Care sunt aspectele pe care pun preț reprezentanții Schoenherr atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și cum este ales un nou membru în echipă | Ana Lupșor, HR manager: Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și au demonstrat potențial în stagiile de practică derulate în cadrul firmei. Ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale
06 Decembrie 2023
Ștefania EnacheColegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care se alătură firmei este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică
Avocaţii stagiari cooptaţi de Schoenherr în această toamnă şi Ana Lupşor, managerul de resurse umane al firmei de avocatură |
Schoenherr și Asociații SCA a cooptat, toamna aceasta, patru avocați stagiari, care s-au alăturat echipelor de dreptul UE și dreptul concurenței, financiar-bancar, respectiv litigii și arbitraje.Trei dintre aceștia au fost selectați după derularea mai multor stagii de practică în cadrul firmei.De altfel, casa de avocatură este foarte implicată în pregătirea noilor generații de profesioniști, având în fiecare an studenți în practică, dar și participanți la programul Schoenherr de internship de vară.
„Anul acesta, studenții care ni s-au alăturat pentru un stagiu de practică de vară au fost selectați în urma concursului de eseuri „law, sweet law”, a cărui ediție a doua a avut loc în prima parte a acestui an. Concursul de eseuri li se adresează studenților în anul de studii al II-lea și al III-lea la facultățile de Drept ale universităților din România. Toți participanții la concurs sunt eligibili pentru programul de internship plătit organizat de Schoenherr și Asociații SCA”, explică Ana Lupșor, managerul de resurse umane al firmei de avocați.
„Anul acesta, studenții care ni s-au alăturat pentru un stagiu de practică de vară au fost selectați în urma concursului de eseuri „law, sweet law”, a cărui ediție a doua a avut loc în prima parte a acestui an. Concursul de eseuri li se adresează studenților în anul de studii al II-lea și al III-lea la facultățile de Drept ale universităților din România. Toți participanții la concurs sunt eligibili pentru programul de internship plătit organizat de Schoenherr și Asociații SCA”, explică Ana Lupșor, managerul de resurse umane al firmei de avocați.
Astfel, în această vară, zece studenți, din București, Cluj, Timișoara și Warwick s-au alăturat echipei Schoenherr pentru stagii de practică. Ana Lupșor menționează că, ținând cont de opțiunile personale și de necesarul la nivelul firmei, fiecare dintre interni este alocat/ă unei echipe și sub îndrumarea unui mentor.
De altfel, stagiile de acest tip, fie ele derulate în timpul verii sau pe parcursul anului, sunt o ocazie ideală pentru studenți să vadă cum arată viața într-o firmă internațională de avocatură. Totodată, avocații Schoenherr au posibilitatea să ajungă să îi cunoască pe studenți în situații reale de muncă. „Astfel, în unele cazuri, stagiile de practică se materializează în propuneri efective de începere a colaborării cu studenții respectivi, odată ce aceștia devin avocați stagiari. Acesta este și cazul cu trei dintre stagiarii care ni s-au alăturat în această toamnă. Toți sunt entuziaști, creativi, dinamici, cu abilități bune de lucru în echipă, pasionați de domeniul juridic și dornici de învățare – calități pe care le-am remarcat în timpul stagiilor de practică și care ne-au convins să le propunem să ni se alăture după examenul de admitere în Barou, pe care l-au trecut cu brio”, precizează interlocutoarea BizLawyer.
Managerul de resurse umane al Schoenherr și Asociații SCA amintește faptul că firma tocmai a lansat cea de a treia ediție a concursului de eseuri „law, sweet law”. „Termenul de depunere a eseurilor este 15 decembrie 2023, iar avocații firmei sunt nerăbdători să citească lucrările pe care le vom primi și să îi cunoască pe studenții care ne vor deveni interni vara viitoare”, punctează Ana Lupșor.
