Elena Popescu (Ministerul Energiei): Termenul pentru eliminarea cărbunelui din energie trebuie asumat la nivel de Parlament
03 August 2021
AgerpresEa a atras atenţia asupra faptului că energiile regenerabile nu se autosusţin economic, având nevoie de ajutor financiar din partea autorităţilor.
Decizia cu privire la termenul până la care România trebuie să renunţe complet la utilizarea cărbunelui în producerea de energie trebuie asumată la nivel de Parlament, printr-o lege care să fie aprobată de Legislativ, a declarat, marţi, directorul general în Ministerul Energiei, Elena Popescu.
"Va fi o lege a phase out-ului cărbunelui, este introdusă ca şi reformă în PNRR. În această lege să stabilim acele termene, probabil 2030, pe care le-aţi văzut în declaraţiile domnului ministru. 2030, respectiv 2032. Ele trebuie asumate la nivelul Parlamentului, nu este o decizie a Ministerului Energiei, tocmai pentru că presupune costuri sociale, reconversie profesională, dezvoltare regională", a afirmat Elena Popescu, într-o conferinţă de presă organizată de Energynomics.
Reprezentanta Ministerului Energiei a explicat că această lege se află în prezent într-o fază incipientă.
"Suntem într-un stadiu incipient de gândire pe această lege. Eu o văd ca o responsabilizare a tuturor entităţilor cu atribuţii în domeniu. Legea e într-o zonă incipientă, ea a apărut în contextul negocierilor pe PNRR. (...) Interesul nostru nu este să decarbonăm mai lent decât ceilalţi, ci să decarbonăm într-un mod realist, să nu ne ducem şi mai jos decât suntem, ci să mergem şi noi o dată cu ceilalţi în decarbonare, iar decarbonarea să reuşească", a precizat Elena Popescu.
Directorul general din Ministerul Energiei a subliniat că în prezent zone întregi din ţară depind de câte un complex energetic care foloseşte cărbune pentru producerea de energie, iar dispariţia bruscă a unuia dintre acestea ar pune în pericol toate companiile din zonă.
"România trebuie să gestioneze la fel de bine nu numai componenta energetică de care răspunde Ministerul Energiei, ci toate celelalte componente, care sunt foarte importante, pentru că sunt zone impactate şi care depind numai de un singur operator. Adică zona Hunedoara depinde numai de CEH (Complexul Energetic Hunedoara, n.r.), zona Târgu Jiu depinde numai de CEO (Complexul Energetic Oltenia, n.r.). Deci toate firmele, firmuliţele, tot ce există acolo depind numai de CEO. Dispare CEO, dispare tot", a atras atenţia Elena Popescu.
Oficialul Ministerului Energiei a apreciat că noul plan de decarbonare propus de Comisia Europeană, "Fit for 55", propune reforme îngrozitor de rapide în sectorul energetic.
"Pachetul legislativ 'Fit for 55' a venit foarte rapid. Nu că ne-a luat prin suprindere, dar este într-adevăr îngrozitor de rapid, adică noi n-am avut timp să transpunem pachetul anterior şi n-au fost nici termene de transpunere ale pachetului anterior şi a venit acest pachet 'Fit for 55', care este foarte ambiţios. Bineînţeles că ţintele nu sunt finale. Este propunerea Comisiei, urmează negocierile în Consiliu, România îşi va stabili propriul mandat pentru intrarea în aceste negocieri, pentru că nu este vorba doar de sectorul energetic, este vorba despre întreaga economie, sectorul transporturilor, sectorul industrial, agricultura, digitalizarea, cercetarea, deci toată economia este impactată, iar viteza cu care trebuie să reacţioneze fiecare domeniu trebuie să fie fantastică. Se lucrează la acest mandat, au fost primele discuţii organizate de către Ministerul de Externe pe acest pachet, pentru stabilirea unui mandat de negociere, nu ştim care va fi deznodământul acestei negocieri, dar un lucru este foarte clar: direcţia către care mergem este dezvoltarea energiilor regenerabile, către decarbonarea industriei, către eliminarea treptată a cărbunelui din mix-ul nostru", a menţionat Elena Popescu.
Ea a atras atenţia asupra faptului că energiile regenerabile nu se autosusţin economic, având nevoie de ajutor financiar din partea autorităţilor.
"Producţia de regenerabile s-a putut dezvolta şi până acum, nu a stat nimic în calea dezvoltării regenerabilelor. Într-adevăr, pentru ca investitorii care investesc în regenerabile să fie mulţumiţi, ei au nevoie în continuare de scheme-suport. Deci, ceea ce spunea Comisia Europeană şi spuneau unele documente în urmă cu nişte ani, că regenerabilele se autosusţin, s-a dovedit că nu este adevărat. Deci se aşteaptă o schemă de sprijin, de tip contracte pentru diferenţă, la care se lucrează, din păcate cu întârziere. (...) Trebuie să avem în vedere şi capacităţile de back-up, pentru că nu putem trece de la 25% cât este ponderea cărbunelui în mix-ul nostru, la înlocuirea a 25% din acest mix cu regenerabile, nu se poate acest lucru. Deci, avem nevoie şi de capacităţi care să asigure flexibilitatea şi back-up-ul sistemului energetic. Aici mă refer la gaz", a încheiat Elena Popescu.
