ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CE recomandă o ajustare bugetară treptată începând cu 2023,pentru reducerea nivelului ridicat al datoriei publice

02 Martie 2022   |   Agerpres

Comunicarea stabileşte principiile-cheie care vor orienta evaluarea de către Comisie a programelor de stabilitate şi de convergenţă ale statelor membre. Ea oferă, de asemenea, o imagine de ansamblu a situaţiei actuale a evaluării guvernanţei economice.

 
 
Comisia Europeană a adoptat miercuri o comunicare prin care le oferă statelor membre orientări cu privire la desfăşurarea politicii bugetare în 2023, informează un comunicat al Executivului comunitar.
 
Răspunsul bugetar necesar dat pandemiei de COVID-19 şi contracţia producţiei au condus la o creştere semnificativă a ponderii datoriilor publice, în special în unele state membre cu un nivel ridicat al datoriei, fără a provoca însă o creştere a costurilor cu serviciul datoriei. Pentru a garanta sustenabilitatea datoriei, este necesară o ajustare bugetară multianuală, combinată cu investiţii şi reforme destinate susţinerii potenţialului de creştere. În opinia Comisiei, este recomandabil ca pentru reducerea nivelului ridicat al datoriei publice să se procedeze la o ajustare bugetară treptată începând cu 2023, deoarece o consolidare prea abruptă ar putea avea un impact negativ asupra creşterii şi, prin urmare, asupra sustenabilităţii datoriei.
 
Comunicarea stabileşte principiile-cheie care vor orienta evaluarea de către Comisie a programelor de stabilitate şi de convergenţă ale statelor membre. Ea oferă, de asemenea, o imagine de ansamblu a situaţiei actuale a evaluării guvernanţei economice.
 
Comunicarea este prezentată în contextul invaziei neprovocate şi nejustificate a Ucrainei de către Rusia. În solidaritate cu Ucraina, Uniunea Europeană a aprobat un pachet de sancţiuni economice fără precedent care va avea un puternic impact asupra economiei şi elitei politice ruse. Previziunile economice din iarna anului 2022 au fost publicate la 10 februarie, cu două săptămâni înainte de invadarea Ucrainei. Această evoluţie are un impact negativ asupra creşterii şi implică o agravare a riscurilor. Ea subliniază, de asemenea, şi mai mult necesitatea unei coordonări strânse a politicilor economice şi bugetare, precum şi necesitatea ca politicile bugetare să fie adaptate ca răspuns la circumstanţele aflate în schimbare rapidă. Orientările vor fi ajustate în funcţie de evoluţiile economice, conform necesităţilor.
 
Comunicarea stabileşte cinci principii-cheie şi descrie implicaţiile pentru recomandările bugetare pe care Comisia le va propune statelor membre în mai 2022 pentru planurile lor bugetare din 2023. Aceste cinci principii sunt: asigurarea coordonării politicilor şi un mix coerent de politici; asigurarea sustenabilităţii datoriei, printr-o ajustare bugetară treptată şi de înaltă calitate şi prin creştere economică; încurajarea investiţiilor şi promovarea creşterii durabile; promovarea strategiilor bugetare coerente cu o abordare pe termen mediu a ajustării bugetare, ţinându-se cont de Mecanismul de redresare şi rezilienţă. De asemenea, strategiile bugetare ar trebui să fie diferenţiate şi să ţină seama de dimensiunea pe care o reprezintă zona euro.
 
Răspunsul bugetar coordonat al statelor membre la recesiunea economică gravă provocată de pandemia de COVID-19, facilitat de activarea clauzei derogatorii generale şi sprijinit de acţiunile la nivelul Uniunii, a înregistrat un mare succes. O coordonare strânsă continuă a politicilor bugetare rămâne esenţială în actualul mediu instabil şi pentru a se asigura o tranziţie fără probleme către o traiectorie nouă şi sustenabilă de creştere şi către sustenabilitatea bugetară. Pe baza previziunilor economice din iarna anului 2022, Comisia este de părere că tranziţia de la o orientare bugetară agregată favorabilă în perioada 2020-2022 la o orientare bugetară agregată în linii mari neutră pare adecvată în 2023, rămânând în acelaşi timp pregătită să reacţioneze la evoluţiile situaţiei economice.
 
