Avocații Suciu Popa au asistat BRM în proiectarea și lansarea serviciului de Contraparte Centrală pentru tranzacţiile la termen. Miruna Suciu și Andrei Georgescu au coordonat proiectul
23 Septembrie 2019
A.D.Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner și Andrei Georgescu - Partner și a cuprins alți trei avocați specializați în energie, piețe de capital și chestiuni de reglementare.
Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner si Andrei Georgescu - Partner |
Bursa Română de Mărfuri (BRM) a lansat recent serviciul central de serviciul de Contraparte Centrală pentru tranzacţiile la termen pe o săptămână şi pe o lună.Platforma este de așteptat să includă scadențe mai mari în viitor, urmând să fie înființat un fond suplimentar de compensare până la sfârșitul anului.În prezent, fondul este alimentat de BRM cu 1,5 milioane de euro, sumă ce poate acoperi orice variație de preț, determinând valorile implicite ale tranzacțiilor.
Potrivit informațiilor BizLawyer, avocații firmei Suciu Popa au acordat consultanță BRM pe întregul proces de lansare a noii platforme, proiectând proceduri și reglementări personalizate pentru tranzacții de contrapartidă centrală pe termen lung. De asemenea, avocații au participat la consultări cu părțile interesate, pentru a se asigura că noul serviciu răspunde nevoilor pieței și este bine primit de piață. Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner și Andrei Georgescu - Partner și a cuprins alți trei avocați specializați în energie, piețe de capital și chestiuni de reglementare.
Potrivit informațiilor BizLawyer, avocații firmei Suciu Popa au acordat consultanță BRM pe întregul proces de lansare a noii platforme, proiectând proceduri și reglementări personalizate pentru tranzacții de contrapartidă centrală pe termen lung. De asemenea, avocații au participat la consultări cu părțile interesate, pentru a se asigura că noul serviciu răspunde nevoilor pieței și este bine primit de piață. Echipa Suciu Popa implicată în acest proiect a fost coordonată de Miruna Suciu - Managing Partner și Andrei Georgescu - Partner și a cuprins alți trei avocați specializați în energie, piețe de capital și chestiuni de reglementare.
Contrapartea Centrală are rol semnificativ în procesul de gestionare a riscurilor induse de decontarea tranzacţiilor la termen, reprezentând o etapă necesară în procesul de dezvoltare a pieţelor cu contracte standard cu livrare administrate de BRM şi de aliniere la exigenţele UE.
Potrivit BRM, în vederea realizării rolului de Contraparte Centrală, se aplică novaţia subiectivă prin care Contrapartea Centrală devine cumpărător pentru orice vânzător şi vânzător pentru orice cumpărător, astfel încât fiecare participant la tranzacţii este asigurat de finalizarea operaţiunii comerciale, conform preţurilor şi cantităţilor convenite prin tranzacţie.
Riscurile de posibil eşec la decontare al unui participant sunt preluate integral de Contrapartea Centrală, acesta fiind practic izolat din punct de vedere al riscului sistemic, restul participanţilor nefiind afectaţi de incidentul eventual provocat de participantul individual.
Produsele standard, ce beneficiază de servicii de Contraparte pe platforma dedicată acestei pieţe de către BRM, pe baza unui regulament special, sunt toate produsele la termen cu perioada de livrare: săptămână, lună, trimestru, semestru calendaristic, sezon gazier, an calendaristic şi an gazier.
Activă pe piața avocaturii locale de peste 3 ani, firma Suciu Popa este recunoscută în fiecare an de către directoarele juridice internațională precum Legal 500 EMEA, IFLR 1000 sau Chambers & Partners, din 2016, drept unul dintre liderii pieței în arii de practică precum Energy & Natural Resources, Capital Markets, M&A, Litigation & Arbitration, Project Finance, Public Procurement și Infrastructure.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 7471 / 8480 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului București la începutul anului 2025 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Schimbări importante în Top 10: NNDKP are cei mai mulți avocați, Reff & Asociații urcă pe locul 4, după Filip & Company, iar DLA Piper iese din ”pluton”
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a noua ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose” | Cine sunt câștigătorii
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...