Consiliul Concurenţei: Infrastructura de transport feroviar din Portul Constanţa trebuie gestionată de către un singur operator
18 Iulie 2022
AgerpresPotrivit sursei citate, în perioada ianuarie 2019 - martie 2022 nu au fost alocate sume pentru lucrări de reparaţii şi de întreţinere, deşi volumul de mărfuri din Portul Constanţa a crescut semnificativ.
Infrastructura feroviară degradată şi lipsa investiţiilor în Portul Constanţa afectează traficul de mărfuri, este concluzia unui studiu publicat, luni, de Consiliul Concurenţei, instituţie care recomandă Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) să analizeze oportunitatea gestionării infrastructurii de transport de servicii feroviare din acea zonă de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime S.A, însă cu respectarea reglementărilor în ceea ce priveşte siguranţa feroviară.
"Deşi există un plan de măsuri pentru fluidizarea tranzitului de mărfuri în Portul Constanţa, care prevede eliberarea unor linii de cale ferată blocate cu vagoanele CFR Marfă, precum şi implementarea de către CFR SA a unui program de lucrări de reparaţii şi întreţinere necesare pentru infrastructura feroviară, acesta nu a fost pus complet în aplicare. Astfel, cele două autorităţi din cadrul Consiliului Concurenţei recomandă creşterea alocărilor financiare de la bugetul naţional pentru lucrările de reparaţie şi întreţinere a liniilor de cale ferată din cadrul Portului Constanţa (...)Traficul de mărfuri din Portul Constanta este, însă, afectat de infrastructura feroviară degradată şi subdimensionată, de numărul restricţiilor de viteză precum şi de lungimea liniilor de cale ferată degradate, administrate de CFR SA, care a crescut constant în ultimii ani (...) Consiliul Concurenţei recomandă Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) să analizeze oportunitatea gestionării infrastructurii de transport de servicii feroviare în Portul Constanţa de către un singur administrator, respectiv CN APM SA, cu respectarea însă a reglementărilor în ceea ce priveşte siguranţa feroviară. O astfel de gestionare ar permite o mai bună administrare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, atât în ceea ce priveşte activitatea desfăşurată, cât şi tarifele percepute pentru accesul la infrastructura feroviară", precizează autoritatea de concurenţă.
Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie 2019 - martie 2022 nu au fost alocate sume pentru lucrări de reparaţii şi de întreţinere, deşi volumul de mărfuri din Portul Constanţa a crescut semnificativ.
Totodată, Consiliul Concurenţei atrage atenţia asupra faptului că trebuie deblocate liniile de cale ferată din Portul Constanţa, pe care sunt garate vagoane de marfă nefuncţionale şi a celor situate în apropierea portului, pentru fluidizarea traficului feroviar.
"De asemenea, este vitală repunerea în funcţiune a liniilor de cale ferată care sunt închise din cauza stării tehnice necorespunzătoare, în caz contrar ar putea conduce la blocarea Portului, ceea ce va afecta economia naţională prin perturbarea activităţii de import-export şi, implicit, aprovizionarea cu materii prime şi produse agro-alimentare. În acelaşi timp, este necesară modernizarea liniilor de cale ferată din zonă, inclusiv electrificarea infrastructurii feroviare din port, ţinând cont şi de proiectele de investiţii şi planurile de dezvoltare ale operatorilor portuari, ceea ce va conduce la creşterea capacităţii de preluare a mărfurilor provenite din port şi va contribui la dezvoltarea transportului multimodal şi la creşterea volumelor de trafic de marfă pe calea ferată. Acest lucru se înscrie în strategia Comisiei Europene, care estimează că traficul feroviar de marfă va creşte cu 50% până în 2030 şi se va dubla până în 2050, comparativ cu anul 2015", notează Consiliul.
O altă recomandare se referă la realizarea unui terminal GNL şi a unuia specializat în barje. "Dezvoltarea unui terminal de GNL ar fi o investiţie de importanţă strategică pentru România având în vedere că pe coasta de vest a Mării Negre nu există un terminal GNL, în timp ce un terminal specializat pentru barje ar permite acostarea în siguranţă a peste 200 de barje simultan şi ar creşte susţinut traficul de cereale, îngrăşăminte, seminţe uleioase şi combustibili minerali solizi", menţionează sursa citată.
În plus, având în vedere că traficul de echipamente şi maşini a înregistrat o creştere majoră, se recomandă de asemenea şi construirea unui nou terminal Ro-Ro (Roll-on/roll off - tip de navă maritimă specializată în transportul maşinilor şi echipamentelor mari) în zona Constanţa Sud, incluzând şi o legătură cu infrastructura feroviară ceea ce va conduce la o creştere susţinută a traficului de acest tip de mărfuri.
Portul Constanţa a devenit principalul port cu deschidere la Marea Neagră. Astfel, volumul de mărfuri din Portul Constanţa ce au provenienţă sau destinaţie Republica Moldova şi Ucraina a crescut cu 823%, respectiv 144%, în ultimii trei ani, se arată în studiul realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF) şi Consiliul de Supraveghere din Domeniul Naval (CSDN), din cadrul Consiliului Concurenţei.
Lemnul (+99%), echipamentele şi maşinile (+92%) şi seminţele uleioase (+81%) au înregistrat cele mai mari creşteri, în perioada ianuarie 2021 - martie 2022, în tranzitul prin Portul Constanţa. La polul opus se află minereurile neferoase, produsele alimentare şi nutreţurile şi minereurile de fier.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3256 / 9090 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...