Înscrierea economiilor Uniunii pe o traiectorie de creştere durabilă mai înaltă şi abordarea provocărilor legate de dubla tranziţie verde şi digitală ar trebui să fie o prioritate de vârf pentru toate statele membre. Deşi Mecanismul de redresare şi rezilienţă (MRR) - aflat la baza NextGenerationEU, care va oferi o finanţare suplimentară de până la 800 de miliarde de euro - poate contribui la asigurarea dublei tranziţii, Comisia este de părere că planurile bugetare pe termen mediu ar trebui să promoveze şi să protejeze investiţii publice de înaltă calitate finanţate la nivel naţional.
 
Programele de stabilitate şi de convergenţă ar trebui să demonstreze modul în care planurile bugetare pe termen mediu ale statelor membre asigură o traiectorie descendentă graduală a datoriei publice către niveluri prudente şi o creştere durabilă printr-o consolidare treptată, investiţii şi reforme.
 
Strategiile bugetare naţionale ar trebui să fie diferenţiate în mod corespunzător: statele membre cu datorii mari ar trebui să procedeze la o reducere treptată a datoriei, prin realizarea unei ajustări bugetare în 2023, după deducerea contribuţiilor din partea MRR şi a altor granturi din partea Uniunii; în timp ce statele membre cu datorii mici şi medii ar trebui să consolideze investiţiile necesare pentru dubla tranziţie verde şi digitală, cu scopul de a ajunge la o orientare politică globală neutră.
 
Criza provocată de coronavirus a evidenţiat relevanţa şi importanţa multora dintre provocările pe care Comisia a încercat să le discute şi să le abordeze în cadrul dezbaterii publice referitoare la cadrul de guvernanţă economică. În urma angajamentului asumat de preşedinta von der Leyen în discursul său privind starea Uniunii, şi anume acela de a crea un consens cu privire la viitorul cadrului de guvernanţă economică al UE, în octombrie 2021, Comisia a relansat dezbaterea publică privind revizuirea cadrului de guvernanţă economică al UE.
 
Dezbaterea în curs are loc prin intermediul mai multor foruri, inclusiv al unor reuniuni şi ateliere dedicate şi al unui sondaj online care s-a încheiat la 31 decembrie 2021. Această discuţie incluzivă implică cetăţeni şi o gamă largă de părţi interesate, în special parteneri sociali, mediul academic, alte instituţii şi organisme ale Uniunii, precum şi guverne şi parlamente naţionale, printre altele. În prezent, Comisia analizează observaţiile primite şi va prezenta un raport de sinteză în martie 2022.
 
În opinia Comisiei, starea actuală a discuţiilor evidenţiază o serie de aspecte-cheie în privinţa cărora ar putea fi necesare eforturi suplimentare şi mai concrete pentru a pregăti calea spre crearea unui consens cu privire la viitorul cadru bugetar al UE: asigurarea sustenabilităţii datoriei şi promovarea unei creşteri durabile prin investiţii şi reforme sunt factori-cheie pentru succesul cadrului bugetar al UE; iar acordarea unei atenţii sporite supravegherii bugetare pe termen mediu în UE pare o cale promiţătoare.
 
De asemenea, ar trebui continuate discuţiile cu privire la învăţămintele care pot fi desprinse din concepţia, guvernanţa şi funcţionarea MRR, iar simplificarea, consolidarea responsabilităţii la nivel naţional şi îmbunătăţirea aplicării legislaţiei reprezintă obiective-cheie.
 
Pe baza dezbaterii publice în curs şi a discuţiilor cu statele membre, Comisia va prezenta orientări cu privire la posibilele modificări ale cadrului de guvernanţă economică, cu obiectivul de a ajunge la un consens larg privind calea de urmat, înainte de 2023. publice

 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8870 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...