
Conflictul ANPC-CSALB continuă: ANPC susține cu tărie că CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor
21 Ianuarie 2025
AGERPRES”În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari', notează Autoritatea.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a fost eliminat de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, iar până la clarificarea situației juridice a acestei instituții consumatorii se pot adresa în continuare cu încredere Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari, susține ANPC, într-un comunicat transmis, marți, AGERPRES.
'Afirmațiile la adresa ANPC, cuprinse în comunicatul CSALB din data de 20.01.2024, sunt nejustificate și nu corespund adevărului, fiind contrare spiritului de colaborare care ar trebui să caracterizeze relațiile dintre instituții care au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor. Prin lege, ANPC este autoritatea de stat care acționează pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor. În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari', notează Autoritatea.
'Afirmațiile la adresa ANPC, cuprinse în comunicatul CSALB din data de 20.01.2024, sunt nejustificate și nu corespund adevărului, fiind contrare spiritului de colaborare care ar trebui să caracterizeze relațiile dintre instituții care au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor. Prin lege, ANPC este autoritatea de stat care acționează pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor. În exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari', notează Autoritatea.
Potrivit sursei citate, 'nimic din demersul ANPC nu prejudiciază în vreun fel imaginea CSALB și nici nu impietează în vreun fel asupra activității acestei entități'.
'Prioritatea noastră a fost și rămâne protecția drepturilor consumatorilor, precum și informarea corectă a acestora privind modalitățile în care pot sesiza anumite situații neconforme în relația cu operatorii economici', menționează ANPC.
Precizările Autorității vin după ce, luni, CSALB a atras atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați 'prin ultima comunicare transmisă de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, potrivit căreia consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia'.
'Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile', a transmis CSALB, într-un comunicat de presă.
Conform instituției, Centrul a fost înființat prin Ordonanța Guvernului 38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum. Astfel, prin actul normativ, cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar-bancare și bănci/IFN-uri pot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare.
În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 229 / 4813 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...