ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un mai bun management al riscurilor reprezintă prioritatea principală pentru sectorul guvernamental în 2025

27 Ianuarie 2025   |   BizLawyer

• Managementul integrat al riscurilor a devenit prioritatea principală • Perioada optimă pentru a acționa este redusă • 2025 aduce schimbări în acordurile și alianțele globale

Sofia Stoican, Partner, Business Consulting, Government and Public Sector, EY România

 
 
Apariția unor riscuri disruptive și așteptările tot mai mari ale populației duc la provocări majore pentru liderii din sectorul guvernamental și public pentru a gestiona riscurile în continuă evoluție, fără a face compromisuri în privința prestării de servicii publice sau a responsabilității fiscale. Având în vedere incertitudinea economică și presiunile financiare cu care se confruntă atât autoritățile guvernamentale, cât și cetățenii, practicile actuale nu mai reprezintă o opțiune viabilă. Potrivit ultimului raport al EY Principalele zece riscuri pentru sectorul guvernamental și public în 2025, managementul integrat al riscurilor a devenit o nevoie critică pentru a gestiona principalele riscurile din sectorul public în 2025.


Organizațiile guvernamentale și din sectorul public vor trebui să facă o serie de compromisuri dificile și posibil greu de acceptat, care sunt necesare pentru a atenua riscurile și a preîntâmpina crize mai grave în viitor.

Sofia Stoican, Partner, Business Consulting, Government and Public Sector, EY România: „Într-o lume marcată de incertitudine și schimbări rapide, liderii guvernamentali și din sectorul public trebuie să adopte o abordare proactivă în gestionarea riscurilor pentru a recâștiga încrederea publicului. Investind în sisteme integrate de gestionare a riscurilor, organizațiile din sectorul public pot deveni mai agile și mai receptive, demonstrând astfel valoarea unei guvernări proactive și beneficiile tangibile pe care aceasta le poate aduce societății”.

Cele mai importante 10 riscuri pentru sectorul guvernamental și public identificate de Raportul EY: (1) Incapacitatea de a implementa finanțe publice sustenabile, (2) Creștere publică deficitară sau nesustenabilă, (3) Penuria forței de muncă și creșterea muncii informale, (4) Capacitate digitală și securitate cibernetică deficitare, (5) Eșecul de a se adapta la un nou peisaj geopolitic, (6) Vizibilitate și trasabilitate limitate sau chiar lipsă a lanțurilor de aprovizionare, (7) Reziliență scăzută a angajaților care afectează atragerea de talente în sectorul public, (8) Eșecul de a reduce decalajul dintre obiectivele și acțiunile întreprinse în materie de climă, (9) Rezistența redusă la șocurile legate de climă și (10) Lipsa de concordanță între nevoi și așteptări și experiență și capacitate de răspuns.

Pentru a aborda incertitudinile cu optimism, este necesar un management integrat al riscurilor

Nevoia de schimbare nu este un concept nou pentru liderii din sectorul guvernamental și public. Cu toate acestea, perioada optimă pentru a acționa se încheie rapid, iar menținerea situației actuale va exacerba problemele existente. Este probabil ca evoluțiile perturbatoare nu numai să persiste, ci și să devină mai interconectate în viitorul apropiat. Multe dintre principalele zece riscuri din acest an se intersectează și se influențează reciproc, sporind atât complexitatea actului de guvernare, cât și dificultatea implementării unor schimbări durabile.

În 2025, se anticipează o proliferare a deciziilor tranzacționale pe scena globală, având potențialul de a destrăma acordurile, alianțele și normele internaționale și amplificând, astfel, instabilitatea și precaritatea economică. Această schimbare ar putea provoca perturbări neașteptate în domenii, precum lanțurile de aprovizionare, comerț și migrație. Aceste perturbări, dacă nu sunt abordate și/sau atenuate în mod eficace, ar putea submina reziliența populației și ar putea eroda încrederea în guvern.

Mitigarea eficientă a riscurilor poate aduce beneficii semnificative

Raportul a constatat că gestionarea riscurilor nu mai poate rămâne o activitate izolată, limitată la planificările anuale sau la discuțiile între înalții demnitari. Liderii din sectorul public, indiferent de rangul lor, trebuie să evalueze în mod continuu riscurile care se prefigurează și să implice actorii interesați din interiorul și din afara organizației lor astfel încât să se adapteze și să reacționeze în mod eficace.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19 / 18354
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Deloitte România a asistat IMO Property Investments București, parte a Grupului Eurobank, în vânzarea a 100% din acțiunile sale către Grupul APS
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...