ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Suciu Popa au asistat BRM în proiectarea și lansarea serviciului de Contraparte Centrală pentru tranzacţiile la termen. Miruna Suciu și Andrei Georgescu au coordonat proiectul

23 Septembrie 2019   |   A.D.

Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner și Andrei Georgescu - Partner și a cuprins alți trei avocați specializați în energie, piețe de capital și chestiuni de reglementare.

Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner si Andrei Georgescu - Partner

 
 
Bursa Română de Mărfuri (BRM) a lansat recent serviciul central de serviciul de Contraparte Centrală pentru tranzacţiile la termen pe o săptămână şi pe o lună.Platforma este de așteptat să includă scadențe mai mari în viitor, urmând să fie înființat un fond suplimentar de compensare până la sfârșitul anului.În prezent, fondul este alimentat de BRM cu 1,5 milioane de euro, sumă ce poate acoperi orice variație de preț, determinând valorile implicite ale tranzacțiilor.

Potrivit informațiilor BizLawyer, avocații firmei Suciu Popa au acordat consultanță BRM pe întregul proces de lansare a noii platforme, proiectând proceduri și reglementări personalizate pentru tranzacții de contrapartidă centrală pe termen lung. De asemenea, avocații au participat la consultări cu părțile interesate, pentru a se asigura că noul serviciu răspunde nevoilor pieței și este bine primit de piață. Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner și Andrei Georgescu - Partner și a cuprins alți trei avocați specializați în energie, piețe de capital și chestiuni de reglementare.


Contrapartea Centrală are rol semnificativ în procesul de gestionare a riscurilor induse de decontarea tranzacţiilor la termen, reprezentând o etapă necesară în procesul de dezvoltare a pieţelor cu contracte standard cu livrare administrate de BRM şi de aliniere la exigenţele UE.

Potrivit BRM, în vederea realizării rolului de Contraparte Centrală, se aplică novaţia subiectivă prin care Contrapartea Centrală devine cumpărător pentru orice vânzător şi vânzător pentru orice cumpărător, astfel încât fiecare participant la tranzacţii este asigurat de finalizarea operaţiunii comerciale, conform preţurilor şi cantităţilor convenite prin tranzacţie.

Riscurile de posibil eşec la decontare al unui participant sunt preluate integral de Contrapartea Centrală, acesta fiind practic izolat din punct de vedere al riscului sistemic, restul participanţilor nefiind afectaţi de incidentul eventual provocat de participantul individual.

Produsele standard, ce beneficiază de servicii de Contraparte pe platforma dedicată acestei pieţe de către BRM, pe baza unui regulament special, sunt toate produsele la termen cu perioada de livrare: săptămână, lună, trimestru, semestru calendaristic, sezon gazier, an calendaristic şi an gazier.

Activă pe piața avocaturii locale de peste 3 ani, firma Suciu Popa este recunoscută în fiecare an de către directoarele juridice internațională precum Legal 500 EMEA, IFLR 1000 sau Chambers & Partners, din 2016, drept unul dintre liderii pieței în arii de practică precum Energy & Natural Resources, Capital Markets, M&A, Litigation & Arbitration, Project Finance, Public Procurement și Infrastructure.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7433 / 8442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...