"Va fi o lege a phase out-ului cărbunelui, este introdusă ca şi reformă în PNRR. În această lege să stabilim acele termene, probabil 2030, pe care le-aţi văzut în declaraţiile domnului ministru. 2030, respectiv 2032. Ele trebuie asumate la nivelul Parlamentului, nu este o decizie a Ministerului Energiei, tocmai pentru că presupune costuri sociale, reconversie profesională, dezvoltare regională", a afirmat Elena Popescu, într-o conferinţă de presă organizată de Energynomics.
Reprezentanta Ministerului Energiei a explicat că această lege se află în prezent într-o fază incipientă.
"Suntem într-un stadiu incipient de gândire pe această lege. Eu o văd ca o responsabilizare a tuturor entităţilor cu atribuţii în domeniu. Legea e într-o zonă incipientă, ea a apărut în contextul negocierilor pe PNRR. (...) Interesul nostru nu este să decarbonăm mai lent decât ceilalţi, ci să decarbonăm într-un mod realist, să nu ne ducem şi mai jos decât suntem, ci să mergem şi noi o dată cu ceilalţi în decarbonare, iar decarbonarea să reuşească", a precizat Elena Popescu.
Directorul general din Ministerul Energiei a subliniat că în prezent zone întregi din ţară depind de câte un complex energetic care foloseşte cărbune pentru producerea de energie, iar dispariţia bruscă a unuia dintre acestea ar pune în pericol toate companiile din zonă.
"România trebuie să gestioneze la fel de bine nu numai componenta energetică de care răspunde Ministerul Energiei, ci toate celelalte componente, care sunt foarte importante, pentru că sunt zone impactate şi care depind numai de un singur operator. Adică zona Hunedoara depinde numai de CEH (Complexul Energetic Hunedoara, n.r.), zona Târgu Jiu depinde numai de CEO (Complexul Energetic Oltenia, n.r.). Deci toate firmele, firmuliţele, tot ce există acolo depind numai de CEO. Dispare CEO, dispare tot", a atras atenţia Elena Popescu.
Oficialul Ministerului Energiei a apreciat că noul plan de decarbonare propus de Comisia Europeană, "Fit for 55", propune reforme îngrozitor de rapide în sectorul energetic.
"Pachetul legislativ 'Fit for 55' a venit foarte rapid. Nu că ne-a luat prin suprindere, dar este într-adevăr îngrozitor de rapid, adică noi n-am avut timp să transpunem pachetul anterior şi n-au fost nici termene de transpunere ale pachetului anterior şi a venit acest pachet 'Fit for 55', care este foarte ambiţios. Bineînţeles că ţintele nu sunt finale. Este propunerea Comisiei, urmează negocierile în Consiliu, România îşi va stabili propriul mandat pentru intrarea în aceste negocieri, pentru că nu este vorba doar de sectorul energetic, este vorba despre întreaga economie, sectorul transporturilor, sectorul industrial, agricultura, digitalizarea, cercetarea, deci toată economia este impactată, iar viteza cu care trebuie să reacţioneze fiecare domeniu trebuie să fie fantastică. Se lucrează la acest mandat, au fost primele discuţii organizate de către Ministerul de Externe pe acest pachet, pentru stabilirea unui mandat de negociere, nu ştim care va fi deznodământul acestei negocieri, dar un lucru este foarte clar: direcţia către care mergem este dezvoltarea energiilor regenerabile, către decarbonarea industriei, către eliminarea treptată a cărbunelui din mix-ul nostru", a menţionat Elena Popescu.
Ea a atras atenţia asupra faptului că energiile regenerabile nu se autosusţin economic, având nevoie de ajutor financiar din partea autorităţilor.
"Producţia de regenerabile s-a putut dezvolta şi până acum, nu a stat nimic în calea dezvoltării regenerabilelor. Într-adevăr, pentru ca investitorii care investesc în regenerabile să fie mulţumiţi, ei au nevoie în continuare de scheme-suport. Deci, ceea ce spunea Comisia Europeană şi spuneau unele documente în urmă cu nişte ani, că regenerabilele se autosusţin, s-a dovedit că nu este adevărat. Deci se aşteaptă o schemă de sprijin, de tip contracte pentru diferenţă, la care se lucrează, din păcate cu întârziere. (...) Trebuie să avem în vedere şi capacităţile de back-up, pentru că nu putem trece de la 25% cât este ponderea cărbunelui în mix-ul nostru, la înlocuirea a 25% din acest mix cu regenerabile, nu se poate acest lucru. Deci, avem nevoie şi de capacităţi care să asigure flexibilitatea şi back-up-ul sistemului energetic. Aici mă refer la gaz", a încheiat Elena Popescu.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5690 / 9090 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...