Construcţia căii ferate Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va costa 583,8 milioane de lei
18 Februarie 2019
AGERPRESŞeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a menţionat că procedura de expropriere a imobilelor proprietate privată este în curs de avizare şi nu poate oferi numele proprietarilor, însă a explicat că preţurile sunt în conformitate cu grila notarilor publici din 2019.
Construcţia căii ferate care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, pe care România şi-a asumat-o în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020, se ridică la 583,8 milioane de lei.
Conform anunţului făcut, luni, într-o conferinţă de presă de reprezentanţi ai Companiei Naţionale CFR SA, tronsonul se întinde pe 2,95 km după cum urmează: zona 1 (500 m) - cale ferată clasică; zona 2 (930 m) - terasament înalt cu structură de pământ înalt şi un podeţ; zona 3 (1.520 m) - viaduct şi două podeţe.
Şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a declarat, luni, că viaductul va trece la 22 de metri de Patinoarul Otopeni, aflat în proprietatea omului de afaceri Ion Ţiriac.
Conform anunţului făcut, luni, într-o conferinţă de presă de reprezentanţi ai Companiei Naţionale CFR SA, tronsonul se întinde pe 2,95 km după cum urmează: zona 1 (500 m) - cale ferată clasică; zona 2 (930 m) - terasament înalt cu structură de pământ înalt şi un podeţ; zona 3 (1.520 m) - viaduct şi două podeţe.
Şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a declarat, luni, că viaductul va trece la 22 de metri de Patinoarul Otopeni, aflat în proprietatea omului de afaceri Ion Ţiriac.
"Distanţele între patinoarul de la Otopeni şi viaduct vor fi între 22 şi 26 de metri. Apoi viaductul trece peste împrejmuiri şi magazii, aşa că nu am afectat clădiri sau locuinţe. Viaductul trece la 10 metri de o clădire de birouri şi la 8 metri de un hotel, apoi traversează DN1 şi staţia finală va fi la Terminalul 1 al aeroportului, deasupra sensului girator. Menţionăm că am corelat proiectul cu cel de metrou al colegilor de la Metrorex SA. Ne dorim de asemenea ca acest proiect să fie finanţat într-un procent cât mai mare din fonduri europene, iar în luna mai să putem începe lucrările", a explicat reprezentanta CFR SA.
Manuela Badea a menţionat că procedura de expropriere a imobilelor proprietate privată este în curs de avizare şi nu poate oferi numele proprietarilor, însă a explicat că preţurile sunt în conformitate cu grila notarilor publici din 2019.
Lista proprietarilor şi deţinătorilor imobilelor cuprinde un număr total de 64 terenuri în suprafaţă totală de 75.644,00 metri pătraţi, 2 imobile clădiri anexe în suprafaţă de 35 metri pătraţi, 11 construcţii împrejmuiri în lungime de 586 metri liniari. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.945.256,81 lei.
Directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Valentin Dorobanţu, a declarat la rândul său: "Calea ferată va fi realizată în 12 luni, plus cele două luni de proiectare. Data limită pentru depunerea ofertelor pentru proiectare este 25 martie 2019. Lucrările vor începe în aprilie-mai".
Totodată, având în vedere traficul estimat pe tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, Compania Naţională CFR SA a luat decizia dublării liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Lungimea liniei dublate va fi de 7,9 km, iar valoarea investiţiei se ridică la 82,6 milioane de lei.
Consilierul onorific al primului ministru, Gheorghe Popescu, directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii, Manuela Pătrăşcoiu, ministrul Tineretului şi Sportului, Bogdan Matei, şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, şi directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul CFR SA, Valentin Dorobanţu, au participat, luni, la o conferinţă de presă, în cadrul căreia a fost prezentat stadiul pregătirilor în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020.
România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. UEFA solicită celor 12 ţări organizatoare să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo.
Din motive juridice, lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia, noua arenă din Şoseaua Ştefan cel Mare urmând să fie construită pe un alt amplasament, în locul velodromului. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia.
Bucureştiul va găzdui trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală. Astfel, pe Arena Naţională sunt programate meciuri în zilele de 14, 18, 22 şi 29 iunie 2020. Dacă se califică, echipa naţională a României va juca cel puţin două partide la Bucureşti.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8256 / 8458 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...