Schoenherr și Asociații | GDPR: e loc de îmbunătățire în comunicarea autoritate-operatori
21 Martie 2024
BizLawyerLa eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare.
În domeniul datelor cu caracter personal nu există un set de instrucțiuni sau un ghid formal de bune practici care să îi îndrume pe operatorii de date cu privire la modul optim de comunicare cu autoritatea națională din acest domeniu. În acest context, în practică apar o serie de situații care lasă loc de interpretare și pot crea discrepanțe între așteptările celor două părți. Despre soluții practice privind o comunicare eficientă între operatorii de date și autoritățile relevante s-a discutat la un eveniment recent găzduit de Marta Gogoneață și Carla Filip (avocați specializați în protecția datelor cu caracter personal la Schoenherr și Asociații SCA).
La eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare. Împreună cu avocații Schoenherr, aceștia au discutat despre situațiile în care ce, când și cum trebuie comunicat în relația cu autoritatea poate ridica semne de întrebare pentru operatori, precum și despre soluții practice pentru o comunicare eficientă în fiecare dintre aceste cazuri.
La eveniment au participat, în calitate de lectori invitați, Alexandru Câmpean (OLX Group), Dana Paranjape (Farmexim/ Help Net Farma), Oana Tofan, specialiști cu experiență considerabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal în domenii precum online, produse farmaceutice, sau servicii financiare. Împreună cu avocații Schoenherr, aceștia au discutat despre situațiile în care ce, când și cum trebuie comunicat în relația cu autoritatea poate ridica semne de întrebare pentru operatori, precum și despre soluții practice pentru o comunicare eficientă în fiecare dintre aceste cazuri.
„Situațiile practice în care operatorilor de date le-ar fi utile instrucțiuni formale mai clare – spre exemplu, sub forma unui ghid emis de autoritatea națională de protecția datelor – sunt foarte variate. Cel mai frecvent, ridică probleme practice unele aspecte ce țin de termenul de comunicare (spre exemplu, posibilitatea de a cere prelungiri ale unor termene acordate de autoritate), precum și cele referitoare la conținutul comunicărilor (în cazuri precum utilizarea unor formulare cu număr limitat de caractere, solicitări de informații interpretabile, anonimizarea datelor etc)‟ – a declarat Marta Gogoneață, avocat Schoenherr.
„Termenele strânse pot reprezenta o provocare pentru operatorii de date, fie că vorbim de termenul pentru gestionarea și raportarea incidentelor de securitate, pentru transmiterea de răspunsuri la solicitări de informații ca parte a investigațiilor, sau de cel pentru implementarea măsurilor impuse de autoritate ca urmare a unei investigații. Dar cu siguranță există soluții practice, iar pregătirea prealabilă pentru astfel de situații, reacția rapidă și dialogul cu autoritatea în astfel de cazuri sunt esențiale‟ – a declarat Alexandru Câmpean, coordonator adjunct al echipei internaționale de protecția datelor personale în cadrul grupului OLX.
„Implementarea de proceduri și politici clare și cunoscute de întreaga echipă a operatorului, definirea și pregătirea echipei implicate în gestionarea incidentelor de securitate și a investigațiilor privind protecția datelor, precum și implicarea imediată a colegilor relevanți, la momentul potrivit, pentru structurarea comunicărilor cu autoritatea –sunt, cred, elemente cheie care le pot permite operatorilor de date să reacționeze prompt și eficient în astfel de situații‟ – a declarat Dana Paranjape, compliance manager, data protection officer and senior legal adviser în cadrul grupului Farmexim/ Help Net Farma.
„Experiența profesională a echipei specializate în protecția datelor personale în gestionarea de incidente de securitate și a cât mai multor tipuri de comunicări cu autoritatea este și foarte importantă. Problemele și dificultățile întâmpinate în fiecare astfel de caz investigat, dar și soluțiile practice eficiente identificate, reprezintă un avantaj în gestionarea unor situații viitoare similare, mai ales dacă sunt reflectate în companie sub forma unor actualizări ale politicilor și procedurilor interne de reacție‟ – a declarat Oana Raluca Tofan, specialist în protecția datelor cu experiență extinsă în sectorul serviciilor financiare.
„Gestionarea unor solicitări din partea autorității care sunt formulate într-un mod foarte general pot pune în dificultate operatorii atunci când pregătesc răspunsul. În acest context nu există o abordare universal valabilă, însă buna-credință joacă un rol primordial în relația cu autoritatea, în special în cazurile în care informațiile solicitate nu pot fi obținute într-un termen foarte scurt din motive obiective‟ – a declarat Carla Filip, avocat Schoenherr.
Schoenherr este o firmă internațională de avocatură, activă în Europa Centrală și de Est și Europa de Sud-Est, unde operează 15 birouri. Firma este prezentă în România din anul 1996, oferind servicii de asistență juridică în principalele arii de practică relevante pentru activitatea companiilor locale și multinaționale. Schoenherr și Asociații SCA este recomandată de principalele organisme independente de cercetare a pieței de avocatură (Chambers, Legal500, IFLR1000).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 14 / 72 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q3 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primele nouă luni și a înregistrat creșteri de 18,8% la nivel global și de 23% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
UniCredit Bank a încheiat cu succes cea mai mare emisiune a sa pe piaţa locală de obligațiuni corporative negarantate, în valoare de 750 mil. lei. Clifford Chance Badea a asigurat consultanța juridică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...