ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociaţia Energia Inteligentă va elabora un studiu privind reducerea emisiilor în transporturi

31 Mai 2021   |   Agerpres

Atingerea obiectivelor Acordului de la Paris precum şi a obiectivului Uniunii Europene privind neutralitatea climatică până în 2050 este strâns legată şi de subiectul transporturilor care, la nivel european sunt responsabile pentru aproximativ o treime din emisiile de CO2, arată reprezentanţii AEI.

 
 
Asociaţia Energia Inteligentă va demara realizarea unui studiu privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon în transporturi, sector care generează o treime din emisiile totale, potrivit unui comunicat.
 
Atingerea obiectivelor Acordului de la Paris precum şi a obiectivului Uniunii Europene privind neutralitatea climatică până în 2050 este strâns legată şi de subiectul transporturilor care, la nivel european sunt responsabile pentru aproximativ o treime din emisiile de CO2, arată reprezentanţii AEI.
 
Viitorul transportului este unul dintre cele mai dezbătute subiecte atât la nivel european, cât şi în România, discuţiile concentrându-se pe surse alternative de combustibil, componenţa fiecărui element din lanţul valoric de transport, mixul energetic pentru a atinge obiectivele de mediu din 2030, respectiv 2040 şi o foaie de parcurs care să ajute fiecare stat în parte să atingă aceste ţinte.
 
Pentru a atinge aceste obiective este necesară consultarea tuturor părţilor implicate şi un dialog permanent între mediul decizional şi mediul de afaceri care să faciliteze elaborarea unui cadru general şi a unei strategii coerente pentru atingerea ţintelor de mediu într-o manieră echilibrată, care să contribuie totodată la redresarea şi relansarea economică.
 
Astfel, sub coordonarea preşedintelui Asociaţiei Energia Inteligentă, Dumitru Chisăliţă, s-a creat un grup de lucru privind viitorul transporturilor care şi-a propus realizarea unui studiu privind provocările şi oportunităţile actuale din domeniul transporturilor care să cuprindă o foaie de parcurs pentru atingerea ţintelor de emisii stabilite pentru România la nivelul anului 2030.
 
"Alinierea României la legislaţia europeană şi atingerea obiectivelor Green Deal sunt o prioritate pentru ţara noastră. Totodată, pentru a încuraja investiţiile durabile privind viitorul transportului trebui analizate toate elementele pentru a evita consecinţele negative asupra pieţei şi a asigura sprijin în parcursul către un transport mai verde. Impunerea unei tranziţii forţate, fără a pune la dispoziţie un sprijin substanţial atât companiilor de transport, cât şi dezvoltatorilor de reţele de realimentare cu combustibil alternativ, poate duce la blocaje economice şi financiare şi la creşteri semnificative de cost suportate de consumatori. Prin urmare, consider că este importantă adoptarea unei abordări centrate pe consumator, prin introducerea unor politici de transport şi mobilitate care să răspundă coerent modificărilor şi evoluţiilor în ceea ce priveşte nevoile şi obiceiurile consumatorilor", a declarat Dumitru Chisăliţă.
 
Scopul acestui studiu este de a propune o foaie de parcurs pentru atingerea ţintelor de emisii stabilite la nivelul anului 2030 pentru România, luând în calcul potenţialele scenarii de evoluţie, de a identifica mixul cel mai potrivit pentru România, cu impactul economic şi social al tranziţiei cel mai redus, precum şi de a identifica şi recomanda un set de măsuri pentru îndeplinirea obiectivelor la nivelul anului 2030. De asemenea domeniul de aplicare al modelarii trebuie sa fie definit in baza unei serii de factori precum: politici publice, compoziţia flotei de vehicule şi disponibilitatea unor informaţii precise şi fiabile.
 
La nivel european se remarcă o serie de iniţiative şi tendinţe ce susţin procesul de reducere a emisiilor de carbon. De exemplu, hidrogenul verde este intens promovat ca alternativă la combustibilii poluanţi, iar mediul de afaceri se aliniază la această tendinţă prin investiţii în producerea de hidrogen verde sau dezvoltarea de vehicule propulsate cu ajutorul acestui gaz. De asemenea, există o tendinţă tot mai accentuată de electrificare a transportului, atât cel public, cât şi cel efectuat cu automobilul personal şi tot mai mulţi actori de pe piaţa de automotive se reorientează către producerea de autovehicule electrice. Guvernele statelor susţin şi ele demersurile de reducere a emisiilor de CO2 prin politici publice relevante, susţinerea industriilor şi consumatorilor în reorientarea către soluţii mai puţin poluante sau taxarea emisiilor de CO2. Din perspectiva orizontului de timp 2030, dezvoltarea sectorului energetic va permite o mai bună adaptare la schimbările ce au loc la nivel internaţional: atenuarea impactului schimbărilor climatice, evoluţia tehnologică şi tendinţele din politica internaţională.
 
Este necesară totodată şi creşterea gradului de conştientizare în rândul populaţiei asupra necesităţii alinierii la standardele Uniunii Europene în ceea ce priveşte tendinţa de evoluţie a transportului şi reorientării către noi alternative, mai puţin poluante.
 
De asemenea, aducerea în prim planul factorilor de decizie din România a unor posibile scenarii şi soluţii, privind reglementarea, stabilirea de strategii, emiterea de politici financiar-fiscale, etc privind necesitatea aducerii României la standardele europene şi implicarea acestora în adoptarea de măsuri în concordanţa cu trendurile şi politicile din Uniunea Europeană privind reducerea poluării ar trebui să fie o preocupare a tuturor actorilor implicaţi în acest sector. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3912 / 8178
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Baciu Partners anunță extinderea echipei de leadership: Andrei Cosma și Corina Roman sunt promovați în poziția de partener
Bondoc și Asociații SCA anulează un proces-verbal al ANPC de sancționare pentru practici comerciale incorecte în domeniul publicității și audiovizualului | Proiect gestionat de Ioana Katona (Partener) și Anca Radu (Associate)
Clifford Chance Badea a asistat PPC Group în acordul privind achiziția a 629MW de energie regenerabilă de la o companie din portofoliul Macquarie. Nadia Badea (Partener) și Loredana Ralea (Counsel) au coordonat echipa
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
RTPR, alături de OX2 la vânzarea unui parc eolian de 99MW, într-o tranzacție de 214 milioane euro, prima în România a grupului suedez | Echipa locală a fost coordonată de Mihai Ristici (Partner) și Vlad Stamatescu (Counsel). Colaborare cu echipa A&O Shearman condusă de Kamil Jankielewicz
Filip & Company asistă Digi Portugalia la achiziția Nowo Communications, al patrulea cel mai mare operator de telecomunicații mobile și fixe din Portugalia
LegiTeam | We are looking for a corporate ̸ M&A lawyer (5-7 years of experience) to join RTPR
Filip & Company a asistat Simtel Team cu privire la transferul acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...