ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce tip de proiecte au generat cele mai mari volume de muncă pentru echipa de Legal a Farmexim & Help Net, parte din PHOENIX Group | Av. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director: Valoarea Departamentului juridic din București a primit recunoaștere la nivel de headquarter, în Germania, echipa fiind acum implicată și în proiecte regionale, unde nu România este în prim plan. Recunoașterea are în spate nu doar multă muncă, ci și curaj, încredere în noi și unii în ceilalți, o bună comunicare și mai ales curiozitatea aceea de a întreba de cinci ori ‘de ce?’ și ‘cum să facem mai bine?’

07 Octombrie 2022   |   Ștefania Enache

Primul proiect de hub farma organizat în România pentru un producător, care acoperă șase țări din regiune, a presupus multă implicare pe partea de regulatory în coordonare cu partea comercială. Perspectivele de business există, dinamica în creștere și presiunea pe inovație fiind esențiale inclusiv pentru Departamentul juridic

 
 
Pentru grupul PHOENIX, primul semestru al anului în curs a fost bogat în proiecte, toate diviziile de business ale companiei fiind extrem de active.Un impact deosebit asupra acestei situații a avut-o numirea, începând cu 1 februarie 2022, a unui nou director general.Nikolay Kolev a preluat conducerea companiilor PHOENIX în România, el ocupând funcția de MD și pentru PHOENIX Pharma EOOD, din Bulgaria, încă din anul 2018. „Odată cu acest mandat, organizația a primit un boost de energie și noi proiecte care ne-au antrenat și activat în asigurarea suportului juridic necesar stabilirii echilibrului juridic și minimizării riscurilor aferente”, a declarat av. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net, parte din PHOENIX Group, pentru In-House Legal, publicație din grupul BizLawyer.


În toate aceste luni, organizația a fost orientată spre eficientizarea modului de lucru interdepartamental, inclusiv ca viziune. „Am acționat ca o echipă unică, care lucrează pentru același bine comun individual, dar și social, această reașezare fiind unul dintre proiectele de top”, subliniază avocatul.

De asemenea, multe proiecte de dezvoltare a diviziei de business de servicii farma integrate au ocupat un procent important din munca Departamentului juridic, inclusiv prin raportare la complexitatea contractelor de acest gen.

„Perspectivele de business există, dinamica în creștere și presiunea pe inovație fiind esențiale inclusiv pentru Departamentul juridic, care nu este doar un departament de suport, ci un partener real pentru fiecare dintre departamentele operaționale/de vânzări dintr-o organizație”, nuanțează Mihaela Scărlătescu.




În acest context, cele mai mari volume de muncă au fost generate pentru Departamentul juridic din zona de Dreptul muncii. De asemenea, proiectele comerciale dedicate colaborării cu parteneri importanți din industria farmaceutică în ce privește acordarea de servicii farmaceutice integrate (distribuție exclusivă pe teritoriul României, servicii adiacente de reprezentare în fața autorităților, a deținătorilor de Autorizații de Punere pe Piață, servicii de regulatory, quality și farmacovigilenta, reprezentare clawback etc) au ținut ocupată echipa coordonată de Mihaela Scărlătescu. „Nu pot să nu menționez aici și primul proiect de hub farma organizat în România pentru un producător, care acoperă șase țări din regiune, proiect ce a presupus și multă implicare pe partea de regulatory în coordonare cu partea comercială. Cât despre litigii, cred că succesul unui departament juridic se măsoară într-un număr mic de litigii, ceea ce este și cazul PHOENIX group în România. Având în vedere inflația din România și toate evenimentele externe adăugate pandemiei de Covid, orice organizație din România este afectată de situația economică globală, fie ea publică sau privată. Important este însă ca organizația să gestioneze cu eficiență resursele pe care le are și să ajusteze în timp adecvat proiectele care pot asigura succesul în astfel de situații în piață”, completează avocatul.

Strategie de expansiune în România

PHOENIX group se bazează pe o strategie de expansiune în România, astfel că numărul de farmacii Help Net aproape că este dublu în prezent față de anul 2018. Pentru fiecare dintre proiectele care vizează acest segment compania colaborează și cu avocați externi, notează In-House Legal.

Politica de personal a PHOENIX Group nu a suferit ca urmare a efectelor generate de pandemie. După încetarea stării de alertă programul flexibil s-a menținut pentru acele categorii de angajați unde acest lucru este posibil, în depozite și farmacii fiind necesară prezența fizică la locul de muncă a întregii echipe).



