ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Schoenherr și Asociații | GDPR: e loc de îmbunătățire în comunicarea autoritate-operatori

21 Martie 2024   |   BizLawyer

La eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare.

 
 
În domeniul datelor cu caracter personal nu există un set de instrucțiuni sau un ghid formal de bune practici care să îi îndrume pe operatorii de date cu privire la modul optim de comunicare cu autoritatea națională din acest domeniu. În acest context, în practică apar o serie de situații care lasă loc de interpretare și pot crea discrepanțe între așteptările celor două părți. Despre soluții practice privind o comunicare eficientă între operatorii de date și autoritățile relevante s-a discutat la un eveniment recent găzduit de Marta Gogoneață și Carla Filip (avocați specializați în protecția datelor cu caracter personal la Schoenherr și Asociații SCA).

La eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare. Împreună cu avocații Schoenherr, aceștia au discutat despre situațiile în care ce, când și cum trebuie comunicat în relația cu autoritatea poate ridica semne de întrebare pentru operatori, precum și despre soluții practice pentru o comunicare eficientă în fiecare dintre aceste cazuri.


„Situațiile practice în care operatorilor de date le-ar fi utile instrucțiuni formale mai clare – spre exemplu, sub forma unui ghid emis de autoritatea națională de protecția datelor – sunt foarte variate. Cel mai frecvent, ridică probleme practice unele aspecte ce țin de termenul de comunicare (spre exemplu, posibilitatea de a cere prelungiri ale unor termene acordate de autoritate), precum și cele referitoare la conținutul comunicărilor (în cazuri precum utilizarea unor formulare cu număr limitat de caractere, solicitări de informații interpretabile, anonimizarea datelor etc)‟ – a declarat Marta Gogoneață, avocat Schoenherr.

„Termenele strânse pot reprezenta o provocare pentru operatorii de date, fie că vorbim de termenul pentru gestionarea și raportarea incidentelor de securitate, pentru transmiterea de răspunsuri la solicitări de informații ca parte a investigațiilor, sau de cel pentru implementarea măsurilor impuse de autoritate ca urmare a unei investigații. Dar cu siguranță există soluții practice, iar pregătirea prealabilă pentru astfel de situații, reacția rapidă și dialogul cu autoritatea în astfel de cazuri sunt esențiale‟ – a declarat Alexandru Câmpean, coordonator adjunct al echipei internaționale de protecția datelor personale în cadrul grupului OLX.

„Implementarea de proceduri și politici clare și cunoscute de întreaga echipă a operatorului, definirea și pregătirea echipei implicate în gestionarea incidentelor de securitate și a investigațiilor privind protecția datelor, precum și implicarea imediată a colegilor relevanți, la momentul potrivit, pentru structurarea comunicărilor cu autoritatea –sunt, cred, elemente cheie care le pot permite operatorilor de date să reacționeze prompt și eficient în astfel de situații‟ – a declarat Dana Paranjape, compliance manager, data protection officer and senior legal adviser în cadrul grupului Farmexim/ Help Net Farma.

„Experiența profesională a echipei specializate în protecția datelor personale în gestionarea de incidente de securitate și a cât mai multor tipuri de comunicări cu autoritatea este și foarte importantă. Problemele și dificultățile întâmpinate în fiecare astfel de caz investigat, dar și soluțiile practice eficiente identificate, reprezintă un avantaj în gestionarea unor situații viitoare similare, mai ales dacă sunt reflectate în companie sub forma unor actualizări ale politicilor și procedurilor interne de reacție‟ – a declarat Oana Raluca Tofan, specialist în protecția datelor cu experiență extinsă în sectorul serviciilor financiare.

„Gestionarea unor solicitări din partea autorității care sunt formulate într-un mod foarte general pot pune în dificultate operatorii atunci când pregătesc răspunsul. În acest context nu există o abordare universal valabilă, însă buna-credință joacă un rol primordial în relația cu autoritatea, în special în cazurile în care informațiile solicitate nu pot fi obținute într-un termen foarte scurt din motive obiective‟ – a declarat Carla Filip, avocat Schoenherr.

Schoenherr este o firmă internațională de avocatură, activă în Europa Centrală și de Est și Europa de Sud-Est, unde operează 15 birouri. Firma este prezentă în România din anul 1996, oferind servicii de asistență juridică în principalele arii de practică relevante pentru activitatea companiilor locale și multinaționale. Schoenherr și Asociații SCA este recomandată de principalele organisme independente de cercetare a pieței de avocatură (Chambers, Legal500, IFLR1000).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14 / 72
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...