
In-houseLegal.ro | Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager NextGen: În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, în paralel cu demersurile de adaptare la reglementările impuse
15 Iunie 2020
Ștefania EnacheAdaptarea afacerilor la condițiile impuse de starea de urgență a dus la intensificarea activității companiilor în direcția alinierii proiectelor curente la noile condiții.
![]() |
Noile realități economice obligă firmele să-și schimbe o parte din strategia de afaceri și să-și alinieze proiectele curente la condițiile actuale. Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications, spune că, în domeniul în care activează, cel al telecomunicațiilor, proiectele au continuat și în această perioadă de criză. În paralel, s-au făcut toate demersurile necesare pentru adaptarea business-ului la starea de urgență.
„Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă la această activitate s-au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență și care au vizat, fie aspecte juridice privind protejarea sănătății angajaților, fie consultanță pentru organizarea activității sub forma telemuncii, sau a negocierii și încheierii contractelor prin mijloace electronice”, precizează Sabin Taclit.
„Consilierii juridici din companii au continuat să ofere asistență juridică pentru activitatea uzuală, însă la această activitate s-au adaugat și noi proiecte specifice stării de urgență și care au vizat, fie aspecte juridice privind protejarea sănătății angajaților, fie consultanță pentru organizarea activității sub forma telemuncii, sau a negocierii și încheierii contractelor prin mijloace electronice”, precizează Sabin Taclit.
În această perioadă în care au intervenit atât de multe schimbări, experții din cadrul departamentelor juridice s-au confruntat cu provocarea de a înțelege legislația specifică stării de urgență și de a o alinia activității companiei. „Această activitate este una cu totul inedită, prin prisma faptului că, în România din ultimii 30 de ani, nu am mai avut altă stare de urgență decretată. Cred că situația aceasta a reprezentat o provocare profesională, care a oferit specialiștilor dreptului posibilitatea de a-și trece în palmaresul profesional activitatea de consultanță juridică într-o perioadă în care normele de drept național și internațional au primit o altă interpretare față de cea cunoscută, pentru atenuarea efectelor pandemiei”, punctează juristul.
Proiectele au mers înainte și în această perioadă.
”Dificultatile din domeniul medical nu au dus la suspendarea vreunui proiect. În domeniul telecomunicatiilor proiectele au continuat, in paralel cu demersurile de adaptare la reglementarile impuse de strate de urgenta”, a adugat Legal Managerul NextGen Communications.
Adaptarea afacerilor la condițiile impuse de starea de urgență a dus la intensificarea activității companiilor în direcția alinierii proiectelor curente la noile condiții. „Aici mă refer îndeosebi la măsurile care au limitat dreptul de mișcare ale cetățenilor și implicit ale angajaților. Prin urmare, departamentul juridic a avut rolul de a susține „conturarea” cadrului de reglementare intern pentru ca proiectele, care în trecut se realizau în colectivul companiei, să se poată realiza prin intermediul platformelor online”, explică Sabin Taclit.
Ce urmează după ridicarea stării de urgență
Una dintre practicile juridice care a fost nevoită să intre într-o pauză forțată a fost cea de litigii. Conform Decretului 195/2020, pe perioada stării de urgență, a fost suspendată judecarea cauzelor civile.
Prin urmare o mare parte din litigiile aflate pe rolul instanțelor de judecată au fost amânate pentru perioada ce va urma stării de urgență. În acest interval „de pauză”, departamentele juridice au avut răgazul necesar pentru concentrarea pe activitatea de consultanță în vederea alinierii activității cu reglementările tranzitorii, specifice stării de urgență.
„Odată cu ridicarea stării de urgență, în mod evident se va relua judecata litigiilor suspendate. Astfel, că, în perioada următoare este posibil să asistăm la o intensificare a activității litigioase”, menționează specialistul.
Criza care a lovit întreaga planetă a avut un impact puternic asupra oamenilor, impact resimțit pe toate planurile. Sabin Taclit este de părere că mediul economic a învățat că impreviziunea nu este doar o teorie a dreptului, ci și o situație cât se poate de reală, care poate schimba, într-o clipă, tot ceea ce pâna atunci credeai că este de neschimbat.
„Mesajul pe care aș vrea să îl transmit tuturor persoanelor implicate în mediul de business este să nu renunțe, indiferent dacă afacerea în care activează a fost sau nu afectată de pandemie. Cheia relansării business-ului este adaptibilitatea la noul context mondial și perseverența”, nuanțează juristul.

Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications
Despre Sabin Taclit:
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitații Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și detine o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordata de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelență).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head ofLegal &Collections OTP Leasing România IFN S.A.).
Începând cu anul 2015, lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager & Data Protection Officer.
A publicat cartea "Libertatea de Comunicare în spațiul european" (Editura Lumen, 2019) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim: "Importanța unei comunicări eficiente în cadrul Uniunii Europene”, Revista de investigare a criminalitații, Anul IX/Numărul 1/2016, Revistă recunoscută în domeniul Ordine Publică și Siguranță Națională, Revistă indexată EBSCO și SSRN , ISSN 1844-7945, pag. 112; „Evoluția Pieței Interne în cadrul Uniunii Europene”, Ministerul Afacerilor Interne, Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”, Lucrările Conferinței Științifice a Școlilor Doctorale, Ediția a VI-a, ISSN 2559-4613, ISSN-L 2559-4389, Editura Research&Science, București, România, 2017, pag. 697; “Protecția datelor cu caracter personal în cadrul,Uniunii Europene”; “Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”; “Data privacy in the words ofcibersecurity influencers”
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitații Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și detine o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordata de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelență).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head ofLegal &Collections OTP Leasing România IFN S.A.).
Începând cu anul 2015, lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager & Data Protection Officer.
A publicat cartea "Libertatea de Comunicare în spațiul european" (Editura Lumen, 2019) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim: "Importanța unei comunicări eficiente în cadrul Uniunii Europene”, Revista de investigare a criminalitații, Anul IX/Numărul 1/2016, Revistă recunoscută în domeniul Ordine Publică și Siguranță Națională, Revistă indexată EBSCO și SSRN , ISSN 1844-7945, pag. 112; „Evoluția Pieței Interne în cadrul Uniunii Europene”, Ministerul Afacerilor Interne, Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”, Lucrările Conferinței Științifice a Școlilor Doctorale, Ediția a VI-a, ISSN 2559-4613, ISSN-L 2559-4389, Editura Research&Science, București, România, 2017, pag. 697; “Protecția datelor cu caracter personal în cadrul,Uniunii Europene”; “Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”; “Data privacy in the words ofcibersecurity influencers”
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 69 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
BACIU PARTNERS anunță promovările în cadrul echipei sale pentru anul 2025. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Aceste promovări sunt o confirmare a dorinței noastre de a continua să construim o echipă pregătită pentru un peisaj de afaceri în continuă schimbare”
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Schoenherr anunță câștigătorii concursului de eseuri „law, sweet law‟
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...