Tinerii își doresc să poată avea un rol activ
În urma discuțiilor cu studenții, avocații au constatat că elementele pe care tinerii le apreciază sunt caracterul internațional al firmei, cultura internă pe care ajung să o descopere pe parcursul stagiilor de practică, faptul că pot avea un rol activ și sunt realmente parte dintr-o echipă de avocați care le explică proiectele și îi implică activ. „Mai mult, ca perspectivă de carieră, sunt atrași de accentul pe care îl punem pe programele de training și dezvoltare pentru avocați, cum ar fi platforma noastră de e-learning, întâlnirile internaționale anuale cu întregul grup de practică din care fac parte, participarea la evenimentul People and Culture Summit din Viena etc. Nu în ultimul rând, sunt foarte apreciate de către studenți, și nu numai, numeroasele ocazii de a socializa și a petrece timp cu colegii în țară și în străinătate. Tinerii interesați de o carieră în avocatură sunt atrași de oportunitățile de creștere, de accesul la proiecte mari și complexe, de o cultură organizațională centrată pe oameni și, totodată, de echilibrul dintre viața profesională și cea personală”, mai spune Ana Lupșor.
Atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și aleg un nou membru în echipă, reprezentanții Schoenherr pun foarte mult preț pe activitățile sale extracurriculare din timpul studiilor universitare – stagii de practică, participarea la școli de vară și concursuri (de eseuri, de procese simulate), implicarea activă în activitatea asociațiilor studențești etc. „Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și care au demonstrat potențial în cadrul stagiilor de practică derulate în cadrul Schoenherr. De aceea, ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale”, subliniază interlocutoarea BizLawyer.
Odată selectați, toți nou-veniții – indiferent de poziție – trec prin aceiași pași în programul de onboarding, care include o serie de prezentări interne și training-uri în persoană și online pe platforma de învățare a firmei. Managerul de resurse umane arată că toate aceste etape sunt menite să faciliteze înțelegerea rapidă a modului de lucru, a sistemelor și a resurselor disponibile, precum și dezvoltarea continuă a acelor soft skills esențiale în activitatea lor de zi cu zi.
„Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care ni se alătură este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică. Procesul de evaluare individuală a performanțelor se desfășoară la sfârșitul fiecărui an fiscal. Criteriile avute în vedere în cadrul evaluării sunt structurate astfel încât să definească o imagine cat mai amplă asupra fiecărui membru al echipei, incluzând calitatea lucrărilor, volumul de lucru, abilitățile și competențele individuale, precum și nivelul de integrare în echipă”, completează Ana Lupșor.
Schoenherr și Asociații SCA vine mereu în întâmpinare viitorilor profesioniști de pe piața avocaturii, firma organizând cu regularitate întâlniri cu studenții la Drept – fie ca parte a programelor de employer branding, fie în cadrul unor inițiative ale asociațiilor studențești. De asemenea, merge la târguri de job-uri, găzduiește întâlniri cu studenții. Chiar înainte la începerea acestui an universitar, a organizat o astfel de întâlnire la sediul casei de avocatură, cu studenții de anul întâi, ca parte a proiectului „Freshers' Week” al ELSA București. „Pentru noi, astfel de ocazii sunt ideale pentru ca avocații noștri să împărtășească din experiența lor cu studenții. Și, mai ales, folosim acest tip de întâlniri pentru a-i asculta activ pe studenți, a afla ce îi interesează, ce îi motivează, cum își imaginează ei viitorul (lor) în avocatură. Aceste experiențe ne sunt foarte utile în a ne adapta la cerințele noii generații. Dacă e să îmi permit un sfat pentru cei aflați la început de carieră, acela este să își asculte instinctul – ei știu cel mai bine cu ce rezonează, ce își doresc, prin urmare ei știu cum să ocolească deciziile în carieră care ar putea reprezenta un compromis pentru ei”, argumentează Ana Lupșor.
Schoenherr și Asociații SCA numără în prezent 60 avocați și consultanți, fiind una dintre cele mai mari firme regionale de avocatură în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud-Est. A fost înființată în Viena în anul 1950 și și-a început activitatea în România în anul 1996. Ana Lupșor coordonează activitatea de resurse umane a Schoenherr și Asociații SCA din anul 2008, fiind implicată în proiecte de HR și employer branding la nivel local și regional.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 21 / 144 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...