Angajaţii Curţii de Conturi reclamă refuzul angajatorului de a iniţia negocierea colectivă;conducerea anunţă că a iniţiat procedura
20 Iulie 2023
AgerpresÎn replică, reprezentanţii conducerii CCR precizează că procedura de negociere colectivă la nivelul instituţiei a fost iniţiată.
Sindicatul Naţional al Auditorilor Publici Externi din România (SNAPER) a sesizat Inspectoratul Teritorial de Muncă al Municipiului Bucureşti pentru refuzul repetat al preşedintelui Curţii de Conturi, Mihai Busuioc, de iniţiere a negocierilor privind contractul colectiv de muncă.
În replică, reprezentanţii conducerii CCR precizează că procedura de negociere colectivă la nivelul instituţiei a fost iniţiată.
Potrivit unui comunicat al SNAPER, remis joi AGERPRES, sindicatul a solicitat în repetate rânduri iniţierea negocierii în vederea încheierii unui contract colectiv de muncă, începând cu anul 2022, ultima solicitare fiind prin adresa nr. 32251/20.04.2023.
"Din păcate, şi în acest caz, preşedintele Curţii de Conturi a României, domnul Busuioc, încalcă legea, tratând instituţia pe care o conduce ca pe 'propria moşie', iar pe salariaţii Curţii de Conturi ca pe proprii angajaţi. Îi amintim, cu această ocazie, preşedintelui Curţii de Conturi, faptul că legea este obligatorie, inclusiv pentru domnia sa şi îi invederăm prevederile Legii nr. 367/2022: 'Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităţilor care au cel puţin 10 angajaţi/lucrători', iar 'iniţiativa negocierii colective aparţine oricăruia dintre partenerii sociali.' În termen de 15 zile calendaristice de la data declanşării procedurilor de negociere prevăzute de art. 97, angajatorul are obligaţia legală de a convoca organizaţia sindicală ca partener social îndreptăţit, în condiţiile art. 102 alin. (1) lit.B, ind. A) pct. 2, în vederea negocierii contractului colectiv de muncă şi acordului colectiv, de a organiza prima şedinţă de negociere, de a stabili un calendar şi alte detalii ale negocierii colective şi de a desemna o comisie de negociere din partea angajatorului", se spune în comunicat.
SNAPER subliniază că neîndeplinirea de către angajator a obligaţiei de negociere colectivă prevăzută de lege constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei.
"Menţionăm, de asemenea, că în conformitate cu art. 1, pct. 25 llit. a) şi art. 126 lit. a) din Legea dialogului social, refuzul angajatorului de a începe negocierea colectivă poate determina declanşarea conflictului colectiv de muncă cu consecinţa perturbării activităţii instituţiei şi serviciilor publice prestate", atrag atenţia sindicaliştii.
Pe de altă parte, reprezentaţii CCR spun că au fost întreprinse diligenţele legale în vederea asigurării dialogului social şi a fost demarată procedura de negociere colectivă la nivelul instituţiei.
"Potrivit dispoziţiile art. 97 şi art. 102 din Legea nr. 367/2022 privind dialogul social, cu modificările şi completările ulterioare, Curtea de Conturi a României a întreprins diligenţele legale în vederea asigurării dialogului social instituţionalizat şi a iniţiat procedura de negociere colectivă la nivelul instituţiei", au declarat pentru AGERPRES reprezentanţii Curţii de Conturi.
SNAPER mai anunţă că va deschide un proces în instanţă pentru recuperarea indemnizaţiei de hrană pe ultimii 3 ani, care nu a fost acordată salariaţilor, conform Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
"De asemenea, precizăm faptul că, tot din cauza domnului preşedinte Busuioc, care a refuzat acordarea indemnizaţiei de hrană legal cuvenită salariaţilor Curţii de Conturi începând cu anul 2018, SNAPER va deschide un proces în instanţă pentru recuperarea indemnizaţiei de hrană pe ultimii 3 ani, iar onorariul plătit avocatului, în cazul în care salariaţii vor câştiga procesul, va fi imputat, în mod direct acestuia. Din cunoştinţele noastre, Curtea de Conturi este printre puţinele sau chiar singura instituţie publică care nu a pus în aplicare prevederile art. 18 din Legea cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, deşi SNAPER a somat în repetate rânduri conducerea instituţiei pentru a intra în legalitate", adaugă sindicatul.
SNAPER este afiliat la Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA), parte a Cartel ALFA.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3936 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...