Avocații Bondoc & Asociații, pregătiți pentru expansiunea industriei high-tech și accelerarea proceselor de digitalizare. Asistență sofisticată și o practică puternică, cu un spectru larg de mandate pentru jucători de top
26 Ianuarie 2021
Ștefania EnacheProiectele ce privesc noile tehnologii implică, în funcție de caracteristicile fiecăruia, majoritatea partenerilor firmei, natura multidisciplinară necesitând un plus de cooperare și creativitate. Monica Iancu, Lucian Bondoc, Viorel Dinu, Simona Petrișor și Diana Ispas sunt printre partenerii care au fost implicați regulat în astfel de proiecte împreună cu o echipă de 8-9 avocați.
Tehnologia evoluează într-un ritm alert, obligând toți jucătorii din mediul socio-economic să se adapteze cu rapiditate schimbărilor. Accelerarea procesului de digitalizare generează o serie de provocări atât pentru beneficiarii noilor tehnologii, cât și pentru firmele implicate în dezvoltarea serviciilor de acest tip. Avocații Bondoc & Asociații, semnificativ implicați în sectorul noilor tehnologii, subliniază faptul că una dintre provocările majore ale anului în curs rezultă din faptul că există un număr impresionant de reglementări sau de propuneri de reglementare la nivel european care urmează să fie implementate, respectiv emise și implementate.
„Deși nu sunt încă acte normative în vigoare, ele indică tendințele de reglementare, preocupările autorităților și în unele cazuri oferă cheia de interpretare a unor norme vagi sau neclare în cadrul legislativ deja în vigoare. Așa sunt, de exemplu, DIRECTIVA (UE) 2018/1808 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 14 noiembrie 2018 de modificare a Directivei 2010/13/UE privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale) sau DIRECTIVA (UE) 2018/1972 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 11 decembrie 2018 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice”, explică Monica Iancu, Partener Bondoc & Asociații SCA.
„Deși nu sunt încă acte normative în vigoare, ele indică tendințele de reglementare, preocupările autorităților și în unele cazuri oferă cheia de interpretare a unor norme vagi sau neclare în cadrul legislativ deja în vigoare. Așa sunt, de exemplu, DIRECTIVA (UE) 2018/1808 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 14 noiembrie 2018 de modificare a Directivei 2010/13/UE privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale) sau DIRECTIVA (UE) 2018/1972 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 11 decembrie 2018 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice”, explică Monica Iancu, Partener Bondoc & Asociații SCA.
Asistența juridică este abordată multidisciplinar
În această industrie complexă, munca avocaților este una elaborată, activitatea acestora implicând o combinație de domenii și problematici juridice, multe dintre ele intersectându-se și generând noi aspecte de interes. „Este aproape imposibil de soluționat o temă în acest domeniu fără o abordare multidisciplinară. Din acest punct de vedere, colaborarea între departamentele firmei noastre este una constantă”, subliniază Lucian Bondoc, Managing Partner al Bondoc si Asociații.
În portofoliul de clienți al firmei de avocatură sunt multe companii care solicită servicii juridice legate de industria hi-tech. Asistența pe care profesioniștii Bondoc & Asociații o oferă în aceste proiecte este diversă, acoperind în primul rând aspecte de IT&C, comerț electronic, protecția datelor cu caracter personal, proprietate intelectuală, drepturi fundamentale, dreptul muncii, protecția consumatorului precum și drept societar și concurență.
„Problemele juridice pe care le întâmpinăm izvorăsc, în primul rând, din construcția adesea deficitară, neactualizată a cadrului normativ aplicabil, dublată de o practică judiciară variabilă și insuficient de bine conturată. Dacă ar fi să enumerăm principalele 3 dificultăți, acestea rezultă din caracterul vag, uneori neadaptat al legislației aplicabile comerțului electronic, vastitatea cadrului de reglementare privind protecția datelor cu caracter personal, practica judiciară neunitară în destule privințe ce țin de noile tehnologii”, precizează Monica Iancu.
De altfel, profilul clientului în această industrie este unul divers. „Asistăm companii din domenii diverse, mature, cu interes în digitalizarea activităților lor tradiționale sau în diversificarea sferei de activitate. În același timp avem printre clienți entități recent constituite, cu un acționariat divers, inclusiv persoane fizice, relativ tinere, care au acumulat experiență și expertiză în alte societăți și care, în timp, au dezvoltat un apetit pentru dezvoltarea și inovarea produselor și serviciilor lor, un mod practic de a lucra cu diverse categorii de finanțatori, cu scopul de a se orienta fie către exit-uri, fie către cooptarea de noi parteneri, inclusiv fonduri de investiții”, subliniază avocatul.
