ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Schoenherr și Asociații | GDPR: e loc de îmbunătățire în comunicarea autoritate-operatori

21 Martie 2024   |   BizLawyer

La eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare.

 
 
În domeniul datelor cu caracter personal nu există un set de instrucțiuni sau un ghid formal de bune practici care să îi îndrume pe operatorii de date cu privire la modul optim de comunicare cu autoritatea națională din acest domeniu. În acest context, în practică apar o serie de situații care lasă loc de interpretare și pot crea discrepanțe între așteptările celor două părți. Despre soluții practice privind o comunicare eficientă între operatorii de date și autoritățile relevante s-a discutat la un eveniment recent găzduit de Marta Gogoneață și Carla Filip (avocați specializați în protecția datelor cu caracter personal la Schoenherr și Asociații SCA).

La eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare. Împreună cu avocații Schoenherr, aceștia au discutat despre situațiile în care ce, când și cum trebuie comunicat în relația cu autoritatea poate ridica semne de întrebare pentru operatori, precum și despre soluții practice pentru o comunicare eficientă în fiecare dintre aceste cazuri.


„Situațiile practice în care operatorilor de date le-ar fi utile instrucțiuni formale mai clare – spre exemplu, sub forma unui ghid emis de autoritatea națională de protecția datelor – sunt foarte variate. Cel mai frecvent, ridică probleme practice unele aspecte ce țin de termenul de comunicare (spre exemplu, posibilitatea de a cere prelungiri ale unor termene acordate de autoritate), precum și cele referitoare la conținutul comunicărilor (în cazuri precum utilizarea unor formulare cu număr limitat de caractere, solicitări de informații interpretabile, anonimizarea datelor etc)‟ – a declarat Marta Gogoneață, avocat Schoenherr.

„Termenele strânse pot reprezenta o provocare pentru operatorii de date, fie că vorbim de termenul pentru gestionarea și raportarea incidentelor de securitate, pentru transmiterea de răspunsuri la solicitări de informații ca parte a investigațiilor, sau de cel pentru implementarea măsurilor impuse de autoritate ca urmare a unei investigații. Dar cu siguranță există soluții practice, iar pregătirea prealabilă pentru astfel de situații, reacția rapidă și dialogul cu autoritatea în astfel de cazuri sunt esențiale‟ – a declarat Alexandru Câmpean, coordonator adjunct al echipei internaționale de protecția datelor personale în cadrul grupului OLX.

„Implementarea de proceduri și politici clare și cunoscute de întreaga echipă a operatorului, definirea și pregătirea echipei implicate în gestionarea incidentelor de securitate și a investigațiilor privind protecția datelor, precum și implicarea imediată a colegilor relevanți, la momentul potrivit, pentru structurarea comunicărilor cu autoritatea –sunt, cred, elemente cheie care le pot permite operatorilor de date să reacționeze prompt și eficient în astfel de situații‟ – a declarat Dana Paranjape, compliance manager, data protection officer and senior legal adviser în cadrul grupului Farmexim/ Help Net Farma.

„Experiența profesională a echipei specializate în protecția datelor personale în gestionarea de incidente de securitate și a cât mai multor tipuri de comunicări cu autoritatea este și foarte importantă. Problemele și dificultățile întâmpinate în fiecare astfel de caz investigat, dar și soluțiile practice eficiente identificate, reprezintă un avantaj în gestionarea unor situații viitoare similare, mai ales dacă sunt reflectate în companie sub forma unor actualizări ale politicilor și procedurilor interne de reacție‟ – a declarat Oana Raluca Tofan, specialist în protecția datelor cu experiență extinsă în sectorul serviciilor financiare.

„Gestionarea unor solicitări din partea autorității care sunt formulate într-un mod foarte general pot pune în dificultate operatorii atunci când pregătesc răspunsul. În acest context nu există o abordare universal valabilă, însă buna-credință joacă un rol primordial în relația cu autoritatea, în special în cazurile în care informațiile solicitate nu pot fi obținute într-un termen foarte scurt din motive obiective‟ – a declarat Carla Filip, avocat Schoenherr.

Schoenherr este o firmă internațională de avocatură, activă în Europa Centrală și de Est și Europa de Sud-Est, unde operează 15 birouri. Firma este prezentă în România din anul 1996, oferind servicii de asistență juridică în principalele arii de practică relevante pentru activitatea companiilor locale și multinaționale. Schoenherr și Asociații SCA este recomandată de principalele organisme independente de cercetare a pieței de avocatură (Chambers, Legal500, IFLR1000).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13 / 71
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...