ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tudorel Toader, după doi ani de mandat: Raportul pe care l-am redactat are o formă în sinteză de 85 pagini

04 Martie 2019   |   Mediafax

Tudorel Toader a declarat, la prezentarea activităţii din ultimii 2 ani, că raportul pe care l-a întocmit în acest sens nu conţine şi proiectele de acte normative pe care Ministerul Justiţiei le avizează deoarece aceste demersuri sunt curente şi nu sunt „ataşate de ministrul de la un moment dat”.

 
 
Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a declarat luni, că a întocmit un raport după doi ani de activitate la Ministerul Justiţiei, subliniind că documentul are 85 de pagini şi va fi postat ulterior pe site-ul instituţiei.

„Nu este un bilanţ al activităţii Ministerului Justiţiei, este un raport după 2 ani de activitate la MJ. Raportul pe care l-am redactat, pe care îl voi posta pe pagina de internet a Ministerului, are o formă în sinteză, se desfăşoară pe 85 de pagini. (...) Am încercat, în cei doi ani, ca prin activitatea desfăşurată să punem în centrul activităţii cetăţeanul care are dreptul să-şi valorifice interesele legitime, drepturile fundamentale consacrate prin Constituţie, legi. Cetăţeanul care are nevoie de acest serviciu de interes public care se numeşte actul de înfăptuire a justiţiei”, a spus Tudorel Toader, la prezentarea bilanţului.


Totodată, Toader a subliniat că atunci când a fost numit în funcţia de ministru al Justiţiei, a încercat să facă o radiografie a sistemului judiciar „dincolo de documentele pe care le-am primit de la miniştrii precedenţi”.

Ministrul Justiţiei a mai menţionat şi proiectele privind penitenciarele (caracterizând problema lor ca fiind sistemică). dar şi cel privind cartierul justiţiei.

„Alt subiect pe care - am să vă invit şi probabil nu peste mult timp să-l observaţi în aplicare, se referă la cartierul pentru justiţie care se află în vecinătatea Bibliotecii Naţionale, care se va dezvolta pe o suprafaţă de 10.47 de hectare. (...) Mulţi s-au exprimat patetic despre cartier, dar trebuie să judecăm nu după declaraţiii, ci după fapte. Vom face o scurtă istorie a cartierului, vom arăta memorandumurile pe care Guvernul le-a aprobat”, a mai spus Toader.

Toader a punctat în raportul său şi proiectul de construire a unor arhive.

DESCARCĂ RAPORTUL

„Problema arhivelor este una care cuprinde toate instanţele şi parchetele. Dacă mergeţi la instanţe, veţi vedea că unele au închiriat spaţii de arhivare de la privaţi, alte instanţe ţin dosare importante teanc fie la subsol, fie în diferite birouri, spaţii mai mult sau mai puţin adecvate 90 de ani de zile. La ÎCCJ vedeţi pe hol dosare depozitate. (...) Pentru a asigura depozitarea corespunzătoare, pentru a degreva bună parte din spaţii de actualele documente, am propus să construim un număr de 15 arhive la nivelul fiecărei curţi de apel. Arhive moderne”, a mai explicat ministrul.

Potrivit lui Toader, pentru aceste arhive vor fi avute în vedere şi documentele CSM, ale Administraţiei Penitenciarelor şi ale Inspecţiei Judiciare.

Toader: Nu am vorbit în raport despre acte normative.E activitate firească, nu e ataşată de ministru

Tudorel Toader a declarat, la prezentarea activităţii din ultimii 2 ani, că raportul pe care l-a întocmit în acest sens nu conţine şi proiectele de acte normative pe care Ministerul Justiţiei le avizează deoarece aceste demersuri sunt curente şi nu sunt „ataşate de ministrul de la un moment dat”.

„Nu voi vorbi şi nu am vorbit în raportul de activitate (...) Nu am vorbit de activităţile curente ale Ministerului care se desfăşoară indiferent ce ministru va fi pentru că sunt avute în vedere, spre exemplu, avizarea actelor normative, proiectelor de acte norative, propuse de alte ministere. Ştiţi că ultimul aviz vine de la ministerul Justiţiei, pentru proiectele de acte normative pe care le propun alte autorităţi. Aceea o considerăm o activitate firească, necesară, curentă şi nu oarecum ataşată de ministrul justiţiei care există la un moment dat”, a spus ministrul Justiţiei, Tudorel Toader.

Totodată, ministrul a mai vorbit şi despre dosarul electronic, un proiect care urmează să fie implementat în instanţele din România.

„Nu mai putem sta să mergem în arhivp, să ne uităm în dosar, să vedem dacă e disponbil sau nu. Avem curţi de apel care deja au o experienţă bună în materia dosarului electronic scanând documentele respective. Am hotărât ca să introducem acest dosar electronic, să-l generalizăm, la nivelul fiecărei instanţe de judecată din România, chiar şi unde el există şi poate fi îmbunătţit. În acest sens avem un conteact cu Banca Mondială de 7,7 milioane de euro în baza cpăruia cumpărăm 6986 de computere şi 976 de scanere pentru documente”, a mai spus Tudorel Toader.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4205 / 4555
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...