urile (telefoane mobile, laptopuri) şi televizoarele sunt schimbate atunci când apare o nouă tehnologie sau sau o ofertă atractivă (21%), în timp ce electrocasnicele de bucătărie, cele de mici dimensiuni (aspiratoare) sau mari dimensiuni (maşini de spălat) sunt înlocuite după ce acestea se strică (73%) sau pur şi simplu sunt prea vechi (31%).
 
De asemenea, atunci când vine vorba despre comportamentul post-consum, 58% dintre români afirmă că predau electrocasnicele vechi la schimb în magazinele care oferă vouchere sau reduceri de preţ în cadrul programelor de buy-back.
 
Puţin peste jumătate din totalul celor intervievaţi (52%) afirmă că predau aparatura veche spre reciclare, iar 24% dintre respondenţi obişnuiesc să o dăruiască unor membri ai familiei sau cunoscuţi.
 
Chestionaţi cu privire la motivele pentru care nu reciclează mai des, românii au declarat că nu au puncte de reciclare în apropiere (44%), nu au informaţii despre cum pot să recicleze aparatura veche (18%) sau consideră că ar trebui să fie recompensaţi (14%).
 
Totodată, 17% dintre respondenţi au folosit sau cunosc pe cineva care a folosit sistemul de predare gratuită a deşeurilor electrice de mici dimensiuni fără obligaţia de a cumpăra un produs nou.
 
Asociaţia Environ anunţă lansarea campaniei "Reciclează! Acum ai unde" prin care îşi propune extinderea reţelei naţionale de puncte de colectare a deşeurilor electrice de mici dimensiuni cu minim 2022 de locaţii noi.
 
Campania face parte din strategia Environ de îndeplinire a ţintei de colectare a deşeurilor electrice şi de creştere a gradului de informare al populaţiei cu privire la sistemele de colectare. Punctele de colectare vor fi organizate în spaţiile de vânzare ale retail-erilor, showroom-uri, depozite, supermarket-uri, centre comerciale, farmacii, benzinării, magazine de proximitate, scări de bloc şi sedii ale companiilor.
 
Cutiile speciale pentru colectarea echipamentelor electrice vechi (de mici dimensiuni) sunt disponibile în mai multe versiuni şi pot fi puse atât la dispoziţia companiilor, dar şi persoanelor fizice prin solicitare transmisă pe adresa office@environ.ro sau la numărul de Call Center 031.827.0000.
 
În plus, Asociaţia a realizat actualizarea aplicaţiei mobile cu acelaşi nume în care sunt integrate deja peste 4.000 de puncte de colectare a deşeurilor electrice şi bateriilor uzate.
 
Studiul Reveal Marketing Research pentru Asociaţia Environ a fost realizat la nivel naţional pe un eşantion de 1.007 respondenţi, în perioada 1 - 15 noiembrie 2021.
 
În 2022, ţinta României de colectare şi reciclare a deşeurilor de echipamentelor electrice şi electronice este de 65% din media cantităţilor puse pe piaţă în ultimii trei ani. Circa 80% dintr-un echipament electronic poate fi reciclat.
 
Asociaţia Environ, una dintre primele organizaţii colective de transfer responsabilitate din România, împlineşte anul acesta 15 ani de activitate, timp în care a gestionat peste 150.000 tone de DEEE (deşeuri de echipamente electrice şi electronice).
 
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9266 / 17356
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Baciu Partners anunță extinderea echipei de leadership: Andrei Cosma și Corina Roman sunt promovați în poziția de partener
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
Dispute Resolution | Echipa Stratulat Albulescu este implicată atât mandate cu elemente de extraneitate, cât și în proiecte care pun în discuție mai multe arii de practică. Firma are o activitate intensă pe plan local și a căpătat vizibilitate externă tot mai mare prin prisma mandatelor gestionate, listării în ghidurile juridice și prezenței la evenimentele de profil internaționale
Bondoc și Asociații SCA anulează un proces-verbal al ANPC de sancționare pentru practici comerciale incorecte în domeniul publicității și audiovizualului | Proiect gestionat de Ioana Katona (Partener) și Anca Radu (Associate)
Clifford Chance Badea a asistat PPC Group în acordul privind achiziția a 629MW de energie regenerabilă de la o companie din portofoliul Macquarie. Nadia Badea (Partener) și Loredana Ralea (Counsel) au coordonat echipa
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
RTPR, alături de OX2 la vânzarea unui parc eolian de 99MW, într-o tranzacție de 214 milioane euro, prima în România a grupului suedez | Echipa locală a fost coordonată de Mihai Ristici (Partner) și Vlad Stamatescu (Counsel). Colaborare cu echipa A&O Shearman condusă de Kamil Jankielewicz
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...