In-houseLegal.ro | Multe proiecte cu grad de dificultate ridicat au fost gestionate 90% intern, anul trecut, în cadrul grupului Farmexim & Help Net, ceea ce a crescut gradul de încredere a Bordului în echipa de legal. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director: Avocații interni sunt mai bine poziționați și participă activ la definirea strategiilor și la procesul de luare a deciziilor
23 Februarie 2022
Ștefania EnacheReferindu-se la primul trimestru al anului în curs, profesionistul admite faptul că a fost unul dificil, cu multe provocări, dar subliniază că rezultatul obținut la finalul celor trei luni este unul mulțumitor.
Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim&Help Net, parte a PHOENIX GROUP |
Al doilea an de pandemie își arată efectele în economie, companiile fiind puse în situația de a face față unor provocări din ce în ce mai mari.Primul trimestru din 2021 a fost unul dificil pentru toți jucătorii din mediul de afaceri, dar acele firme care și-au adaptat strategiile la noul context au reușit să treacă peste obstacole. Grupul Farmexim este într-un moment extrem de important al evoluției sale, având în vedere că în 2018 a fost preluat de Phoenix, iar acum se lucrează la fuziunea cu o altă companie din România, Help Net, intrată și ea, tot în 2018, în portofoliul investitorilor germani, notează In-houseLegal.ro, publicație din grupul BizLawyer.
Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net, parte a PHOENIX GROUP, este omul care conduce echipa de juriști implicată în toate aceste proiecte. Din poziția pe care o ocupă, poate face o analiză riguroasă a modului în care a evoluat mediul de afaceri în aceste vremuri grele, dar și a rolului pe care departamentele juridice îl au în noul context.
Avocatul și-a început actuala activitate cu puțin timp înainte de declanșarea crizei sanitare cauzate de pandemia COVID. Până la intrarea în noua companie, a lucrat tot în domeniul farma, experiența sa în această industrie fiind una recunoscută pe plan internațional.
O perioadă grea, dar cu rezultate mulțumitoare
Referindu-se la primul trimestru al anului în curs, profesionistul admite faptul că a fost unul dificil, cu multe provocări, dar subliniază că rezultatul obținut la finalul celor trei luni este unul mulțumitor.
„Perspectivele obligă la ingeniozitate, la crearea de proiecte dedicate, cu focus pe pacient. În plus, digitalizarea, conferințele online au pus presiune pe timpul de soluționare al taskurilor venite în departamentul juridic”, explică juristul.
De altfel, valul de provocări a crescut constant începând cu primele momente din anul 2020, iar declanșarea pandemiei a dus la situații cu care economiile lumii nu s-au mai confruntat până acum. „Anul 2020 a constat în multe proiecte cu grad de dificultate ridicat care au fost gestionate 90% intern – ceea ce a crescut gradul de încredere a Bordului în echipa de legal. Avocații interni sunt mai bine poziționați și participă activ la definirea strategiilor și la procesul de luare a deciziilor. S-au creat două divizii noi de business în care departamentul juridic a fost invitat de la momentul zero”, menționează Mihaela Scărlătescu.
Proiectul cel mai important la care lucrează juriștii pe care Mihaela îi coordonează vizează fuziunea și integrarea a două societăți din grup.
„Fuziunea, proiectele inovative care cer multă atenție raportat la legislația specifică, negocierea de contracte cu noi parteneri, ajustarea Procedurior Grupului în funcție de noul context pandemic sunt proiectele prioritare ale departamentului juridic în acest an. Trei dintre obiectivele majore de îndeplinit, până la finalul anului, vizează integrarea noii stucturi juridice creată la nivelul grupului în România, digitalizarea integrată și integrală a aplicațiilor utilizate de departamentul juridic și nu numai, internalizarea la cele mai înalte standarde ale DPO-ului”, arată Mihaela Scărlătescu.
Există însă și alte proiecte care au intervenit ca urmare a declanșării pandemiei. De exemplu, juriștii s-au implicat activ în sfătuirea angajaților din companie să aleagă soluția imunizării, având în vedere că domeniul farma este unul care presupune o expunere a salariaților.
Se dorește extinderea echipei
Volumul mare de lucru pe care echipa sa îl are o face pe Mihaela să se gândească la posibilitatea de a lărgi departamentul astfel încât să mai fie preluată și de alți oameni povara problemelor rezultate din rutina zilnică.
Raportat la numărul mare de proiecte ale departamentului juridic, se impune recrutarea unui nou jurist și a unei asistente. În cazul juristului care ar putea intra în echipă sunt vizați acei profesioniști axați pe dreptul muncii și corporate. În ceea ce privește posibilul bazin de recrutare, Mihaela Scărlătescu se va uita, în primul rând, către persoane din departamentele juridice ale altor companii din aceiasi industrie.
„Performanța unui departament juridic se măsoară după trei criterii: gradul de satisfacție al clienților departamentului juridic (departamentele operaționale și alte departamente care solicită consultanță și suport juridic); timpul mediu de răspuns coroborat cu gradul de calitate al răspunsului/opiniilor; creșterea profesională și persoanală a fiecărui membru al echipei, proactivitatea și inovativitatea acestuia – business oriented”, declară Mihaela Scărlătescu.
În anul 2019, Mihaela Scărlătescu s-a numărat printre cei nouăsprezece coordonatori ai departamentelor juridice din companii locale de talie mare care au intrat pe lista celor mai influenți GC (General Counsels) din Europa Centrală și de Est, întocmită de directorul juridic internațional Legal 500. Expertiza sa este una notabilă, iar rolul pe care îl joacă acum în afacerea Farmexim & Help Net este unul major.
Citește și
→ In-House Legal - Cei mai puternici General Counsels din corporațiile locale, listați de Legal 500. Cine sunt cei 19 români din GC Powerlist: Central and Eastern Europe 2019
Citește și
→ In-House Legal - Cei mai puternici General Counsels din corporațiile locale, listați de Legal 500. Cine sunt cei 19 români din GC Powerlist: Central and Eastern Europe 2019
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 53 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...