ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Schoenherr obțin pentru clientul Covalact anularea deciziei de sancționare dată de Consiliul Concurenței. Partenerul Georgiana Bădescu a coordonat proiectul

11 Ianuarie 2021   |   A.D.

Covalact a contestat decizia de sancționare a autorității de concurență și este prima dintre toate companiile sancționate care a obținut o soluție favorabilă definitivă, pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție.

Georgiana Bădescu, partner în cadrul practicii de dreptul UE si dreptul concurentei a Schoenherr si Asociatii SCA si coordonatoarea echipei de avocati implicate în acest proiect si Sebastian Gutiu, managing partner si coordonatorul practicii de litigii si arbitraje a firmei

 
 
Covalact SA, asistată de avocații de la Schoenherr și Asociații SCA, a câștigat litigiul privind contestarea amenzii aplicate companiei de către Consiliul Concurenței, în cauza Retail I.

În anul 2015, în urma unei investigații derulate pe piața de retail, Consiliul Concurenței a sancționat 4 retaileri și pe furnizorii acestora (inclusiv Covalact) cu amenzi în valoare totală de 35 milioane Euro. Sancțiunile au fost aplicate în legătură cu o pretinsă încălcare a regulilor de concurență constând în fixarea prețurilor de revânzare.

Covalact a contestat decizia de sancționare a autorității de concurență și este prima dintre toate companiile sancționate care a obținut o soluție favorabilă definitivă, pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție.


Litigiul inițiat de Covalact a implicat aspecte extrem de complexe, atât de drept substanțial (prin raportare la normele de concurență și de drept european), cât și procesual. Curtea de Apel București, precum și Înalta Curte de Casație și Justiție au dat câștig de cauză companiei. Soluția instanței de recurs a fost pronunțată după respingerea cererii Consiliului Concurenței de sesizare a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) cu o întrebare preliminară și a suspendării judecății, până la soluționarea de către CJUE a altei întrebări preliminare, într-un dosar paralel.

„Mulțumim echipei Covalact pentru încrederea în echipa noastră și pentru cooperarea excelentă pe parcursul acestui proiect. Rezultatul favorabil clientului nostru reflectă corecta evaluare a situației particulare în care s-a regăsit Covalact în cadrul acestei investigații”, a declarat Georgiana Bădescu, partner în cadrul practicii de dreptul UE și dreptul concurenței a Schoenherr și Asociații SCA și coordonatoarea echipei de avocați implicate în acest proiect.

„Litigiile de contencios administrativ și fiscal, și în special cele privind anularea actelor administrative, continuă să reprezinte o pondere importantă în volumul de lucru al instanțelor din România. Experiența în numeroase proiecte similare și colaborarea dintre avocații de instanță și cei specializați în dreptul concurenței ai firmei au fost ingredientele cheie în acest proiect”, a declarat Sebastian Guțiu, managing partner și coordonatorul practicii de litigii și arbitraje a Schoenherr și Asociații SCA.

Serviciile furnizate de Schoenherr și Asociații SCA au acoperit definirea strategiei de urmat în acțiune, precum și asistarea și reprezentarea clientului în fața instanțelor de judecată. Echipa de avocați implicată în acest proiect a fost coordonată de Georgiana Bădescu (partner, EU & competition) și i-a inclus pe Iustin Armașu (managing attorney at law, dispute resolution), Nora Olah (senior attorney at law, dispute resolution) și Mona Banu (senior attorney at law, EU & competition).

Schoenherr este o firmă regională de avocatură, activă în Europa Centrală și de Est și Europa de Sud Est, unde operează 15 birouri. Firma este prezentă în România de 25 de ani, oferind servicii de asistență juridică în principalele arii de practică relevante pentru activitatea companiilor locale și multinaționale.

Reamintim că firma Covalact a fost sancţionată în anul 2015 de către Consiliul Concurenţei cu o amendă de 149.833 euro. În cadrul aceleaşi investigaţii, Consiliul Concurenţei a sancţionat cu amenzi în valoare totală de 154 milioane lei (circa 35 milioane euro) retailerii Metro, Real, Selgros şi Mega Image şi 21 de furnizori ai acestora pentru încălcarea legii concurenţei atât pentru stabilirea preţurilor de revânzare (de raft), cât şi pentru comportamentul companiilor în cadrul promoţiilor.

Dintre retaileri, cea mai mare amendă, de 49,68 milioane lei (11,3 milioane euro) a fost primită de compania Metro Cash&Carry Romania, urmată de Selgros Cash&Carry Romania SRL– 29,2 milioane lei (6,6 milioane euro), Mega Image SRL - 24,56 milioane lei (5,6 milioane euro) şi Real Hypermarket Romania SRL - 23,86 milioane lei (5,5 milioane euro).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1236 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...