In-houseLegal.ro | Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen: În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, în paralel cu demersurile de adaptare la reglementările impuse
15 Iunie 2020
Ștefania EnacheAdaptarea afacerilor la condițiile impuse de starea de urgență a dus la intensificarea activității companiilor în direcția alinierii proiectelor curente la noile condiții.
Noile realități economice obligă firmele să-și schimbe o parte din strategia de afaceri și să-și alinieze proiectele curente la condițiile actuale. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications, spune că, în domeniul în care activează, cel al telecomunicațiilor, proiectele au continuat și în această perioadă de criză. În paralel, s-au făcut toate demersurile necesare pentru adaptarea business-ului la starea de urgență.
„Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă la această activitate s-au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență și care au vizat, fie aspecte juridice privind protejarea sănătății angajaților, fie consultanță pentru organizarea activității sub forma telemuncii, sau a negocierii și încheierii contractelor prin mijloace electronice”, precizează Sabin Taclit.
„Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă la această activitate s-au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență și care au vizat, fie aspecte juridice privind protejarea sănătății angajaților, fie consultanță pentru organizarea activității sub forma telemuncii, sau a negocierii și încheierii contractelor prin mijloace electronice”, precizează Sabin Taclit.
În această perioadă în care au intervenit atât de multe schimbări, experții din cadrul departamentelor juridice s-au confruntat cu provocarea de a înțelege legislația specifică stării de urgență și de a o alinia activității companiei. „Această activitate este una cu totul inedită, prin prisma faptului că, în România din ultimii 30 de ani, nu am mai avut altă stare de urgență decretată. Cred că situația aceasta a reprezentat o provocare profesională, care a oferit specialiștilor dreptului posibilitatea de a-și trece în palmaresul profesional activitatea de consultanță juridică într-o perioadă în care normele de drept național și internațional au primit o altă interpretare față de cea cunoscută, pentru atenuarea efectelor pandemiei”, punctează juristul.
Proiectele au mers înainte și în această perioadă.
”Dificultatile din domeniul medical nu au dus la suspendarea vreunui proiect. În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, in paralel cu demersurile de adaptare la reglementarile impuse de strate de urgenta”, a adugat Legal Managerul NextGen Communications.
Adaptarea afacerilor la condițiile impuse de starea de urgență a dus la intensificarea activității companiilor în direcția alinierii proiectelor curente la noile condiții. „Aici mă refer îndeosebi la măsurile care au limitat dreptul de mișcare ale cetățenilor și implicit ale angajaților. Prin urmare, departamentul juridic a avut rolul de a susține „conturarea” cadrului de reglementare intern pentru ca proiectele, care în trecut se realizau în colectivul companiei, să se poată realiza prin intermediul platformelor online”, explică Sabin Taclit.
Ce urmează după ridicarea stării de urgență
Una dintre practicile juridice care a fost nevoită să intre într-o pauză forțată a fost cea de litigii. Conform Decretului 195/2020, pe perioada stării de urgență, a fost suspendată judecarea cauzelor civile.
Prin urmare o mare parte din litigiile aflate pe rolul instanțelor de judecată au fost amânate pentru perioada ce va urma stării de urgență. În acest interval „de pauză”, departamentele juridice au avut răgazul necesar pentru concentrarea pe activitatea de consultanță în vederea alinierii activității cu reglementările tranzitorii, specifice stării de urgență.
„Odată cu ridicarea stării de urgență, în mod evident se va relua judecata litigiilor suspendate. Astfel, că, în perioada următoare este posibil să asistăm la o intensificare a activității litigioase”, menționează specialistul.
Criza care a lovit întreaga planetă a avut un impact puternic asupra oamenilor, impact resimțit pe toate planurile. Sabin Taclit este de părere că mediul economic a învățat că impreviziunea nu este doar o teorie a dreptului, ci și o situație cât se poate de reală, care poate schimba, într-o clipă, tot ceea ce pâna atunci credeai că este de neschimbat.
„Mesajul pe care aș vrea să îl transmit tuturor persoanelor implicate în mediul de business este să nu renunțe, indiferent dacă afacerea în care activează a fost sau nu afectată de pandemie. Cheia relansării business-ului este adaptibilitatea la noul context mondial și perseverența”, nuanțează juristul.
„În opinia mea, cea mai importantă decizie de management, care ar trebui luată de companiile ce activează în business-ul românesc, este aceea de a continua activitatea comercială și, în cazul în care aceasta a fost afectată, de a o relansa. Companiile a căror activitate a fost grav afectată ar trebui să regândească relansarea business-ului ținând cont de noile specificații ale pieței în care activează și cu anticiparea unor eventuale noi situații care ar putea conduce din nou la blocarea activității.”
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications
Despre Sabin Taclit:
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitații Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și detine o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordata de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelență).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head ofLegal &Collections OTP Leasing România IFN S.A.).
Începând cu anul 2015, lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager & Data Protection Officer.
A publicat cartea "Libertatea de Comunicare în spațiul european" (Editura Lumen, 2019) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim: "Importanța unei comunicări eficiente în cadrul Uniunii Europene”, Revista de investigare a criminalitații, Anul IX/Numărul 1/2016, Revistă recunoscută în domeniul Ordine Publică și Siguranță Națională, Revistă indexată EBSCO și SSRN , ISSN 1844-7945, pag. 112; „Evoluția Pieței Interne în cadrul Uniunii Europene”, Ministerul Afacerilor Interne, Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”, Lucrările Conferinței Științifice a Școlilor Doctorale, Ediția a VI-a, ISSN 2559-4613, ISSN-L 2559-4389, Editura Research&Science, București, România, 2017, pag. 697; “Protecția datelor cu caracter personal în cadrul,Uniunii Europene”; “Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”; “Data privacy in the words ofcibersecurity influencers”
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitații Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și detine o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordata de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelență).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head ofLegal &Collections OTP Leasing România IFN S.A.).
Începând cu anul 2015, lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager & Data Protection Officer.
A publicat cartea "Libertatea de Comunicare în spațiul european" (Editura Lumen, 2019) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim: "Importanța unei comunicări eficiente în cadrul Uniunii Europene”, Revista de investigare a criminalitații, Anul IX/Numărul 1/2016, Revistă recunoscută în domeniul Ordine Publică și Siguranță Națională, Revistă indexată EBSCO și SSRN , ISSN 1844-7945, pag. 112; „Evoluția Pieței Interne în cadrul Uniunii Europene”, Ministerul Afacerilor Interne, Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”, Lucrările Conferinței Științifice a Școlilor Doctorale, Ediția a VI-a, ISSN 2559-4613, ISSN-L 2559-4389, Editura Research&Science, București, România, 2017, pag. 697; “Protecția datelor cu caracter personal în cadrul,Uniunii Europene”; “Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”; “Data privacy in the words ofcibersecurity influencers”
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 69 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...