ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Vardie (APIA): Piaţa auto va urca cu 10,8% în 2023; numărul de autoturisme va creşte cu 10%

02 Februarie 2023   |   Agerpres

El a menţionat că acesta este un moment istoric pentru că a fost reluată după mulţi ani de absenţă prognoza făcută de APIA legat de ce urmează să se întâmple în anul 2023.

 
 
Piaţa auto va creşte cu 10,8% în 2023, comparativ cu anul anterior, iar cea a autoturismelor va urca cu 10%, a declarat joi, într-o conferinţă de specialitate, Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
 
"Prognoza pe anul 2023 este una optimistă. De ce? Noi credem că numărul de autoturisme va creşte cu 10% în acesta an, bineînţeles creştere faţă de 2022. MCV-urile şi minibus-urile, aici avem o creştere mai mare şi câteodată mă gândesc că am fost un pic cam pesimist pentru ceea ce ar putea să se întâmple aici pentru că este o piaţă foarte efervescentă. De asemenea, camioanele şi autobuzele vor întregistra o creştere. Una peste alta, toată piaţa noi o vedem la o creştere de 10,8%", a declarat Dan Vardie.
 
El a menţionat că acesta este un moment istoric pentru că a fost reluată după mulţi ani de absenţă prognoza făcută de APIA legat de ce urmează să se întâmple în anul 2023.
 
Potrivit unui comunicat al APIA, autoturismele "electrificate" vor avea o creştere de 46,8%, realizând o cotă de piaţă de 28,9%. Vehiculele comerciale uşoare + minibus vor avea o creştere de 20,1% faţă de anul 2022, iar pentru vehiculele grele + bus se prognozează o creştere cu 5,1%.
 
Pentru autoturisme, APIA estimează menţinerea ponderii de aproximativ 84% din totalul înmatriculărilor, cu un volum de aproximativ 140.000 unităţi, în creştere cu 10% faţă de volumul anului 2022.
 
Referitor la cota de piaţă, segmentul SUV va menţine prima poziţie, cu o cotă de 43,9%, în creştere cu 1,2% faţă de 2022, urmat de Clasa C cu o cotă de 23,7%, în scădere cu 2,4%, şi Clasa B cu o cotă de 18,7%, în scădere uşoară cu 0,1% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.
 
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, pentru 2023, APIA estimează că motorizările pe benzină vor înregistra o creştere de 4,1% faţă de anul 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 61%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 20,2% faţă de 2022 şi vor deţine o cotă de piaţă de 10% din total.
 
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% electrice şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), vor ajunge să deţină, în 2023, o cotă de piaţă de 28,9%. În acest context, cota de piaţă a maşinilor electrificate, înmatriculate în România, o să fie cu 18,9% mai mare decât cea a autoturismelor diesel, respectiv cu aproximativ 26.600 unităţi mai mult. Din această analiză se estimează că, în anul 2023, vor fi înmatriculate de două ori mai multe autoturisme electrificate faţă de cele cu motorizare diesel.
 
Autoturismele full electrice vor deţine o cotă de piaţă de 14% în anul 2023 faţă de anul 2022, când reprezentau doar 9,1% din piaţa de autoturisme.
 
"Dacă ne uităm în piaţă, anul trecut, din 100 de români, 9 au luat maşină pur electrică. Da, aproape 1 din 10 români din România au cumpărat maşină electrică. Şi spun asta pentru că aţi văzut, apar tot felul de voci "ce domnule, e scumpă, nu ne interesează". De acord, dreptul la liberă exprimare e al tuturor, dar astea sunt realităţile. Noi vorbim aici de statistici. Vorbesc până la nivelul anului 2022. Nu există discuţie. Aşa s-a întâmplat. Iar anul acesta, la acel 19.750 ne îndreptăm spre 14%. Deci înseamnă că din 100 de români 14", a explicat Dan Vardie.
 
El a declarat că "electrificarea în Europa este lege" şi a făcut referire la programul "Fit for 55".
 
"Comisia a propus, Parlamentul Europei a legiferat şi Consiliul Europei a dat verdictul final. Deci toate organismele Europei au votat. Din acest moment, anul 2035 este anul limită dincolo de care nu se vor mai vinde decât maşini ZEV- zero-emissions vehicles. Şi ca să nu ne facem că ne pitim, astăzi ZEV sunt deocamdată doar maşinile electrice şi rămâne discuţia, care este deschisă, şi suntem convinşi că vor apărea soluţii importante cum vei produce această electricitate sau înmagazina această electricitate având autonomie: că este o baterie cu diverse formule chimice, că este fuel cell cu hidrogen, că este un alt proiect lansat anul un an, că este un mini nuclear power plant, că poate să fie şi aşa ceva", a spus Dan Vardie.
 
De asemenea, el a menţionat că indiferent cât de dure au fost deciziile Comisiei, indiferent ce limite au pus la emisii, la sfârşitul zilei a fost cum a decis Comisia Europeană.
 
Conform APIA, în anul 2022 s-a înregistrat o uşoară creştere (+4,5%) a achiziţiilor de autoturisme în general, iar cele "verzi" au performat (+49% faţă de anul 2021). Pentru anul 2023, APIA prognozează continuarea tendinţei de creştere a autoturismelor electrice înmatriculate (+46,8% faţă de anul 2022). Analizând evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4) în anul 2022 dar şi în ultimii 5 ani, APIA prognozează că acestea vor deţine în 2023 o cotă de piaţă de 23,5%, în creştere cu 2,2% faţă de anul trecut.
 
În ceea ce priveşte autovehicule comerciale uşoare, această categorie de autovehicule, în 2023, va înregistra, o creştere de 20,1% faţă de 2022, cu o cotă de piaţă, din totalul autovehiculelor înmatriculate, de aproximativ 11,3%, în uşoară creştere faţă de anul 2022, când înregistrau o cotă de piaţă de 10,4%. Această creştere se va datora electrificării acestui segment odată cu introducerea de noi motorizări electrice pe piaţă şi, totodată, se va datora şi implementării programului Rabla Plus Comercial, care va veni ca sprijin pentru diversificarea acestei categorii de autovehicule. Creşterea pentru înmatriculările de autovehicule electrificate, din acest segment, este estimată la aproximativ 300% faţă de anul 2022, conform previziunilor APIA.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2320 / 9118
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...