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



„Nu au fost neapărat provocări în acest sens, nevoile angajaților cu privire la programul flexibil au fost ascultate și, în acest moment, acolo unde este posibil, managerii de departament au organizat cu angajații un program de lucru flexibil, stabilind și KPI clari. Am înțeles noua realitate și ne-am adaptat astfel încât să avem un impact pozitiv asupra angajaților noștri. Ne concentrăm eforturile asupra oamenilor din echipa noastră, îi ajutăm să performeze, să își dezvolte abilitățile, cunoștințele și capacitățile de care au nevoie în mod individual pentru ca fiecare dintre ei să se dezvolte către cea mai bună variantă a sa, pentru a excela în rolurile pe care le au și dincolo de acestea. Avem oameni excepționali în echipă, iar acest lucru ne oferă o bază excelentă pentru succes și pentru viitor. Această cultură este o sursă de mare mândrie pentru noi, precum și un motor-cheie al performanței”, explică Mihaaela Scărlătescu.

În zona resurselor umane, proiectele de anvergură au fost și sunt reprezentate de reașezarea eficientă a departamentelor în sensul optimizării proceselor de decizie, de organizare și comunicare între toți membrii echipelor și mai ales în sensul asigurării scopului comun și misiunii companiei.

În acest moment, prioritate în viziunea Departamenului juridic o au proiectele comerciale de grup la nivel regional (EEC, țările baltice), proiectele de employment și proiectele de GDPR și compliance.

Referindu-se la cele mai importante trei obiective de îndeplinit până la finalul anului, liderul Departamentului juridic indică implementarea unui proiect de avizare electronică/arhivare a contractelor în toate societățile care fac parte din PHOENIX Group în România și finalizarea cu succes a proiectelor comerciale regionale. De asemenea, pentru Mihaela Scărlătescu un obiectiv important este acela „ca echipa să fie unită, în același spirit de valori și mai ales să fie îndrazneață și cu viziune în toate aceste proiecte”.

----------------------------------------------------------------

Recunoaștere la nivel de headquarter, în Germania, a valorii Departamentului juridic
al PHOENIX Group din România


„În măsura în care proiectele se vor înmulți, vom lua în calcul atragerea de noi talente. Pe de altă parte, în toți acești ani, am atras tinere talente, tineri juriști cu dorință și potențial care să crească profesional cât mai frumos. Noi, juriștii, indiferent că suntem avocați sau nu, avem această datorie de a forma generațiile ce ne urmează. Rolul meu ca Head of Legal de-a lungul timpului a fost tocmai acela de a întări poziția și raționamentul juridic al echipei interne. Și, fără falsă modestie, acesta este rolul în care mă simt cel mai bine, iar rezultatele s-au văzut în fiecare mandat al meu. Echipa mea, în funcție de specializare și rol, are putere de decizie în proiecte interne  de orice dimensiune, inclusiv în ce privește contractele cele mai complexe sau restructurări complexe de departamente. Și tocmai acestă implicare directă ne-a adus recunoașterea și la nivel de headquarter, în Germania, a PHOENIX Group, echipa din România fiind acum implicată și în proiecte regionale, unde nu România este în prim plan. Aceasta este o recunoaștere de valoare pentru Departamentul juridic al PHOENIX Group din România, recunoaștere care are în spate nu numai multă muncă, dar și curaj, încredere în noi și unii în ceilalți, o bună comunicare și mai ales curiozitatea aceea de a întreba de cinci ori ‘de ce?’ și ‘cum să facem mai bine?’.”

Mihaela SCĂRLĂTESCU,
Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net, parte din PHOENIX Group

---------------------------------------------------------------

Departamentul juridic este format acum din 12 oameni, care acoperă toate nevoile de asistență juridică la nivelul tuturor companiilor din PHOENIX group în România. Pe viitor, odată cu înmulțirea proiectelor în care juriștii sunt implicați, este luată în calcul creșterea echipei până la 14 juriști.

„Performanța înseamnă mulțumirea clienților noștri, încrederea lor și de ce nu, surpriza cu care ne spun că a devenit plăcut să vii la juridic, pleci lămurit și cu zâmbetul pe buze. Trecând însă peste perfomanța socială a unui departament ce poate părea ostil în rolul lui, performanța înseamnă pentru noi, cei de la Departamentul juridic: să răspundem în timp util cunoscând și înțelegând bussinessul, cu soluții și prezentare clară de beneficii versus riscuri. Performanța înseamnă parteneriat real cu rezultate concrete în realizarea proiectelor comerciale/operaționale și/sau administrative ale organizației”, concluzionează Mihaela SCĂRLĂTESCU.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 26 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...