ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cîţu: Ordonanţa privind eşalonarea datoriilor, în primă lectură în şedinţa de Guvern de joi

05 Octombrie 2020   |   Agerpres

El a menţionat că cererile de eşalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv.

 
 
Ordonanţa de urgenţă privind eşalonarea datoriilor acumulate în perioada stării de urgenţă va intra în primă lectură în şedinţa de Guvern de joi a anunţat, luni, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.


"Ştiu că pentru 25 octombrie au existat îngrijorări şi foarte multe companii ne-au abordat şi ne-au spus că s-ar putea să aibă probleme cu plata datoriilor şi atunci v-am spus că joi vom avea în primă lectură o ordonanţă de urgenţă pentru a decala, pentru eşalonarea datoriilor care au fost au fost acumulate pe perioada stării de urgenţă, de la începutul stării de urgenţă şi până la 25 octombrie. Aceste datorii o să fie amânate pe o perioadă de 12 luni şi eşalonarea se va acorda, în momentul acesta este varianta la care lucrăm, se va acorda în termen ce cel mult 5 zile pe baza unei cereri la care se anexează propunere de grafic fără a fi necesară constituirea de garanţii. Deci aş vrea să reţinem două lucruri foarte importante. Eşalonarea se acordă în cel mult 5 zile şi nu este necesară constituirea de garanţii. În continuare venim în sprijinul companiilor din România. Vrem să ne asigurăm că toate trec peste această perioadă dificilă", a spus Florin Cîţu într-o declaraţie online.
 
El a menţionat că cererile de eşalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv.
 
"Tot în şedinţa de Guvern joi vom veni în aceeaşi ordonanţă, vom avea în primă lectură şi scutirea de impozit specific pentru sectorul Horeca, scutire care se va prelungi până la finalul anului. Aici iarăşi trebuie să spun, pentru că foarte mulţi oameni nu ştiu, dar sectorul a avut deja o scutire a impozitului specific, de plată a impozitului specific pe o perioadă de 150 de zile. Vom face această scutire până la finalul anului. Deci aceasta înseamnă că în 2020 întreg sectorul Horeca este scutit de plata impozitului specific pentru tot anul", a afirmat Florin Cîţu.
 
El a precizat că sectorul HORECA este unul dintre "campionii programului IMM Invest", fiind printre primele 4 coduri CAEN care au accesat IMM Invest.
 
De asemenea, ministrul Finanţelor a comentat şi datele anunţate luni de Institutul Naţional de Statistică cu privire la cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul.
 
"Astăzi (luni, n.r.) Institutul Naţional de Statistică a prezentat cifra de afaceri pentru companiile din comerţul cu amănuntul, ceea ce noi numim vânzări în economie, şi volumul vânzărilor, această cifră de afaceri este mai mare decât anul trecut în aceeaşi perioadă. Am revenit, am recuperat ce am pierdut în trimestrul II şi suntem pe un trend ascendent, avem o cifră de afaceri mai mare decât anul trecut în perioadă de creştere economică. Economia a răspuns pozitiv la ceea ce am făcut noi până acum", a mai spus Florin Cîţu.
 
Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor, remis duminică AGERPRES, companiile vor putea depune cererile de eşalonare până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligaţiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.
 
În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eşalonare, precizează sursa citată.
 
Firmele care beneficiază de eşalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligaţia să achite la zi toate taxele şi impozitele care se vor naşte şi datora după primirea eşalonării.
 
Procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eşalonare anexat, cu rate egale sau inegale, în funcţie de cum apreciază fiecare contribuabil în parte.
 
Cât priveşte impozitul specific, acesta a fost introdus prin Legea 170/2016 (Legea HoReCa), intrată în vigoare în 2017, şi se aplică activităţilor hoteliere, de restaurant, bar & cafenele sau catering.
 
Impozitul specific se calculează în funcţie de mai multe variabile, cum ar fi rangul localităţii unde activează punctul de lucru, suprafaţa acestuia, sezonalitatea etc. şi se achită semestrial, până pe data de 25 a lunii următoare semestrului, fiecare plată reprezentând jumătate din impozitul anual datorat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7631 / 8795
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of legal affairs and compliance | Samsung Electronics: “Viitorul este guvernat de adaptarea la schimbare și de pregătirea continuă în domeniul noilor tehnologii și al provocărilor generate de acestea. Sunt bucuroasă să pot contribui cu experiența mea ca și mentor la formarea și ghidarea unor tineri implicați în rezolvarea problemelor sociale prin utilizarea tehnologiei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...