Anticipând faptul că industria hi-tech va cunoaște o creștere semnificativă, firma Bondoc & Asociații a dezvoltat un un grup de avocați orientați în mod special către această problematică. Acest nucleu s-a diversificat, a acumulat experiență și abordează tematici tot mai diverse, aflate la confluența unor domenii și discipline juridice tot mai variate, inclusiv, de exemplu, piața de energie electrică / gaze naturale, domeniul bancar, domeniul sănătății, așadar inclusiv zone puternic reglementate.
„Credem că beneficiem de o experiență foarte diversificată și tot mai largă, înțelegând și cunoscând, în profunzime cadrul legislativ existent și tendințele de reglementare, precum și problemele de business ale acestei categorii de clienți. Am avut și continuăm o dezvoltare constantă în aceste zone, depunem efort pentru urmărirea evoluțiilor jurisprudențiale și suntem proactivi în susținerea clienților. Căutăm soluții practice și suntem atenți la interacțiunile cu / integrarea în echipe pluridisciplinare pe care clienții le aliniază pentru a implementa proiectele lor. Nu în ultimul rând, credem că avem o cunoaștere profundă a normelor de drept comun pe care se grefează orice evoluție legislativă și avem o abordare colaborativă în cadrul practicilor firmei astfel încât să oferim soluții juridice complete clienților noștri”, mentioneaza partenerii Bondoc și Asociații.
Mandatele anului 2020
2020 a fost un an plin în ceea ce privește proiectele legate de industriade hi-tech, avocații implicându-se într-o gamă largă de mandate. Monica Iancu prezintă, cu titlu de exemplu, un proiect în care consultanții firmei au asistat un client în legătură cu dezvoltarea și implementarea unei aplicații privind prestarea unor servicii de asistență în contextul unor evenimente rutiere.„Asistența noastră a acoperit toate aspectele legale inclusiv pregătirea termenilor și condițiilor pentru accesarea / utilizarea aplicației, maparea fluxurilor de date în vederea construirii arhitecturii documentației de protecția datelor cu caracter personal și pregătirii acestei documentații, redactarea și negocierea contractului cu furnizorul de servicii IT, inclusiv pentru asigurarea protecțiilor necesare, implementării principillor de privacy by design, protecția și transferul codului sursă”, menționează avocatul.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
De asemenea, echipa a fost implicată în pregătirea întregii documentații necesare pentru funcționarea unei platforme bazate pe tehnologie blockchain și IoT care creează un ecosistem prietenos pentru achiziția și trading-ul de electricitate. În acest moment, Bondoc & Asociații continuă să asiste clientul în legătură cu dezvoltările platformei, noi funcționalități etc.
Pe acest segment, au apărut și proiecte de M&A și Finanțări, acest tip de proiecte implicând problematici complexe. „Fie că vorbim de un transfer de acțiuni, ori de un transfer de active, esențial este procesul de due diligence (uneori, și sub forma unui raport de vendor due diligence, oglindind analiza vânzătorului asupra propriei sale afaceri), cu scopul de a pune în evidență aspectele juridice problematice, pe care părțile să le poată, ulterior, aborda în negocieri și a soluționa cât mai multe dintre ele înainte de semnarea contractului, sau, cel mai târziu până la finalizarea tranzacției. Există, desigur, componente particulare, elemente de proprietate intelectuală care necesită atenție deosebită, precum situații de acces la / transfer de cod sursă, inclusiv sub forma unor aranjamente de tip escrow. În general, mecanismele juridice cunoscute în procesele tradiționale de M&A sau Finanțări necesită unele adaptări pentru a acomoda produse ale tehnologiei informației”, arată Monica Iancu.
Partenerul Bondoc & Asociații precizează faptul că, în acest moment, avocații sunt implicați în procesul de transfer al participației într-o companie care a dezvoltat și deține codul sursă al unui produs de excepție pe piața serviciilor medicale.
În proiectele care vizează industria de hi-tech, firma de avocatură din România poate colabora cu firme similare din străinătate. De fapt acest lucru se întâmplă în destule mandate, Bondoc & Asociații beneficiind și de o cooperare cu o firmă de avocatură internațională cu acoperire pe mai multe continente.
Expertiza Bondoc & Asociații în această practică este confirmată și de faptul că, în ultimii ani, echipa de avocați a lucrat pentru una dintre cele mai mari platforme de social media, pe o gamă diversă de problematici, incluzând aspecte de protecția datelor, legislație electorală, aspecte din domeniul bancar (e-wallet, servicii de plată), comerț online, aspecte de guvernanță corporatistă, drepturi fundamentale, inclusiv liberă exprimare (și limitele acestora), discriminare, precum și o gamă variată de litigii.
Proiectele ce privesc noile tehnologii implică, în funcție de caracteristicile fiecăruia, majoritatea partenerilor firmei, natura multidisciplinară necesitând un plus de cooperare și creativitate. Monica Iancu, Lucian Bondoc, Viorel Dinu, Simona Petrișor și Diana Ispas sunt printre partenerii care au fost implicați regulat în astfel de proiecte, împreună cu o echipă de 8-9 avocați.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1220 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...